Baron von Waffel skrev:tagesk skrev:Kawasaki skrev:
Skal jeg saksøke trønder'n

Nei.
Hovedsakelig fordi det du da gjør, er å pøse ressurser (dine og andres) ned i en negativ tanke.
Bruk ressursene på ferie, bensin, mat og vakker musikk i steden.
Å saksøke noen for å få lov til å kjøpe noe, det høres helt absurd ut i mine ører.
[TaSK]
Enig med TaSK. Eneste som vil tjene så saksøking i sånne saker er advokatene. Selv om man har rett.
Også enig med tagesk. Og jeg har ikke tenkt å gjøre noe ut av det,mere ute etter å belyse "problemet" og hva en kan risikere hvis noen virkelig har lyst å bruke en formue bare for å sette skapet på plass.
Baron von Waffel skrev:
I Kong Christian Vs Norske Lov av 15. april 1687 art. 5-1-1 er prinsippet om at avtaler skal holde gjort til norsk lov med følgende ordlyd: ”En hver er pligtig at efterkomme hvis hand med Mund, Haand og Segl lovet og indgaaet haver”.
Så i prinsippet kan man kreve avtalen fullbyrdet.
Det tror jeg også. Du er advokat av et eller annet slag,er du ikke? Av en eller annen grunn var det deg jeg tenkte på da jeg nevnte advokater i innledningen.
Baron von Waffel skrev:
Men for min del tar jeg ingen alvorlig som ønkser å kjøpe et brukt motorkjøretøy usett.
Jeg så hva jeg trengte å se av objektet til å vite at det var verdt pengene som ble forlangt,ingen tvil om det. At trønder'n solgte til noen andre for en forholdsvis høyere pris enn først avtalt med meg,bekrefter det.
Og ingen har vel sagt at det var et brukt motorkjøretøy vi snakker om