F1 ble laget mellom 85 og 88, totalt ble det laget 2501 stk, inklusive spesialmodellene Montjuic, Laguna Seca og Santamonica som ble laget i 200 ex hver. Dette er altså ganske sjeldne sykler.
min er en 88 modell som jeg kjøpte i 94, så jeg har hatt den en stund. Det er en liten og ukomfortabel sykkel, og jeg satt vondt på den. Dette har trolig ikke bedret seg på de ca 10 årene den har stått lagret siden jeg leverte inn skiltet.
Lyden er noe helt spesielt, min sykkel er trimmet som en Montjuic og har nok den råeste og høyeste lyden jeg har hørt fra en gatesykkel. Ikkeno lurt å kjøre ned i byen med den, det er så ille at folk reagerer. Men ute på landeveien er dette en super sykkel å kjøre, kjøreegenskapene var jo Ducati gode på den gangen også.
ejs skrev:
Hadde en Suzuki A100 i 1974.
Den syntes jeg var akkurat passe,, (den første uka)
9,5Hk 9,3Nm 83kg tørrvekt.
Ja det ser ut som om dette med akkurat passe forandrer seg med tiden.
Jeg begynte med RD80 i 1983 , den hadde vel 6.8 hk (vet ikke momentet) og var litt lettere enn de 100ccm konkurrentene.
Den gangen var det nok der man lå over tanken og bikket 90...
Så kom lysten på mer snikende.....GPX 750 R med 106hk , og selv om det sikkert var mer enn nok så ble det en ZX10 med 137hk.
Så gikk det noen år og jeg gikk ned til en CBR600 med 100hk , den var lett og bare den fikk turtall nok så gikk den like bra som GPXen.
Men etter hvert som årene gikk så har det blitt mer nyansert , andre egenskaper sto i høysetet noe som har preget MC valget mer enn kun effekt.
Det har blitt både 1200ccm og 800ccm motorer og jeg har vel funnet ut at fasiten ikke kan settes med ccm-tall og HK-tall på et papir.
Vi er heldige som slipper å kjøpe for å finne det ut , man kan jo få låne sykler av forhandlerne og noen er villige til å låne over lengre tid.
Det som er det rette må erfares og prøves og som denne tråden viser er dette veldig individuelt.
For noen er dette nok og for noen så må det også være nok for andre......
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Kremt...
De aller første innleggene på denne tråden handler om at man kan kjøre fortere med Kawa 250R enn med Kawa ZZR1400. Jeg har nå kjørt 250R siden 2008 og tilbakelagt ca 60 tusen km på den lille sykkelen. Jeg vet ikke om jeg noen gang har vært på veier der jeg kan kjøre fortere enn slike råskinn. Men, jeg trives likevel!
Det er morsommere å kjøre raskt på en langsom sykkel enn å kjøre langsomt på en rask sykkel!
Som direkte respons på tråd-tittel; 125 kubikk kan være for lite. Jeg liker egentlig "E6-mopeden" min, altså Honda Innova ANF 125i. Den er likevel for liten til motorvei i bratte oppoverbakker hjem fra jobb! Da strever den for mye med å holde 80 km/timen.
TrondA skrev:Kremt...
De aller første innleggene på denne tråden handler om at man kan kjøre fortere med Kawa 250R enn med Kawa ZZR1400. Jeg har nå kjørt 250R siden 2008 og tilbakelagt ca 60 tusen km på den lille sykkelen. Jeg vet ikke om jeg noen gang har vært på veier der jeg kan kjøre fortere enn slike råskinn.
...
Laguna Seca er ikke så svingete, i alle fall ikke i forhold til mange norske veger. Det er nok fullt mulig å kjøre fra en ZZR 1400 med en 250R, på svingete veger, og om sjåføren er dyktig nok. Det illustrerer denne videoen (fra Lagunsa Seca) , som jeg nevnte tidligere: http://www.youtube.com/watch?v=Kz03sQeX02c" onclick="window.open(this.href);return false; .
60 000 km på 250R var ikke verst! Har det gått bra med normalt vedlikehold?
Jeg har kun tilbakelagt 8900 km foreløpig (250R), og har som forventet ikke hatt noen problemer.
TrondA skrev:Kremt...
De aller første innleggene på denne tråden handler om at man kan kjøre fortere med Kawa 250R enn med Kawa ZZR1400. Jeg har nå kjørt 250R siden 2008 og tilbakelagt ca 60 tusen km på den lille sykkelen. Jeg vet ikke om jeg noen gang har vært på veier der jeg kan kjøre fortere enn slike råskinn.
...
Laguna Seca er ikke så svingete, i alle fall ikke i forhold til mange norske veger. Det er nok fullt mulig å kjøre fra en ZZR 1400 med en 250R, på svingete veger, og om sjåføren er dyktig nok. Det illustrerer denne videoen (fra Lagunsa Seca) , som jeg nevnte tidligere: http://www.youtube.com/watch?v=Kz03sQeX02c" onclick="window.open(this.href);return false; .
60 000 km på 250R var ikke verst! Har det gått bra med normalt vedlikehold?
Jeg har kun tilbakelagt 8900 km foreløpig (250R), og har som forventet ikke hatt noen problemer.
Disse hastighetene er vel ikke helt overførbare til norske forhold på vei. Da snakker vi jo tross alt om max 80km/t. Desuten så vet vi ingenting om erfaringen til de andre førerne. Var det en ZZR der? jeg la ikke merke til den.
Men uansett ser det ut som en morrsom sykkel men fyttigrisen for en irriterende lyd. Tror ikke jeg hadde holdt up mange timene.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
TrondA skrev:Kremt...
De aller første innleggene på denne tråden handler om at man kan kjøre fortere med Kawa 250R enn med Kawa ZZR1400. Jeg har nå kjørt 250R siden 2008 og tilbakelagt ca 60 tusen km på den lille sykkelen. Jeg vet ikke om jeg noen gang har vært på veier der jeg kan kjøre fortere enn slike råskinn.
...
Laguna Seca er ikke så svingete, i alle fall ikke i forhold til mange norske veger. Det er nok fullt mulig å kjøre fra en ZZR 1400 med en 250R, på svingete veger, og om sjåføren er dyktig nok. Det illustrerer denne videoen (fra Lagunsa Seca) , som jeg nevnte tidligere: http://www.youtube.com/watch?v=Kz03sQeX02c" onclick="window.open(this.href);return false; .
60 000 km på 250R var ikke verst! Har det gått bra med normalt vedlikehold?
Jeg har kun tilbakelagt 8900 km foreløpig (250R), og har som forventet ikke hatt noen problemer.
Usj, eg må bere seie det slik at det er sakt. Det er kun en kar som har nevnt noke om kappkjøring på vei med ZZR og han kjører BMW 800cc.
Og så har vi den klassiske Rossi på pocketbike mot amatør RRRRRRRRRR med firetusen hester.
Den videoen fra Laguna så hadde en hat to ca like dugelige på en 600rr og 250r så hadde han på 250r kun sett 600 ved start før 600cc for svant og dokka ikkje oppat før han kjørte forbi 250r`n.
Er vel best å hoppe i skyttergraven for det smell vel no
TrondA skrev:Kremt...
De aller første innleggene på denne tråden handler om at man kan kjøre fortere med Kawa 250R enn med Kawa ZZR1400. Jeg har nå kjørt 250R siden 2008 og tilbakelagt ca 60 tusen km på den lille sykkelen. Jeg vet ikke om jeg noen gang har vært på veier der jeg kan kjøre fortere enn slike råskinn.
...
Laguna Seca er ikke så svingete, i alle fall ikke i forhold til mange norske veger. Det er nok fullt mulig å kjøre fra en ZZR 1400 med en 250R, på svingete veger, og om sjåføren er dyktig nok. Det illustrerer denne videoen (fra Lagunsa Seca) , som jeg nevnte tidligere: http://www.youtube.com/watch?v=Kz03sQeX02c" onclick="window.open(this.href);return false; .
60 000 km på 250R var ikke verst! Har det gått bra med normalt vedlikehold?
Jeg har kun tilbakelagt 8900 km foreløpig (250R), og har som forventet ikke hatt noen problemer.
I knape svinger klarar nok en 250R å kjøre fra en ZZR, selvf, men gi ZZR'n noe mer åpent lende :) Lange åpne høyfartssvinger...hehehe...og en ZZR høres aldri stressa ut..
250R mot ZZR1400...er jo ikke i samme liga en gang, hverken i sjanger eller kubikk...snodig sammenligning.
Når jeg sitter og leser de ulike innleggene slår det meg at i diskusjonene stor vs liten sykkel dukker der opp samme fenomen som når en stor og liten hund møtes, hvor den vesle bikkja bjeffer noe vederstyggelig på den store, som på sin side ikke bryr seg nevneverdig om den vesle, utover at den irriterer seg over støynivået