Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

knutk skrev:Når jeg sitter og leser de ulike innleggene slår det meg at i diskusjonene stor vs liten sykkel dukker der opp samme fenomen som når en stor og liten hund møtes, hvor den vesle bikkja bjeffer noe vederstyggelig på den store, som på sin side ikke bryr seg nevneverdig om den vesle, utover at den irriterer seg over støynivået :lol
Det som slår meg er at i hundeverdenen så legger like ofte den største hunden seg på rygg og underkaster seg den lille fordi det det handler om andre ting enn fysisk størrelse.
Og da begynner jeg å lure på om noen motorsyklister har mindre å fare med enn hundene siden de med størst motorsykkel hele tiden må fortelle at størst er best. :scratch
Ser man på signaturene er jo de med 1300 og 1400ccm de aller verste :lol
I motorsykkelverdenen er det jo helt tydelig at det er størrelsesnivåe på kjeften som er alfa og omega. :P :p
Det er nesten slik at jeg begynner å tro på dette med penis vs sykkelstørrelse kanskje ikke er lang unna selv om det var en av dem med størst sykkel som først kom på banen med penissnakket. Er det ikke også et ordtak som sier "den som fisen først oppdager , den er fisens rette haver" :lol

Denne diskusjonstråden viser jo tydelig at de med 1300-1400ccm så inderlig må fortelle hvor fortreffelig og fort disse maskinene går fordi ute på veien er det jo ingen som legger merke til det.
Derfor er det jo flott med en slik tråd der de endelig kan få bevist dette en gang for alle , for en tilfredsstillelse det må være :P :p
Sist redigert av Bringisen den 03 jan 2013, 07:03, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:
gsx750_80 skrev:
TrondA skrev:Kremt...
De aller første innleggene på denne tråden handler om at man kan kjøre fortere med Kawa 250R enn med Kawa ZZR1400. Jeg har nå kjørt 250R siden 2008 og tilbakelagt ca 60 tusen km på den lille sykkelen. Jeg vet ikke om jeg noen gang har vært på veier der jeg kan kjøre fortere enn slike råskinn.
...
Laguna Seca er ikke så svingete, i alle fall ikke i forhold til mange norske veger. Det er nok fullt mulig å kjøre fra en ZZR 1400 med en 250R, på svingete veger, og om sjåføren er dyktig nok. Det illustrerer denne videoen (fra Lagunsa Seca) , som jeg nevnte tidligere:
http://www.youtube.com/watch?v=Kz03sQeX02c" onclick="window.open(this.href);return false; .

60 000 km på 250R var ikke verst! Har det gått bra med normalt vedlikehold?
Jeg har kun tilbakelagt 8900 km foreløpig (250R), og har som forventet ikke hatt noen problemer.
I knape svinger klarar nok en 250R å kjøre fra en ZZR, selvf, men gi ZZR'n noe mer åpent lende :) Lange åpne høyfartssvinger...hehehe...og en ZZR høres aldri stressa ut.. :twisted

.
Nei , kun føreren er stressa , både på veien og i diskusjonene :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev: Ser man på signaturene er jo de med 1300 og 1400ccm de aller verste :lol
Det er nesten slik at jeg begynner å tro på dette med penis vs sykkelstørrelse kanskje ikke er lang unna selv om det var en av dem med størst sykkel som først kom på banen med penissnakket. Er det ikke også et ordtak som sier "den som fisen først oppdager , den er fisens rette haver" :lol
Og hvem fes først, mener du. Eller sagt på en annen måte, hvem har så mye komplekser at han syns en egen tråd om dette tullet har sin berettigelse?
Forøvrig prøver du alt for mye å egle. Hadde du hatt egenskapen til å be folk reise til h....... på en slik måte at en gleder seg på reisen. så hadde denne tråden vært moro. Nå virker du bare som en patetisk kranglefant :)
Hvis din mening er den absolutte sannhet, finner jeg det merkelig at ikke mc-produsentene tar kontakt med deg først før en ny sykkel lanseres? :lol
Og skal jeg på noen måte bruke penisen, så må jeg nødvendigvis gå av sykkelen... :scratch
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
TomB
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod

Legg inn av TomB »

:mk

Hærlig tråd når PMS`n river som værst :lol

Har det blitt hundehjørnet også :scratch

Har liten hund og "liten" sykkel, ikke rart jeg føler meg mindreverdig da :lol
Båndrag?

Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
omaas
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011

Legg inn av omaas »

tomsnes skrev:Alt under 1500 ccm er moped.. :lol

1700 ccm, 150 nm er akkurat passe.

Og om noen skulle mistenke noe om mine genitalia..

Den er ikke så lang, men den er veldig, veldig tynn.

God diskusjon videre, og godt nytt år til dere alle. (også mopedfolket)
:thumleft
Du kan jo gjøre MT01 litt mindre moped: :vs
Bilde

Yamaha MT01 Serie
94,5 PS (69,5 kW) bei 4800/min
154 Nm bei 4000/min

Thiel - MT01
1910 ccm, Brennraum & Kanäle,
Auspuffanlage, K&N, PowerCommander
111 PS (82 kW) bei 4500/min
196 Nm bei 3600/min
http://www.thiel-motoren.de/
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Æ sie nu bare det: noen ganger er det bare deilig å gi mye gass å kjøre fra røkla, og ferdig med det!

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

ZZR-Erling skrev:Æ sie nu bare det: noen ganger er det bare deilig å gi mye gass å kjøre fra røkla, og ferdig med det!
Du mener å sige ifra når de andre nådd toppfart før deg. ....

Brukeravatar
Barbarozza
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Legg inn av Barbarozza »

De svære bikkjene jeg har hatt har aldri lagt seg på ryggen og latt ei lita ei bestemme =;

Men de kunne bli løpt rundt av ei mindre hehe :lol

Og de var vennlige mot andre :roll

Hadde 2 stk av disse her samtidig
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev: Ser man på signaturene er jo de med 1300 og 1400ccm de aller verste :lol
Og hvem fes først, mener du. Eller sagt på en annen måte, hvem har så mye komplekser at han syns en egen tråd om dette tullet har sin berettigelse?
Forøvrig prøver du alt for mye å egle. Hadde du hatt egenskapen til å be folk reise til h....... på en slik måte at en gleder seg på reisen. så hadde denne tråden vært moro. Nå virker du bare som en patetisk kranglefant :)
Hvis din mening er den absolutte sannhet, finner jeg det merkelig at ikke mc-produsentene tar kontakt med deg først før en ny sykkel lanseres? :lol
Og skal jeg på noen måte bruke penisen, så må jeg nødvendigvis gå av sykkelen... :scratch
Skal prøve å besvare dine anklagelser så grundig som mulig.

- Og hvem fes først, mener du. Eller sagt på en annen måte, hvem har så mye komplekser at han syns en egen tråd om dette tullet har sin berettigelse?

Hvis du leser første innlegget jeg skrev da tråden ble laget så står der "Siden MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler er i ferd med å forsøples så tillater jeg meg å lage en tråd som kan forstette avsporingen".
Denne tråden skulle alså være en avsporingstråd fra en ryddig og relativt saklig tråd slik at alle som hadde komplekser kunne utrykke sin smerte om "hvor stort som er best". Først hadde jeg tenkt å ikke delta i tråden men fortsette snakk om reiseenduroer og eventyr i den opprinnelige tråden , men denne tråden ble for fristende morsom slik at jeg også gjerne ville være med på kveruleringen. Tråden er jo en av de mest brukte akkurat nå.
Den opprinnelige tråden om eventyr- og reiseendurosykler begynte vel å spore av på side 17 da en hyggelig deltager kom med en tullesetning man lett kunne forstå var en tullekommentar. "men angående sykkel, det gåkke an å kjøre så langt på en så liten sykkel". Dette var relatert til et program på tv der en person kjørte rundt i Alaskas villmark på en 650.
Jeg gjorde den store tabben at jeg kvitterte med et innlegg der jeg skrev en tilsvarende tullesetning med følgende , " Hehe, ja det kan du si! Det er faktisk dem som tror at man må ha 1400ccm for å kjøre lengre enn 10 mil".
Dette var selvfølgelig ment som like tullete som kommentaren jeg svarte på , men der tok jeg feil og ble kraftig misforstått.
Da var ballen begynt å trille og fikk til svar at " Trenger ikke 1400ccm, men er no greit at det er litt moro å kjøre og"
Jeg var da så syndig og prøvde å forklare tydeligere hva jeg mente; " det er vel derfor de fleste av oss kjører MC , fordi det er morro å kjøre. Men hva er det som gjør det mer morro fordi det er 1400ccm?"
Dette var tro det eller ei et spørsmål jeg lurte litt på , men da var helvete løs og tråden litt avsporet. Siden jeg følte meg delaktig ville jeg dele opp tråden.

- Forøvrig prøver du alt for mye å egle. Hadde du hatt egenskapen til å be folk reise til h....... på en slik måte at en gleder seg på reisen. så hadde denne tråden vært moro. Nå virker du bare som en patetisk kranglefant

At jeg prøver å egle mer i denne tråden enn det andre gjør synes jeg er feil , men grunnen til at du synes det er kanskje det at jeg nettopp prøver og avstå fra å be noen reise til helvete. Hvis det er en bra egenskap og kunne be noen reise til helvete på en slik måte at man gleder deg på reisen så er det ikke slik jeg har lest regelementet på de fleste forum. Og jeg blir enda mer overrasket om det er det som skal til for at en tråd blir morro , men jeg synes jeg har forsøkt å følge opp dem som tilnermer seg slike utrykk så godt jeg kan. Du synes jo tydeligvis at tråden er morro siden du er med i den.... "Pisspreik", "Svada" og "tiss" var slike utrykk som jeg ikke tidligere har vært vant med på forum før i denne tråden. At du mener at jeg er en patetisk kranglefant håper jeg at du kan belyse litt nærmere slik at jeg kan se forskjellen på meg og visse andre i tråden. Kanskje jeg til og med kan få lov å forsvare det?

- Hvis din mening er den absolutte sannhet, finner jeg det merkelig at ikke mc-produsentene tar kontakt med deg først før en ny sykkel lanseres?

Jeg kan ikke forstå hvor det noen gang står skrevet at min mening er den absolutte sannhet , jeg forsøker etter beste evne og kun starte de aller fleste utsagn med "min mening er" , "jeg mener" eller "jeg påstår". Dette gjør jeg fordi at det forhåpentligvis forteller at dette er noe jeg mener eller påstår men som ikke nødvendigvis er noen fasit. Jeg synes det er mer påståelig om man starter setninger med "Det er" eller bygger opp setningen slik at det ikke er tvil om at dette er fasit.
Jeg har også flere ganger skrevet at "dette er kun min mening" og "andre kan ha andre meninger". Dette er langt fra praksis fra enkelte i denne tråden og det er mange som fremstår som verdensmestre på en tydelig måte. Det er bare å lese trådene litt nøye.

- Og skal jeg på noen måte bruke penisen, så må jeg nødvendigvis gå av sykkelen...

Jeg mener du tar penissnakket litt for bokstavlig ;-)

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

gsx750_80 skrev:
TrondA skrev:Kremt...
De aller første innleggene på denne tråden handler om at man kan kjøre fortere med Kawa 250R enn med Kawa ZZR1400. Jeg har nå kjørt 250R siden 2008 og tilbakelagt ca 60 tusen km på den lille sykkelen. Jeg vet ikke om jeg noen gang har vært på veier der jeg kan kjøre fortere enn slike råskinn.
...
Laguna Seca er ikke så svingete, i alle fall ikke i forhold til mange norske veger. Det er nok fullt mulig å kjøre fra en ZZR 1400 med en 250R, på svingete veger, og om sjåføren er dyktig nok. Det illustrerer denne videoen (fra Lagunsa Seca) , som jeg nevnte tidligere:
http://www.youtube.com/watch?v=Kz03sQeX02c" onclick="window.open(this.href);return false; .

60 000 km på 250R var ikke verst! Har det gått bra med normalt vedlikehold?
Jeg har kun tilbakelagt 8900 km foreløpig (250R), og har som forventet ikke hatt noen problemer.
Tviler ikke på at det kan kjøres fort med en 250,men denne videoen det henvises til "beviser" ihvertfall ingenting. Så neste ut som avtalt spill,mye av de forbikjøringene der. Enten det eller så var det Jan Thomas som satt på et par av de andre moppene :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev:
ZZR-Erling skrev:Æ sie nu bare det: noen ganger er det bare deilig å gi mye gass å kjøre fra røkla, og ferdig med det!
Du mener å sige ifra når de andre nådd toppfart før deg. ....
Hæ?

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Bringisen skrev:
- Og skal jeg på noen måte bruke penisen, så må jeg nødvendigvis gå av sykkelen...

Det kan jo hende at både sykkelens, kjærringas og penisens utforming er slik at han må av sykkelen ... det må man ta på alvor, han fortjener ikke å bli mobbet for det

Forøvrig synes jeg de aller fleste tar hele diskusjonen for bokstavelig og seriøst.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

jhn skrev:
Bringisen skrev:

Det kan jo hende at både sykkelens, kjærringas og penisens utforming er slik at han må av sykkelen ... det må man ta på alvor, han fortjener ikke å bli mobbet for det

Forøvrig synes jeg de aller fleste tar hele diskusjonen for bokstavelig og seriøst.
Syns det ble mye dustepreik her ja. Skal betale noen regninger, så går jeg heller ned å mekker videre på min kjære 1352ccm, eller skal vi si 1,4l :twisted

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Er innom og leser på denne tråden av og til, men det meste er så dustete at jeg føler ingen trang til å komentere... Oi gjør jo det nå.
Jeg kjører 1,4l og koser meg med det. Grunnen er at det er det jeg har lyst på. Så kan andre kjøre 0,25l eller 0,6l så mye de vil. Og kjører de fra meg på autobanen eller over suleskar så god tur :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Voodoodoo
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013

Legg inn av Voodoodoo »

Er det mulig å få kjøpt popcorn et sted i denne tråden???

:lol
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Svar