Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Å, er det det?simpson skrev:Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Rart du ikke har 0,8l Cola.Bringisen skrev:Har allerede en bøtte og en halvliter Cola.

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Superbike er kubikks begrenset, hadde haybusa og zzr sleppt til så hadde dei gjort reint bord, det er noke som alle veit!simpson skrev:Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Dette var jo noe av det mest ærlige og bedre som er kommet frem i denne trådenVoodoodoo skrev:De siste syklene jeg har hatt er jo henholdsvis 1100xx, zzr1400, zx9r og nå Hayabusa.
Vil jo si at alle disse egentlig hadde nok motor sjøl om Zx9'n ikke hadde noe bånndrag å snakke om med to på i de siste kurvene over Stelvio.
Busan virker veldig lik ZZR når det gjelder motorkraft, skal montere eksos/filter og pcv så regner jeg å få tryllet fram det lille ekstra.
Nå er jeg jævli glad i fart og spenning samt bitt av "ringenviruset" så jeg må nedover i Tyskland en eller flere ganger i året, da er det jævlig artig å ha litt å klemme til med på Autobahn når onkel Fritz kommer i Beemeren sin. Sånn sett er nok ZZR uten toppfartsperre den beste sykkelen jeg har hatt. Meeen trur ikke Hayaen skal bli så mye kleinere når den er ferdig.
Å legge noen runder på 8.30 tallet på Nordsløyfa med en røslig turbuss er noe helt eget. Artig når nåla ligger tett inntill 300 over Flugplatz, kjenne demperne komprimeres så underkåpa tar nedi i bunn av Fuchsrohre.
Er heller ikke kjedelig å ha nok power til at bakdekket stepper ut i sladd ut av bergwerk mens fordekket har så lite feste at det logrer lett mens curbsen kommer farlig nærme før det hele griper tak og slynger en avgårde oppover klostertal i 270-280.
Jeg tror ikke jeg får noe av dette på en 250, 400 eller 600. Ei heller på en GS eller lignende.
Nå er jeg en lang og lubben fyr på 189cm/115kg så min kropp på en liten "lekesykkel" hadde sett idiotisk ut, hvis jeg i de hele tatt hadde fått plass. Dessuten liker jeg å kunne ha med meg pasasjer og bagasje så sykkel med mulighet for vesker er et must.
Jeg har derfor lagt min elsk på raske sportstourere, når Hayaen er utslitt blir det enten 2012 eller nyere ZZR eller eventuellt K13s

Flott skildring og fullt forståelig hvorfor du valgte din sykkeltype ut fra det du forteller.
En jeg kjenner har dine mål og har kjørt en 600R i mange år og det fungerer for ham selv om han ser stor ut oppå den lille sykkelen , kan vel da kalles noe som ser ut som en lekesykkel. Men han klarer selvfølgelig ikke 300 eller mye last og passasjer.
Og selvfølgelig finnes det andre sykler som er perfekte for last ,passasjer og fjellpass ( ifølge disse Motorrad Alpe testene)men straks det er snakk om opp mot 300 minker det jo kraftig.
Jeg vet ikke om det noen gang kan settes en konklusjon for denne tråden om hvor mye kubikk eller effekt som er for lite , nok eller for mye.
Noen liker banekjøring og høyhastighets kjøring på autobahn , noen liker å sige fra cafe til cafe , noen liker småturer noen langturer , noen liker gruskjøring, noen kjører utenfor veien , noen kun på asfalt, noen har behov for å laste mye andre nesten ingen ting.
Det ingen sykler som egentlig gjør alt like bra , man må velge hva som betyr mest for en selv.
Kanskje velger man bort noe andre synes er viktigst for å få det som er viktigst for en selv , og synes selvfølgelig da at det andre synes var viktig ikke er viktig i det hele tatt.
Vi må kanskje akseptere at det man selv synes er uforståelig er helt elementert og viktig for andre.....da har man kanskje valgt noe som verken er for lite eller for mye.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
ZZR-Tom skrev:Superbike er kubikks begrenset, hadde haybusa og zzr sleppt til så hadde dei gjort reint bord, det er noke som alle veit!simpson skrev:Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Nei det er akkurat litt for mye med 0,8l , trenger bare 0,5l. Men det hadde jo selvfølgelig vært greit med litt i reserve , er jo greit å kunne helle nedpå litt. Pleier uansett bare å drikke ca 30% sånn til vanlig. Så kanskje et glass hadde holdtSvein2 skrev:Rart du ikke har 0,8l Cola.Bringisen skrev:Har allerede en bøtte og en halvliter Cola.


2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Ville bere sjekke kor lett du beit påsimpson skrev:ZZR-Tom skrev:Superbike er kubikks begrenset, hadde haybusa og zzr sleppt til så hadde dei gjort reint bord, det er noke som alle veit!simpson skrev:Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......Dream on. .....and on......

Er jo opplagt at Elring som komentar var meint som litt flåsete og fleipete

Men heile dina diskusjone er jo KZ1300 sin feil, det var han som begynnte fanskapet med å gå hardt ut og seie at dess meir kubikk og krefter dess meir glede

(Det er sjølvsagt berre kødd og ikkje alvorligt meint, må berre poengtere det slik at eg ikkje blir halshågd)
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Tror det er mange som har sagt mye rart i denne tråden som ikke er så veldig seriøst ment.ZZR-Tom skrev:Ville bere sjekke kor lett du beit påsimpson skrev:ZZR-Tom skrev:Superbike er kubikks begrenset, hadde haybusa og zzr sleppt til så hadde dei gjort reint bord, det er noke som alle veit!simpson skrev:Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......Dream on. .....and on......
![]()
Er jo opplagt at Elring som komentar var meint som litt flåsete og fleipete![]()
Men heile dina diskusjone er jo KZ1300 sin feil, det var han som begynnte fanskapet med å gå hardt ut og seie at dess meir kubikk og krefter dess meir glede![]()
(Det er sjølvsagt berre kødd og ikkje alvorligt meint, må berre poengtere det slik at eg ikkje blir halshågd)
Men vi har ihvertfall lært at kawasaki er best. Ihvertfall de som er 1400 kubikk.

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Håper alle kan være enig i det....ja den første linjen dasimpson skrev:Tror det er mange som har sagt mye rart i denne tråden som ikke er så veldig seriøst ment.ZZR-Tom skrev:Ville bere sjekke kor lett du beit påsimpson skrev:ZZR-Tom skrev:Superbike er kubikks begrenset, hadde haybusa og zzr sleppt til så hadde dei gjort reint bord, det er noke som alle veit!simpson skrev:Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......Dream on. .....and on......
![]()
Er jo opplagt at Elring som komentar var meint som litt flåsete og fleipete![]()
Men heile dina diskusjone er jo KZ1300 sin feil, det var han som begynnte fanskapet med å gå hardt ut og seie at dess meir kubikk og krefter dess meir glede![]()
(Det er sjølvsagt berre kødd og ikkje alvorligt meint, må berre poengtere det slik at eg ikkje blir halshågd)
Men vi har ihvertfall lært at kawasaki er best. Ihvertfall de som er 1400 kubikk.

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Artigt å lese kor folk lar seg engasjere
Men får håpe folket kjøper den sykkelen de vil ha uten å ta imot "råd" fra www !! 
Liker disse smailisene på dette forumet forresten
](./images/smilies/grrr.gif)

Liker disse smailisene på dette forumet forresten

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Vist du finner en plass der noken har påstått at kawasaki er best enten som 50cc,1400cc eller 2000cc++ så vis meg gjernesimpson skrev:Tror det er mange som har sagt mye rart i denne tråden som ikke er så veldig seriøst ment.ZZR-Tom skrev:Ville bere sjekke kor lett du beit påsimpson skrev:ZZR-Tom skrev:Superbike er kubikks begrenset, hadde haybusa og zzr sleppt til så hadde dei gjort reint bord, det er noke som alle veit!simpson skrev:Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......Dream on. .....and on......
![]()
Er jo opplagt at Elring som komentar var meint som litt flåsete og fleipete![]()
Men heile dina diskusjone er jo KZ1300 sin feil, det var han som begynnte fanskapet med å gå hardt ut og seie at dess meir kubikk og krefter dess meir glede![]()
(Det er sjølvsagt berre kødd og ikkje alvorligt meint, må berre poengtere det slik at eg ikkje blir halshågd)
Men vi har ihvertfall lært at kawasaki er best. Ihvertfall de som er 1400 kubikk.

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Tror det er mange som har sagt mye rart i denne tråden som ikke er så veldig seriøst ment.ZZR-Tom skrev:[
Men heile dina diskusjone er jo KZ1300 sin feil, det var han som begynnte fanskapet med å gå hardt ut og seie at dess meir kubikk og krefter dess meir glede![]()
(Det er sjølvsagt berre kødd og ikkje alvorligt meint, må berre poengtere det slik at eg ikkje blir halshågd)
Men vi har ihvertfall lært at kawasaki er best. Ihvertfall de som er 1400 kubikk.

Vist du finner en plass der noken har påstått at kawasaki er best enten som 50cc,1400cc eller 2000cc++ så vis meg gjerne

Så når vi endelig har sett lyset etter dere har overbevist meg, så er det ikke godt nok og du begynner å forlange bevis for påstander?
Nei, jeg er overbevist kun etter deres gode beretninger og hvor overlegen den egentlig er, bare at ikke alle har sett det før. Kan ikke se skogen for bare trær.....
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Jeg mener Kawasaki er best.
Er jo derfor jeg har en.
Forrige gang jeg kjøpte MC var det Suzuki som var best.

If it ain't broke, I'll break it.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Jeg liker Tri-umph, Dukkatti og Motto Kossi
Ikke no hiroshima-knallerta her 


Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Jeg er nok ikke helt overbevist om at Kawa er best. For jeg er alt for imponert av Suzuki. Har hatt 3 stk GSX1100f siste 15 år og ikke hatt en eneste feil. Bortsett fra minimalt med slitedeler.
Men og det er et stort men, jeg liker Kawaen min bedre.. Og er det det handler om for min del. Hva jeg liker.
Men og det er et stort men, jeg liker Kawaen min bedre.. Og er det det handler om for min del. Hva jeg liker.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Ett par ting.Bringisen skrev:Og da begynner jeg å lure på om noen motorsyklister har mindre å fare med enn hundene siden de med størst motorsykkel hele tiden må fortelle at størst er best.![]()
Ser man på signaturene er jo de med 1300 og 1400ccm de aller verste![]()
I motorsykkelverdenen er det jo helt tydelig at det er størrelsesnivåe på kjeften som er alfa og omega.![]()
![]()
Det er nesten slik at jeg begynner å tro på dette med penis vs sykkelstørrelse kanskje ikke er lang unna selv om det var en av dem med størst sykkel som først kom på banen med penissnakket. Er det ikke også et ordtak som sier "den som fisen først oppdager , den er fisens rette haver"
Først nevnte du at større kubikk var for å kompansere for kortfallet i en annen tråd, så dro du fram at en kjøpte gjerne en større sykkel for at det låg en liksom misunnelse verdi der, og det er jo sabla lett å tolke at en med kubikk kjøper for å kompansere for fysiske eller psysiske mangler eller begge deler. Der har du fisens opprinelse.
Og nei, det her er ikkje et angrep på deg men en forklaring for litten tiss greiene.
Av en eller annen grunn så nå eg har lurt på ka som er gale med å ha motor, og då tenker eg generelt mc sjanger siden alt det her startet med 800cc ADV vs 1200cc ADV sykkel, så har det her utviklet seg av noken her inne til å bli en ZZR1400 greie og virkelig trur at ZZR,hayabusa eigera virkelig trur at det er banesykkler dei eiger.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Vist du finner en plass der noken har påstått at kawasaki er best enten som 50cc,1400cc eller 2000cc++ så vis meg gjernesimpson skrev:Tror det er mange som har sagt mye rart i denne tråden som ikke er så veldig seriøst ment.ZZR-Tom skrev:[
Men heile dina diskusjone er jo KZ1300 sin feil, det var han som begynnte fanskapet med å gå hardt ut og seie at dess meir kubikk og krefter dess meir glede![]()
(Det er sjølvsagt berre kødd og ikkje alvorligt meint, må berre poengtere det slik at eg ikkje blir halshågd)
Men vi har ihvertfall lært at kawasaki er best. Ihvertfall de som er 1400 kubikk.

Så når vi endelig har sett lyset etter dere har overbevist meg, så er det ikke godt nok og du begynner å forlange bevis for påstander?
Nei, jeg er overbevist kun etter deres gode beretninger og hvor overlegen den egentlig er, bare at ikke alle har sett det før. Kan ikke se skogen for bare trær.....[/quote]
Eg trur du overtolka og mistolker mykje meir en meg til og med. Er jo doke fra første innlegg som har vore opptatt å fortelle kor elendig og ubruklig ZZR`n er.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Nei...jeg har lurt på om større sykkel var for å kompensere for noe. Og jeg har lurt på om noen av dem som kjøper supertog er opptatt av hva andre synes, og kanskje får en tilfredstillese av hvis andre er beundret av deres sykkel.( dette tenkte jeg på fordi autoindeks undersøkelsen viste dette når det gjelder biler )ZZR-Tom skrev:Ett par ting.Bringisen skrev:Og da begynner jeg å lure på om noen motorsyklister har mindre å fare med enn hundene siden de med størst motorsykkel hele tiden må fortelle at størst er best.![]()
Ser man på signaturene er jo de med 1300 og 1400ccm de aller verste![]()
I motorsykkelverdenen er det jo helt tydelig at det er størrelsesnivåe på kjeften som er alfa og omega.![]()
![]()
Det er nesten slik at jeg begynner å tro på dette med penis vs sykkelstørrelse kanskje ikke er lang unna selv om det var en av dem med størst sykkel som først kom på banen med penissnakket. Er det ikke også et ordtak som sier "den som fisen først oppdager , den er fisens rette haver"
Først nevnte du at større kubikk var for å kompansere for kortfallet i en annen tråd, så dro du fram at en kjøpte gjerne en større sykkel for at det låg en liksom misunnelse verdi der, og det er jo sabla lett å tolke at en med kubikk kjøper for å kompansere for fysiske eller psysiske mangler eller begge deler. Der har du fisens opprinelse.
Og nei, det her er ikkje et angrep på deg men en forklaring for litten tiss greiene.
Av en eller annen grunn så nå eg har lurt på ka som er gale med å ha motor, og då tenker eg generelt mc sjanger siden alt det her startet med 800cc ADV vs 1200cc ADV sykkel, så har det her utviklet seg av noken her inne til å bli en ZZR1400 greie og virkelig trur at ZZR,hayabusa eigera virkelig trur at det er banesykkler dei eiger.
Så da beklager jeg at du har misforstått dette.
Jeg har aldri ment at det er galt å ha motor ( med motor antar jeg at du mener å ha over 1200ccm for alle motorsykler har vel en motor ) , det jeg var opprinnelig interessert i hva som gjorde at man helst måtte ha over en viss størrelse effekt eller kubikk for å ha det morsomt når man kjørte motorsykkel. Men det er noen som har klart å vri dette til at det er galt å velge en stor motor.
Det er heller ikke noe i denne tråden som viser hva som er en stor motor enda...og hva som er en liten motor.
Det er heller ikke noe i denne tråden som viser en fasit på hva som er mer morsomt enn annet ved en motorsykkel , tror de aller fleste her inne synes det er morro å kjøre sykkel.
Du synes det er morro å bruke en ZZR1400 fordi jeg antar at du bruker den til det den er laget for , jeg hadde ikke synes det var like morro fordi den ikke hadde vært mulig å bruke til det jeg synes er morro. You see ? Det er ikke vanskeligere enn det , og jeg synes det blir feil å tro at det kun er det ene som er morro.
Og når noen mener det er stor motor som er avgjørende for at det er morro så bør man få lov å spørre om hvorfor vedkommende mener det.
Jeg har fått svar på mye av det jeg på forhånd antok så jeg har ikke behov for mer enn det , men klart jeg svarer på kommentarer myntet til meg , det ligger i min natur.
God natt og takk for i dag

Sist redigert av Bringisen den 03 jan 2013, 23:23, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Snakkes vel sikkert i morgen er jeg redd 

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Den siste del var igrunn ikkje myntet på deg Bringesen 

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Trur nesten vi bare må dra fram "meterstokken" .... og meterstokken, så får vi målt om det har noen sammenheng.ZZR-Tom skrev:Først nevnte du at større kubikk var for å kompansere for kortfallet i en annen tråd, så dro du fram at en kjøpte gjerne en større sykkel for at det låg en liksom misunnelse verdi der, og det er jo sabla lett å tolke at en med kubikk kjøper for å kompansere for fysiske eller psysiske mangler eller begge deler. Der har du fisens opprinelse.Bringisen skrev: Det er nesten slik at jeg begynner å tro på dette med penis vs sykkelstørrelse kanskje ikke er lang unna selv om det var en av dem med størst sykkel som først kom på banen med penissnakket. Er det ikke også et ordtak som sier "den som fisen først oppdager , den er fisens rette haver"
Og nei, det her er ikkje et angrep på deg men en forklaring for litten tiss greiene.
.
Men helst ingen bilder
- Tommern
- Innlegg: 95
- Registrert: 04 okt 2011, 23:51
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod
- Bosted: Oslo
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Hærlig underholdende lesning! Hadde jeg vært mangemillionær,så hadde jeg hatt mange sykler til forskjellig bruk! Men siden jeg er en stakkars fattig vekter,så var jeg nødt til å velge noe som var allsidig til mitt bruk. Det viktigste for meg,er at jeg skal ha det mest mulig morro når jeg kjører sykkel. Men i tillegg vil jeg jo kunne dra på langtur og sitte godt. Første prioritet for meg er smidighet. Som betyr lite vekt og presis styring. Lyst nr2 er krefter. Jeg elsker å kunne aksellerere kjapt. Men for å oppnå den smidigheten lite vekt gir,så må man kompansere litt på bunndraget. Nr3,jeg ville ha en sykkel som ga meg vind i trynet og eksponerte meg for elementene. Dette er en smakssak,og jeg liker det litt caferacer åndelig. Nr4,jeg ville kune ha med meg nok bagasje til langtur og sitte godt på lengre turer. Valget mitt falt derfor på Triumph Street Triple R! Jeg ser i ettertid at med en god del mer penger,så kunne jeg jo gått for en Aprilia Tuono V4R! Men dette er min første sykkel. Så jeg ville ikke satse så mye penger med en gang. Også er det nok greit å bli litt varm i trøya først
Men jeg stortrives så godt på min smidige ulv i fåreklær at jeg tror jeg vil ha sykkelen leeenge! Alle har sin smak,og jeg vil nok alltid like de mest smidige syklene best. Min drøm om en nr2 bike,måtte vært en ekte nytelsesmaskin ala Norton 961 Cafe Racer 


Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Jeg er redd mange vil skryte på seg ved en slik måling uten bilder , men jeg ønsker for all del heller ingen bilder.jhn skrev:Trur nesten vi bare må dra fram "meterstokken" .... og meterstokken, så får vi målt om det har noen sammenheng.ZZR-Tom skrev:Først nevnte du at større kubikk var for å kompansere for kortfallet i en annen tråd, så dro du fram at en kjøpte gjerne en større sykkel for at det låg en liksom misunnelse verdi der, og det er jo sabla lett å tolke at en med kubikk kjøper for å kompansere for fysiske eller psysiske mangler eller begge deler. Der har du fisens opprinelse.Bringisen skrev: Det er nesten slik at jeg begynner å tro på dette med penis vs sykkelstørrelse kanskje ikke er lang unna selv om det var en av dem med størst sykkel som først kom på banen med penissnakket. Er det ikke også et ordtak som sier "den som fisen først oppdager , den er fisens rette haver"
Og nei, det her er ikkje et angrep på deg men en forklaring for litten tiss greiene.
.
Men helst ingen bilder
Så da blir det vel tilbake til en form for kompensering for dem som ønsker det, men jeg understreker at jeg ikke tenker på noen spesiell sykkeltype. Jeg ønsker den debatten død.... :[-o<
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?
Godt fortalt TommernTommern skrev:Hærlig underholdende lesning! Hadde jeg vært mangemillionær,så hadde jeg hatt mange sykler til forskjellig bruk! Men siden jeg er en stakkars fattig vekter,så var jeg nødt til å velge noe som var allsidig til mitt bruk. Det viktigste for meg,er at jeg skal ha det mest mulig morro når jeg kjører sykkel. Men i tillegg vil jeg jo kunne dra på langtur og sitte godt. Første prioritet for meg er smidighet. Som betyr lite vekt og presis styring. Lyst nr2 er krefter. Jeg elsker å kunne aksellerere kjapt. Men for å oppnå den smidigheten lite vekt gir,så må man kompansere litt på bunndraget. Nr3,jeg ville ha en sykkel som ga meg vind i trynet og eksponerte meg for elementene. Dette er en smakssak,og jeg liker det litt caferacer åndelig. Nr4,jeg ville kune ha med meg nok bagasje til langtur og sitte godt på lengre turer. Valget mitt falt derfor på Triumph Street Triple R! Jeg ser i ettertid at med en god del mer penger,så kunne jeg jo gått for en Aprilia Tuono V4R! Men dette er min første sykkel. Så jeg ville ikke satse så mye penger med en gang. Også er det nok greit å bli litt varm i trøya førstMen jeg stortrives så godt på min smidige ulv i fåreklær at jeg tror jeg vil ha sykkelen leeenge! Alle har sin smak,og jeg vil nok alltid like de mest smidige syklene best. Min drøm om en nr2 bike,måtte vært en ekte nytelsesmaskin ala Norton 961 Cafe Racer

Det er nok slik mange tenker og da mener jeg at behovet for størrelse i kubikk eller effekt er mindre enn det noen kanskje tror. For å få til de behovene du har så er det ikke det som er prioriteten , men du har det like morro.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.