Fikk veldig lyst til å svare på akkurat dette spørsmålet :-)Bringisen skrev:Hva er en liten sykkel for deg da? (og dette er ikke kverulering , kun et ønske om å vite hvor grensen går)JohnnyTh skrev:Jeg hadde nok ikke hatt det så morro på en "liten" sykkel. har prøvd det og likte det ikke. Alt for mye giring og jag.. men det var jo i gamle dager jeg kjørte 750 :) er vel bedre nå.
Både Husaberg 570 og KTM Duke 690 er vel det man må kunne klassifisere som forholdsvis små sykler om en ser på både fysisk størrelse og når det gjelder motorstørrelse.
Men fytti rakker'n hvor morsomme begge er å kjøre

Om det er for lite effekt og kubikk i disse?
Tja... kommer helt an på hva de skal brukes til. Begge er helt åpenbart håpløse på høyhastighetsveier ned i Europa... Altfor få sylindre til at man får noe særlig toppfart ut av maskineriet... I tillegg ubrukelige med passasjerkjøring, selv om det forsåvidt er krefter nok. I hvert fall i Duke'en.
Men solokjøring på svingete norske veier? Uten konkurranse, er jeg nesten villig til påstå

Ble kanskje ikke noe svar på spørsmålet, dette...

Uansett er det omtrent ved disse syklene jeg velger å legge lista når det gjelder forholdet vekt, kubikk og effekt = stor kjøreglede!
Så får andre mene hva man vil om det...