«Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill,..."

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

«Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill,..."

Legg inn av AJ »

Midt i PMS-sesongen hvor det kan gå en kule varmt mellom forumvenner her inne, leste jeg nettopp denne saken i Aftenposten... :P :p

Kan fort hende at artikkelen kan avstedkomme en artig meningsutveksling her inne også - hvis vi greier å holde det innafor fornuftige rammer. Dvs. at vi unngår å trekke inn politiske betraktninger slik den svenske forskeren forsøker å gjøre :[-X .

Men "grunnloven" i Kardemommeloven - «Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre hva man vil» - og om hvorvidt den er skadelig eller ikke, kan man jo likevel mene en del om...

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Re: «Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill,..

Legg inn av Carpa »

Kan ikke annet enn å synes synd på denne frk Juphiter som ikke ser det store bildet her. Skulle likt å lest hennes annmeldelse av f.eks Fifty shades.....

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
dag-zzr
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010

Legg inn av dag-zzr »

Veldig bra at vi blir gjort oppmerksom på Egner sin fordekte høyreekstreme fantasiverden. Får veldig dårlig samvittighet av at jeg ikke selv har sett dette. Jeg har til og med- og flere ganger besøkt Kardemomme by med mine to jenter. Får håpe at Egner sine bøker og nevnte besøk ikke medfører alvorlig skade på mine barns sinn.

Trur jeg må se om det ligger et dypere eller et fordekt budskap i bøkene til; Alf Prøysen, Astrid Lindgren og Anne Cat Vestlye for å nevne noen.
Sånn i farta mener jeg- og ved litt ettertanke at det er noen tvilsomme rollemodeller disse forfatterne presenterer :scratch

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

dag-zzr skrev:Veldig bra at vi blir gjort oppmerksom på Egner sin fordekte høyreekstreme fantasiverden. Får veldig dårlig samvittighet av at jeg ikke selv har sett dette. Jeg har til og med- og flere ganger besøkt Kardemomme by med mine to jenter. Får håpe at Egner sine bøker og nevnte besøk ikke medfører alvorlig skade på mine barns sinn.

Trur jeg må se om det ligger et dypere eller et fordekt budskap i bøkene til; Alf Prøysen, Astrid Lindgren og Anne Cat Vestlye for å nevne noen.
Sånn i farta mener jeg- og ved litt ettertanke at det er noen tvilsomme rollemodeller disse forfatterne presenterer :scratch

Knerten bør definitivt granskes. Han våkner hver dag på morrakvisten......

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Har jo vært en del om denne saken i media de to siste dagene..
Har forstått det som at dama er teaterregisør, og lager barneteater sjøl (?)

Er to ting som har slått mæ..
Til å være en som lager barneteater sjøl, og til å være mor har ho veldig lave tanker om barns evne til å skille mellom teater/fantasi og virkelighet.

Det er også merkelig at ho ikke har viet livet sitt til å få stoppa alt som har med Astrid Lindgren først, er jo ikke mindre gammeldags i kvinnesyn ho blant anna...
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Svar