Nice try.ZZR-Tom skrev: Du veit ka en seier om dei som har store føter???
Dei har store sko......
[TaSK]
Nice try.ZZR-Tom skrev: Du veit ka en seier om dei som har store føter???
Dei har store sko......
Say no moretagesk skrev:Nice try.ZZR-Tom skrev: Du veit ka en seier om dei som har store føter???
Dei har store sko......
[TaSK]
Om elektronikken, og de on-the-fly endringer i dynamikk som det gjør mulig.Our own sense of balance enables us to move confidently over any terrain; should a truly modern motorcycle do any less?
Som R ja, ikke som S. S'en klarer seg nok best uten "den digre klumpen". Tror at en 6'er i en S ville det blitt mye wobbel av..faktisk så er det godt mulig å få wobbel i 1200S'en, sikkert 1300'en også. Dersom man kjører a skikkelig hardt, vil a wobble...det er vel eneste jeg har å utsette på S'n sitt chassie. Har hatt wobbel sjøl.JohnnyTh skrev:Skulle likt å sett en K1600R eller S... må vel vente en stund på det men da hadde jeg vært fristet :)
Grei gjennomgang av motor og teknikk.tagesk skrev:
Hard gass, mye aks og litt ujevnheter, og muligens feil ESA-isilling, da kommer det.Bergen skrev:Hadde på min K1300S i 2010 aldri antydning til wobbling!! Lå jevnt i hastigheter langt over 200 km/t. Stødig som fjell
Men den videoen gjorde meg sugen på K serien igjen...
GS'n traff veldig rett "første gang", og har ikke vært så mye utviklet egentlig vel? Får håpe det ikke blir så mye barnesykdommer på "semi-LC GS".knutk skrev:Grei gjennomgang av motor og teknikk.tagesk skrev:
Tror nok der er mange i Norges land som går og gler seg til våren for å kunne hente ut sin nye GS. BMW hadde en liten salgsnedgang i 2012. Tipper det skyldes at en del kunder ventet på nye modell.
Tror ikke de blir skuffet...![]()
Og den store gevinsten opp i alt det her er jo at når BMW som (for tiden) en av markedslederne innen tekniske løsninger kommer med noe nytt tvinges de andre til å oppgradere sin produkt. Således vil Triumph dra frem blåkopiblokka, og japanerne vil kjøre en ny runde med sine ingeniører (med mindre de får et nytt jordskjelv eller en ny tsunami). Italienerne gir jo bang i tyskerten (og alle andre) og kjører sin egen linje, uansett. Og takk for det.
Alt i alt vil det medføre at kundene tilbys et bedre produkt, uansett hvilket merke man velger.
Hva er egentlig fordelen med en vannkjølt boxermotor?tagesk skrev:Om elektronikken, og de on-the-fly endringer i dynamikk som det gjør mulig.Our own sense of balance enables us to move confidently over any terrain; should a truly modern motorcycle do any less?
I konktest av BMWs ny 12GS, naturligvis.
Fra CycleWorld.
[TaSk]
"GS har ikke vært så mye utviklet" ?ZZR-Erling skrev:
GS'n traff veldig rett "første gang", og har ikke vært så mye utviklet egentlig vel? Får håpe det ikke blir så mye barnesykdommer på "semi-LC GS".
Ringantenna/startsperra budre i hvertfall funke nu
Når ytelsen går opp øker behovet for kjøling. Særlig om man vil møte de stadig strengere kravene til utslipp.Geso skrev: Hva er egentlig fordelen med en vannkjølt boxermotor?
(Jeg spør kun av uvitenhet)
:-) Geso
Ja, ESA fungerer når den brukes rett. La den over i Sport i godt over 200 på litt ujevn motorvei i Danmark, kjente at sykkelen satt som fjell umiddelbart. Andre ting kan jo være dekktrykk, slitasje osv.ZZR-Erling skrev:Hard gass, mye aks og litt ujevnheter, og muligens feil ESA-isilling, da kommer det.Bergen skrev:Hadde på min K1300S i 2010 aldri antydning til wobbling!! Lå jevnt i hastigheter langt over 200 km/t. Stødig som fjell
Men den videoen gjorde meg sugen på K serien igjen...
Tja... bedre og jevnere kjøling er en av fordelene. Vannkjøling har også en støydempende effekt. I tillegg har ha vannkjølte motorer muligheter for høyere effekt (høyere kompresjon)...Geso skrev: Hva er egentlig fordelen med en vannkjølt boxermotor?
(Jeg spør kun av uvitenhet)
:-) Geso
Mener jeg leste et sted at det var pga utslippskrav...?Geso skrev:
Hva er egentlig fordelen med en vannkjølt boxermotor?
(Jeg spør kun av uvitenhet)
:-) Geso