Har du ABS bremser ,da er den garantert hydraulisk.

Jeg bruker 3-4 fingre på clutch,
På brems bruker jeg vanligvis 3 fingre,noen ganger er de klar oppå hendelen (beredskap)

Svaret på dét spørsmålet er ABS.ZZR-Tom skrev: Har en teori om at eg vart lært å kun ha 2 fingrer på bremsen fordi det var lettare å ungå å bruke for mykje bremse ved panikkbremsing![]()
Er fremdeles mangen sykkler på veien uten ABS.tagesk skrev:Svaret på dét spørsmålet er ABS.ZZR-Tom skrev: Har en teori om at eg vart lært å kun ha 2 fingrer på bremsen fordi det var lettare å ungå å bruke for mykje bremse ved panikkbremsing![]()
[TaSK]
Stort sett det jeg bruker også.simpson skrev:Fire på cluth, en eller to på brems.
Nå har du fått en haug med råd fra flere.ega16 skrev:Hvor mange fingre pleier dere å bruke på clutch og forbrems?
Ser det er mange delte meninger om dette, spesielt på forbremsen.
Bruker selv 4+4, men vuderer å prøve meg på 4+2 eller 2+2 når jeg får litt mer erfaring.
Neida, er komfortabel med å bruke 4 fingre på bremsen. Har fått til et par små stoppies på slutten av oppbremsingene så er ikke HELT grønn :)Jompa skrev: Nå har du fått en haug med råd fra flere.
Bruk det som faller seg naturlig for deg, og ikke tenk på om andre bruker en, to , tre eller fire fingre.
Det du synes er behagelig, og som fungerer er riktig for deg. Det kommer an på hvordan klipene er formet, om clutchen går lett osv.
Og du klemmer ikke for hårdt på bremsa om du bruker alle fire fingrene, det finnes da noe som heter "motorikk" eller "feeling",
ikke sant ?
Med den takhøyden vi har her inne på MCsiden.no har vi også plass til smale temaer som dette...MaxTron skrev:Merkelig tema...![]()