Er jo knappt med kubikk og...
hehe men med en ZZR så kan en jo svingeMaxTron skrev:Nei takk, SÅ stygg sykkel kjæm alldri i hus![]()
Det kan jo alle tohjulinga... (?)ZZR-Tom skrev:hehe men med en ZZR så kan en jo svingeMaxTron skrev:Nei takk, SÅ stygg sykkel kjæm alldri i hus![]()
Man svinger ikke, man kontrastyrer :-)MaxTron skrev:Det kan jo alle tohjulinga... (?)ZZR-Tom skrev:hehe men med en ZZR så kan en jo svingeMaxTron skrev:Nei takk, SÅ stygg sykkel kjæm alldri i hus![]()
Volumhåndtaket?JohnnyTh skrev:Jeg prøvde en av de minste HD en gang og det var ikke mye morro, enda jeg gledet meg veldig. Vrei på det håndtaket til høyre så ble det mer bråk og mer vibrasjoner men ingen ting annet skjedde.
spurte kona om hun ville kjøre den hjem, men etter en liten prøvetur tidligere så ville hun ikke det.
Vist det er mæ du gratulerer med ny sykkel så har ikke æ kjøpt ny (brukt) sykkel siden høsten 2009...Carpa skrev:Man svinger ikke, man kontrastyrer :-)MaxTron skrev:Det kan jo alle tohjulinga... (?)ZZR-Tom skrev:hehe men med en ZZR så kan en jo svingeMaxTron skrev:Nei takk, SÅ stygg sykkel kjæm alldri i hus![]()
Grattis med ny sykkel :-)
Sent from my Galaxy using Tapatalk
MaxTron skrev:...Vist en skal være litt pirkete (og det skal en vel være?) Så svinger eller styrer INGEN av mine sykklerÆ må faktisk gjøre det, og takk og lov for det![]()
![]()
En sånn sykkel som svinger når DEN sjøl finn det for godt vil IKKE æ ha!!!
TBI81 skrev: Volumhåndtaket?
OY!!Busa Trond skrev:MaxTron skrev:...Vist en skal være litt pirkete (og det skal en vel være?) Så svinger eller styrer INGEN av mine sykklerÆ må faktisk gjøre det, og takk og lov for det![]()
![]()
En sånn sykkel som svinger når DEN sjøl finn det for godt vil IKKE æ ha!!!![]()
![]()
Men når du svinger, så svinger ikke sykkelen
Lurer litt på hva som skjer når du svinger og sykkelen ikke.... Får et bildet i hodet nå, av deg flaksene rundt svingen og sykkelen rett ut av veien. Ikke bra :-oBusa Trond skrev:MaxTron skrev:...Vist en skal være litt pirkete (og det skal en vel være?) Så svinger eller styrer INGEN av mine sykklerÆ må faktisk gjøre det, og takk og lov for det![]()
![]()
![]()
![]()
Use the Force, Anakin!!!ojda skrev:Ingen fare Carpa![]()
Alle som har liggi bak Busa noen kilometer vet at han
styrer sykkelen sin med ren tankekraft
Er vel derfor han har kjøpt seg en slik utav veien sykkelCarpa skrev:Lurer litt på hva som skjer når du svinger og sykkelen ikke.... Får et bildet i hodet nå, av deg flaksene rundt svingen og sykkelen rett ut av veien. Ikke bra :-oBusa Trond skrev:MaxTron skrev:...Vist en skal være litt pirkete (og det skal en vel være?) Så svinger eller styrer INGEN av mine sykklerÆ må faktisk gjøre det, og takk og lov for det![]()
![]()
![]()
![]()
Sent from my Galaxy using Tapatalk
MaxTron skrev:Skal ikke tru på alt det ZZR-Tom skriver![]()
bam bam bam bam - BAM BAM BAM BAM!! ..fikse skrev:TBI81 skrev: Volumhåndtaket?![]()
Den skjønte jeg ikke..Busa Trond skrev:Også jeg som elsker svingete veier. Styredemperen gjør jo også at jeg ikke svinger så mye da :-)å
Minner meg om nabogutten som fikk seg et sånt håndtak på trøsykkelen, den gang vi var småbarn en gang på 70-tallet. Hørtes ikke helt ut som en HD, men guuudene skal vite vi andre var misunnelige. Dette var noen år før slikt var å få tak i her i Gnore, vi måtte ty til klesklyper og papp.TBI81 skrev:bam bam bam bam - BAM BAM BAM BAM!! ..fikse skrev:TBI81 skrev: Volumhåndtaket?![]()
Har aldri hatt den utfordringen, egentlig...EasyRider skrev:Har skumlest tråden.
Hester og kubikk må stå i samsvar med antall kg som skal flyttes på.
For mitt vedkommende betyr det at jeg må få ny sykkel med mer kubikk og hester..for denne julestira tok hardt på skrotten.. i negativ rettning..
Du glemmer luftmotstanden! Dette går opp i opp, slapp av. Ved at du nå holder skinnet stramt, har du mindre greier som flagrer i vinden.EasyRider skrev:Har skumlest tråden.
Hester og kubikk må stå i samsvar med antall kg som skal flyttes på.
For mitt vedkommende betyr det at jeg må få ny sykkel med mer kubikk og hester..for denne julestira tok hardt på skrotten.. i negativ rettning..
En kubikk er jo en måleenhet, så det har jo en faktisk størrelseL-NA skrev:Hvor mye kubikk??
Min datter kjørte motocross for noen år siden. Yamaha YZ 85ccm. Jeg vil tørre å påstå at det er ingen medlemmer på denne siden som hadde klart å fulgt denne med sine egne sykkler når Cross clubbens råeste fører satte fra seg 250'n og kjørte fletta av de fleste med den lille Yamaha'n :-) :-) :-)
Han var selv liten og lett, hadde en lett sykkel, på en særdeles svingete bane. Han hadde både kubikk og effekt nok til å gjøre den jobben han skulle. Og slik er det med oss også.
Selv drømmer jeg om en Stelvio med nye 1400ccm til Moto Guzzi. Bruker jeg sunn fornuft, håper jeg den aldri blir en realitet. Lar jeg "guttungen i Mannen" bestemme, ja så setter jeg meg på vente liste i morgen. :-)
Klatre i motbakker, og kjenne dunkingen i sykkelen av twin motoren og dreiemoment dra sykkelen ut av svingene og oppover bratte bakker...det er min greie..."bare må ha det" :-) Men hadde nok kommet opp samme bakken med 85ccm også...
Og det er nettopp det som er "Greia" -er ikke mulig å si hva som er for mye eller for lite. Blir nesten som å spørre. Hvor stor er en kubikk ??![]()
JA, DET er i allefall lett å svare på, og heller ikke noe å diskutere: 1 kubikk når en snakker om motor er en kubikksentimeter, 1 X 1 X 1 cm = 1ccmL-NA skrev:Hvor stor er en kubikk ??![]()