Litt oppklaring, du regnes som senior i arb livet fra fylte 45.
Middelaldrene er du fra gjennomsnittsalderen din er nådd, omtrent fra 40 år for menn og 42 for kvinner.
Jeg er på vei til å bli "gammel"

, jeg er 50 år om noen dager.
Men i motsetning til de som kjører ADV og er gamliser så liker jeg ymse sportsykler, gjerne noe jeg kan skru og forbedre og holde på med. Jeg har alltid likt det. Og det er dritkult når jeg som en gamling kan kjøre fletta av unguttene på R og ADV riderne i nedoverbakkene i alpene

Stort sett er det ADV riderne som er vanskeligst og tukte, og jeg har blitt grisebanka av mange med knappt halvparten av hestekreftene mine oppover samme pass. Men jeg kan sitte på Hondaen 15 timer i strekk og kan grisebanke adv ridere når det gjelder effektiv kjøring og hvor lenge jeg orker å sitte på setet. Og sånn sett er biken min original mht sete og styre osv Men dette er jo en digresjon i debatten hehe
Nå er jeg rimelig ny her, og synes ikke mcsiden er noe verre eller bedre en andre steder, at det er smalt sier seg selv, det har med at det er et forum om MC og deretter er det et spørsmål om hvor mye den enkelte gidder å skrive på et forum. Jeg har ikke et ønske om å være en forumsnisse som må skrive i alle tråder.
Brukerne på slike forum som disse tilhører et like bredt grunnlag som resten av befolkninga, du finner antagelig alle politiske partier, alle mulige yrkesgrupper osv.
Ja jeg er enig i at ADV gruppa er stor her, og ergo skaper de flest tråder naturlig nok, men de trådene det er mest liv i omhandler stort sett sportsykler vs adv og alt rundt det. Synes faktisk takhøyden er bra. Så Jompa, din oppgave er å skape flere tråder med din interesse
Intet menneske eller forum for den saks skyld har godt av å bare ha "JA" mennesker rundt seg. Uenighet er et must for å få framdrift, det være seg personlig eller sammfunnsmessig. Det å bli utfordret på meninger, det å diskutere seg til et konsensus eller være uenig og bli enig om at man er uenig det er et sunnhetstegn i samfunnet og også her inne.