Begynner å blir en goooood stund siden jeg har vært innom her nå. Bakgrunnen for dette er at fjortåret gikk forbi uten motorsykkel. 'Whaaaat' tenker nok noen av dere, men faktumet er at det er sant.
Jeg solgte CBR'en min høsten 2011, da jeg gikk i gang med mitt siste studieår i England. Planene var riktig nok at jeg skulle kjøpe ny til sommer.
Vel.. Våren 2012 kom, jeg fikk diplomet mitt fra Universitet i England, kunne kalle meg Siviløkonom, hadde alt sikret meg jobb som Businnes Controller i verdenes mest internasjole selskap, hadde nettopp mottat min del av pengene fra hussalget som ble gjennomført i juni, så alt lå virkelig til rette. Men så! Der ble det plutselig leilighetskjøp, og bil hadde jeg kjøpt i februar (en VW golf R-line 2011). Leiligheten var riktig nok meget fin, kun malling av tak og vegger var nødvendig. Så som mange av dere sikkert skjønner, så tok dette meget mye tid og ikke minst, så kostet meg en god del penger. Sykkel måtte derfor utebli.
Men så har jeg hørt at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. HELT RIKTIG! Nå er tiden inne!
Jeg har alt bestemt meg for hvilken type sykkel, merke, cc, etc, men jeg har kommet i en litt vanskelig situasjon - heller luksus problem. Jeg har 2 sykkler jeg står mellom. Begge sykklene er av samme type, merke, årgang etc. Forutenom en ting.. Den ene har gått 32.000 km og den andre kun 11.000 km.
Den som har gått lengt, har så klart ekstrautstyr for en mange tusenlapper (effektannlegg, belly pan, flyscreen, etc), og koster også kr 11.000,- mindre enn til den som kun har gått 11.000 km, men som er uten nevne verdig ekstrautstyr.. Av ekstra utstyr, så er det i hovedgrunn effektanlegget som mangler på den som har gått 11.000 km.
Så da er spørsmålet mitt, what to do?
Skal man gå for den som har gått lengst (eid av 1 mann og full service historikk følger), som koster kr 89.000,- hvor jeg ikke trenger å bruke penger på modifikasjoner. Eller skal jeg gå for 100.000 kroner sykkelen, men hvor jeg kommer til (kun fordi jeg mååå ha litt tøffere lyd) å måtte legge i litt ekstra for effektannlegg?
Begge sykklene er forøverig 2008-modell.
Til de av dere som ikke har gjettet hvilke sykler det er snakk om, kan følge lenkene under:
Kr 100.000,- alternativet:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38145230" onclick="window.open(this.href);return false;
Kr 88.900,- alternativet:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38116236" onclick="window.open(this.href);return false;
Føler det er godt å få luftet denne problemstilling hos mc-folk og ikke kun hos sambeor (hun er rimilig irrert angående dette, og er dritt lei. Hun svarer kontant hver gang; jeg vet ikke kjære, jeg skal kun sitte på..), så er spent på tilbakemeldingen fra det riktige folket (om slikt er lov å si?

Mvh
D.strand