...medmindre man er smart og kjører BMW med luftkjølingZZR-Erling skrev:En velt kan fort tømme radiatoren...

[TaSK]
sorry, carry on......
...medmindre man er smart og kjører BMW med luftkjølingZZR-Erling skrev:En velt kan fort tømme radiatoren...
Jadatagesk skrev:...medmindre man er smart og kjører BMW med luftkjølingZZR-Erling skrev:En velt kan fort tømme radiatoren...![]()
[TaSK]
sorry, carry on......
jhn skrev:Jeg må si at jeg skjønner ikke denne fasinasjonen over å kjøre disse hårnålsvingene ... fantastisk natur, javisst, men det er jo ikke det dette dreier seg om.
At 20-30-40 svinger i tett rekkefølge hvor man må helt ned i gangfart skal være den ultimate mc-opplevelsen, ja det er uforståelig for min del.
Men kanskje noen har noen gode argumenter?
Dette er opp Gavia (på vei til Bormio og Stelvio fra sør). Sjekk første hårnål ved 0:25.ojda skrev: Jeg kan vel heller ikke se den store forskjellen i forhåld til Trollstigen/Geiranger/Brokke-Suleskar
hva vanskelighetsgrad angår.
Første gangen opp fra øst, ga ihvertall oss en mestringsfølelse! :-)åAJ skrev:jhn skrev:Jeg må si at jeg skjønner ikke denne fasinasjonen over å kjøre disse hårnålsvingene ... fantastisk natur, javisst, men det er jo ikke det dette dreier seg om.
At 20-30-40 svinger i tett rekkefølge hvor man må helt ned i gangfart skal være den ultimate mc-opplevelsen, ja det er uforståelig for min del.
Men kanskje noen har noen gode argumenter?![]()
Veldig enig, faktisk!![]()
Hårnålsvingene i seg selv synes heller ikke jeg er spennende eller interssant; lav fart og en del å passe på for at man ikke skal komme for nær trafikik i mot og i verste fall havne i bakken...
Men det som trekker for egen del er utsikten og rettstrekningene som det tross alt også finnes en del av.
Stigninger uten altfor krappe svinger er jo som en formidabel fest når man er ute å svinger seg på sykkel![]()
Men hårnålsvingene i seg selv ser jeg ingen grunn til å juble spesielt over...
Passo Gavia er tøfttagesk skrev:[video]http://www.youtube.com/watch?v=5f8aNdgU_1k[/video]
Dette er opp Gavia (på vei til Bormio og Stelvio fra sør). Sjekk første hårnål ved 0:25.ojda skrev: Jeg kan vel heller ikke se den store forskjellen i forhåld til Trollstigen/Geiranger/Brokke-Suleskar
hva vanskelighetsgrad angår.
Om jeg hadde møtt noen, så måtte jeg ha stoppet. Og da er vi ved bakkestart i dosert sving.
Mitt poeng er dette: jeg anbefaler alle (alle!) til å kjøre mer, kjøre lenger, og å kjøre på de aller mest fantastiske stedene i Europa.
Og det, det er i Alpene.
Men det er utfordrende. Jeg sier ikke mer enn det.
Til sammenligning: Det eneste jeg har møtt i Norge som er utfordrende, det er gamleveien fra Skjolden opp på Sognefjellet.
Om hårnålsvinger er tingen med motorsykkel, dét er en helt annen ting. Jeg har full forståelse for dem som synes at det ikke er noe gøy.
Men liker man fjell, da er de 1800 høydemetrene fra Prato og opp på Stelvio uovertrufne.
[TaSK]
Vakker natur liker viZZR-Erling skrev:Første gangen opp fra øst, ga ihvertall oss en mestringsfølelse! :-)åAJ skrev:jhn skrev:Jeg må si at jeg skjønner ikke denne fasinasjonen over å kjøre disse hårnålsvingene ... fantastisk natur, javisst, men det er jo ikke det dette dreier seg om.
Men kanskje noen har noen gode argumenter?![]()
Veldig enig, faktisk!![]()
Hårnålsvingene i seg selv synes heller ikke jeg er spennende eller interssant; lav fart og en del å passe på for at man ikke skal komme for nær trafikik i mot og i verste fall havne i bakken...
Men det som trekker for egen del er utsikten og rettstrekningene som det tross alt også finnes en del av.
Stigninger uten altfor krappe svinger er jo som en formidabel fest når man er ute å svinger seg på sykkel![]()
Men hårnålsvingene i seg selv ser jeg ingen grunn til å juble spesielt over...
Ellers er det jo svært vakker natur..og vil vel si: "å dure rett frem erkjedelig", men, om man vil ha litt mer driv og ikke så mye "plunder", kjører man opp fra vest! Tildels "ZZR-vei" det
Voodoodoo skrev:
Men hvorfor henge seg så jævlig opp i dette ene passet. Fordi Guzzien til A.J. skal "hjem" til sommerenJeg vil jo absolutt anbefale alle som ikke har vært innom dolomittene å legge reiseruta ditover.
Skal legge inn ruta vi kjørte i 2011.. Må bare røske huet bort fra pad-en og komme meg forran en computer..BRA! Noen blir veldig glad om du forteller litt om strekkene også![]()
Svært bratt, faktisk, med 22% på det brattesteZZR-Erling skrev: Ellers vil jeg si at Stalheimskleiva e....kræææææmt, inn i helvette bratt!
He-he...ojda skrev:Voodoodoo skrev:
Men hvorfor henge seg så jævlig opp i dette ene passet. Fordi Guzzien til A.J. skal "hjem" til sommerenJeg vil jo absolutt anbefale alle som ikke har vært innom dolomittene å legge reiseruta ditover.
Skal legge inn ruta vi kjørte i 2011.. Må bare røske huet bort fra pad-en og komme meg forran en computer..BRA! Noen blir veldig glad om du forteller litt om strekkene også![]()