MCsidens emne om "Neste års modeller".

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av kjellv »

ZZR-Erling skrev:
kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig :thumleft

R1 har jo ikke ABS engang :mrgreen ...
Nei det er riktig det! Det hadde sikkert vært greit å ha på en slik sykkel, men det ble vel dyrt nok som det var.
...men for å si det slik, ...det har vel også Kawasaki regna litt på. Ninja ZX-10R er vel en reell konkurrent i dette markedet, har heller ikke ABS så vidt jeg vet.

Her er ellers Yamaha YZF-R125 i Race Blue. Denne synes jeg ble spesielt fin :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Tom »

kjellv skrev:
ZZR-Erling skrev:
kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig :thumleft

R1 har jo ikke ABS engang :mrgreen ...
Nei det er riktig det! Det hadde sikkert vært greit å ha på en slik sykkel, men det ble vel dyrt nok som det var.
...men for å si det slik, ...det har vel også Kawasaki regna litt på. Ninja ZX-10R er vel en reell konkurrent i dette markedet, har heller ikke ABS så vidt jeg vet.

Her er ellers Yamaha YZF-R125 i Race Blue. Denne synes jeg ble spesielt fin :D
ZX10R har ABS. Meiner at det er kun R1 og GSXR som ikkje har ABS :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av AJ »

kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig :thumleft
Men TDM 900 er helt ute av bildet...

Vet du noe om Yamaha har stoppet produksjonen av denne modellen for godt?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av kjellv »

AJ skrev: Vet du noe om Yamaha har stoppet produksjonen av denne modellen for godt?
Nei de har ikke det!
http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... index.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
På den Europeiske hjemmesiden til Yamaha står den ennå, men den blir dessverre ikke tatt inn til Norge lenger. Den ble heller ikke tatt inn i fjor, men salget av 2011 modeller fortsatte helt til august. Da var lageret tomt.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av kjellv »

ZZR-Tom skrev:
kjellv skrev:
ZZR-Erling skrev:
kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig :thumleft

R1 har jo ikke ABS engang :mrgreen ...
Nei det er riktig det! Det hadde sikkert vært greit å ha på en slik sykkel, men det ble vel dyrt nok som det var.
...men for å si det slik, ...det har vel også Kawasaki regna litt på. Ninja ZX-10R er vel en reell konkurrent i dette markedet, har heller ikke ABS så vidt jeg vet.

Her er ellers Yamaha YZF-R125 i Race Blue. Denne synes jeg ble spesielt fin :D
ZX10R har ABS. Meiner at det er kun R1 og GSXR som ikkje har ABS :scratch
Da må du nesten oppdatere meg.
http://www.kawasaki.no/ZX-10R/Specifications" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ser det ikke her i hvert fall...

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Tom »

kjellv skrev:
ZZR-Tom skrev:
kjellv skrev:
ZZR-Erling skrev:
kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig :thumleft

R1 har jo ikke ABS engang :mrgreen ...
Nei det er riktig det! Det hadde sikkert vært greit å ha på en slik sykkel, men det ble vel dyrt nok som det var.
...men for å si det slik, ...det har vel også Kawasaki regna litt på. Ninja ZX-10R er vel en reell konkurrent i dette markedet, har heller ikke ABS så vidt jeg vet.

Her er ellers Yamaha YZF-R125 i Race Blue. Denne synes jeg ble spesielt fin :D
ZX10R har ABS. Meiner at det er kun R1 og GSXR som ikkje har ABS :scratch
Da må du nesten oppdatere meg.
http://www.kawasaki.no/ZX-10R/Specifications" onclick="window.open(this.href);return false;


Du må lese alt.
kr 254 990 (ABS)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av kjellv »

ZZR-Tom skrev:
Du må lese alt.
kr 254 990 (ABS)
Beklager...jeg gir meg, du har rett.
Den leveres i forskjellige utgaver, også med ABS

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Tom »

Surfa litt på finn.no og tenkte at eg skulle sjekke ut Hayabusan om korleis den låg i pris i forhold til ZZR1400 no.
Vart litt sjokert, 2013 Busa har fått ABS ellers heilt lik som var forventet.... uten om prisen :O
I fjor kostet 2012 Busa 265 000kr og det ligger en overligger på i dag og, 2013 koster 289 900kr. Altso 24 000kr ekstra kun for ABS, Kawa tar 7000kr for ABS på ZX10R.Den synest eg var drøy!
Prisen på en ny ZZR1400 med ABS i 2011 kostet 268 000kr.
ZZR1400 kom som dei fleste veit ut i fjor og den er fornya og forbedra på alle punkt. Den har anti spinn og sleng,sliper clutch,økt volum fra 1352cc til 1441cc og leverer en plasss mellom 187-195hk på bakjule,pris 298 900kr.

Når en kjøper fra øverste hylle og for kun 10 000kr meir så får en den kraftigaste sykkelen som noken sine er lagd på samleband som i tillegg er fullstappet med gizmos og dingse bomser som Busa`n ikkje har, då kan eg ikkje sjå at det vil bli noke spesielt godt salg av Hayabusa.
Det er ingenting gale med Busa som den er i dag, men å legge prisen på den så og seie heilt oppe med ZZR`n er heilt vilt og forferdlig opptimistisk spørr du meg, og vil tru at dei som tenkte å handle Busa med ABS i år tenker seg litt ekstra godt om før dei signerer noke papirer.

Men det blir spennandes å sjå om det kjem en ny Busa i 2014 eller 2015 :yeyeye

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av EasyRider »

ZZR-Tom skrev:Surfa litt på finn.no og tenkte at eg skulle sjekke ut Hayabusan om korleis den låg i pris i forhold til ZZR1400 no.
Vart litt sjokert, 2013 Busa har fått ABS ellers heilt lik som var forventet.... uten om prisen :O
I fjor kostet 2012 Busa 265 000kr og det ligger en overligger på i dag og, 2013 koster 289 900kr. Altso 24 000kr ekstra kun for ABS, Kawa tar 7000kr for ABS på ZX10R.Den synest eg var drøy!
Prisen på en ny ZZR1400 med ABS i 2011 kostet 268 000kr.
ZZR1400 kom som dei fleste veit ut i fjor og den er fornya og forbedra på alle punkt. Den har anti spinn og sleng,sliper clutch,økt volum fra 1352cc til 1441cc og leverer en plasss mellom 187-195hk på bakjule,pris 298 900kr.

Når en kjøper fra øverste hylle og for kun 10 000kr meir så får en den kraftigaste sykkelen som noken sine er lagd på samleband som i tillegg er fullstappet med gizmos og dingse bomser som Busa`n ikkje har, då kan eg ikkje sjå at det vil bli noke spesielt godt salg av Hayabusa.
Det er ingenting gale med Busa som den er i dag, men å legge prisen på den så og seie heilt oppe med ZZR`n er heilt vilt og forferdlig opptimistisk spørr du meg, og vil tru at dei som tenkte å handle Busa med ABS i år tenker seg litt ekstra godt om før dei signerer noke papirer.

Men det blir spennandes å sjå om det kjem en ny Busa i 2014 eller 2015 :yeyeye
Jeg tror Suzuki jobber hardt nå om dagen, dem har vel strengt tatt flere modeller å oppgradere. Og tipper dem kommer med total nye modeller av både busa og gsxr1000 om ikke til året, så neste år.

Hvis vi ser på gsxr 1000

så ligger vel Suzuki litt bak når det gjelder elektroniske hjelpemiddler som både BMW, Kawasaki og Ducati har på sine modeller.

som traction control, launch control, slipper clutch etc.
Fokuset har vel ligget mer på lette komponenter, små chassi endringer osv.
Hvis jeg har forstått det riktig så har ihverfall Suzuki ikke kommet med "total" ny gsxr 1000 modell på 10 år? (de som er ihugga Suzuki fan får korrekte meg hvis jeg har feil.)

Og busa'n ligger vel i samme leia. Dem har gjort noen små forbedringer for å minske vekt, ny motorstyring forsterket ramme deler etc. men ikke tatt noen store steg når det gjelder eletronikk oppgradering.


Er vel i Europa de ledes ann når vi kommer til elektronikse nyvinninger på motorsykkler, med BMW og Ducati i førerstolene.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av Voodoodoo »

Det er nå litt deilig å slippe all den elektroniske driten, ser for meg at forhandlerne gnir seg i hendene hver gang de får solgt en sykkel som er kul i helvete å skru på sjæl.

Mye som kan gå gæli med alskens elektronikk, greit å ha det litt enkelt noen ganger og styre skuta sjøl uten å få hjelp. Det er jo tross allt jævlig få her onne som pusher rundetider.


Memento mori
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: MCsidens emne om

Legg inn av Andreas »

Voodoodoo skrev:Det er nå litt deilig å slippe all den elektroniske driten, ser for meg at forhandlerne gnir seg i hendene hver gang de får solgt en sykkel som er kul i helvete å skru på sjæl.

Mye som kan gå gæli med alskens elektronikk, greit å ha det litt enkelt noen ganger og styre skuta sjøl uten å få hjelp. Det er jo tross allt jævlig få her onne som pusher rundetider.


Memento mori
ABS`n og traction controllen på min sykkel har, om kanskje ikke berget meg, ivertfall hjulpet meg meget bra flere en en gang! Og det på helt vanlig vei i lovlig fart, f.eks i ordentlig styrtregn på E6 fra Oslo mot Gardermoen :prf

Under all elektronikken er det fortsatt en vanlig MC med to hjul, vanlige bremser, ramme og motor :thumleft Så den er ikke værre å skru på en en halvgammel bil :D

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens emne om

Legg inn av ZZR-Tom »

Voodoodoo skrev:Det er nå litt deilig å slippe all den elektroniske driten, ser for meg at forhandlerne gnir seg i hendene hver gang de får solgt en sykkel som er kul i helvete å skru på sjæl.

Mye som kan gå gæli med alskens elektronikk, greit å ha det litt enkelt noen ganger og styre skuta sjøl uten å få hjelp. Det er jo tross allt jævlig få her onne som pusher rundetider.


Memento mori
Den er no grei, men eg reagere på at pris har økt med 24 000kr for kun ABS`n!?
Som eg sa, ingenting gale med Busan slik den er i dag.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av Globe »

Glad jeg fortsatt røyker...trenger en nå..etter å ha sett denne :-)

Ruller meg over, tenner..og tar en magadrag :knegg

[video]http://www.youtube.com/watch?v=eN2Z3_l1hk0[/video]

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av ZZR-Tom »

Gen2 ZZR1400 er heilt sjuk.Draget og mjukheten på motoren heilt nede er sinsjukt. Har aldri kjørt en så smoth motor før og INJ er 99.9999999% perfect. Salen er ekstrem god,den er litt tungre en Gen1 men følast.Demperane er bedre.....ja alt er bedre.
Har et sug eg og, men skal klare å holde det vekke.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=FbfasHEwx3E[/video]

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".

Legg inn av EasyRider »

Hva synes folket om CB 1100 (2013) modellen?

Bilde

Min mening er: motor, lykt og instrumenter ser bra ut. Men tanken og ihverfall side dekselet er litt for kantete. Potta ser litt stor ut.
Liker ikke helt kombinasjonen rød/sølv heller. Burde ha vært bare rød, med svart ramme/luftfilterbox og crom.
Når en ser på dette bildet over så kan en lurer litt "hva tenker han med nye CB". Synes han nesten ser misunnelig ut jeg på han med "the real classic".

Selv om det er litt kritikk fra min side. Synes jeg det er flott at Japanske motorsykkel produsentene forsatt tar fram de gode gammle classic sykklene i ny forpakning. :thumleft

Er en minitest av sykkelen på denne siden
http://www.cycleworld.com/2012/11/12/20 ... irst-ride/
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Svar