MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av simpson »

Du vil ikke få noen eksempler siden det ikke er kommet noen av de påstandene.
Det er noe som er vridd på og lagt til det som passer for å komme til de konklusjonene, men det er ikke skrevet i noen av postene.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Bringisen »

simpson skrev:Du vil ikke få noen eksempler siden det ikke er kommet noen av de påstandene.
Det er noe som er vridd på og lagt til det som passer for å komme til de konklusjonene, men det er ikke skrevet i noen av postene.
Nei det er det jeg også mener , men uansett så er det synd hvis noen forumbrukere misforstår på denne måten. :-k
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av TomB »

JohnnyTh skrev:
TomB skrev:
ZZR-Tom skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Var hovedsaklig TomB og Simpson som styret med det der, og dei kjører ikkje ADV ;-)
Er ikkje sikker på kor det der ADV vs resten har komt i fra.
Phøøøøø, har bare sagt at en 250, kjører fletta av en zzr1400 på svingete veier, og at stort ikke altid er best, bedre å kunne bruke redskapen fullt ut, enn bare 20%

:knegg
Var ikke sånn jeg leste det. Kun at du kunne kjøre fletta av de på favorittveiene dine. Falt meg ikke inn at de skulle være så svingete.
TomB skrev:
Kunne tenkt meg å prøvd Ninja 250R oppover favoritveiene, trur jeg kunne kjørt like fort, kanskje fortere enn med f.eks zzr1400.
Viser igjen hvor forskjellige vi er. Jeg liker svinger men ikke når det blir så svingete at det er kun det. Morro å kjøre aktivt i svinger men jeg liker å ha tid til å nyte turen og.
Legg merke til at jeg skriver JEG, kunne kjørt fortere på den veien, med en 250 enn en zzr, ikke deg eller noen andre :-k

Favoritveien er SVINGER :prop: nyter utsikten osv, gjør jeg på tur :knegg
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av knutk »

Forslag:

Jeg foreslår vi senker skuldrene litt.
Når man deltar i diskusjon i et forum er det vel slik at man drar på litt litt ekstra, påstander blir fremsatt, kanskje uten 100% dokumentasjon, og tolkingene blir kanskje lest med litt farvede briller.

Ofte leser man et innlegg, tenner litt på det og setter seg ned og skriver. Deretter leser man gjennom en gang og trykker ENTER.
Det blir litt mere "fart" i argumentene om man fyrer fra hofta, bare det at iblandt går begge løpa samtidig. :lol

Så la oss trekke fra litt når vi leser og pust gjennom nesen så går det her så bra så.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Er det noen som virkelig eier adventuresykler som påstår at disse syklene alltid har bedre aks enn alle sport-tourere , raskere enn ZZR1400 , bedre i svinger en alt annet ,kan kjøre fra alle uten å bryte fartsgrensene og bedre enn alt annet ? :O
Og er det noen av adventuresykkel-eiere som seriøst har fått deg til å tro at du har en drittsykkel ?
Dette må du vise meg for jeg mistenker at du både har misforstått og blitt misforstått :eh
Er sammendrag av mange påstander, postet her på forumet.
Ok , jeg skal ikke pirke mer :redface Hadde bare vært artig med noen eksempler på det du sier fordi jeg tror du har misforstått , men jeg lar det ligge om du vil.
Hadde egentlig skrevet et langt svar der jeg hadde klippet og limt inn fra andre poster. Men tror jeg skal la det ligge. Vi kan heller si at det var noe jeg tok ut av løse luften og ingen hadde noen gang sagt noe lignende.
Nå skal jeg forsøke å holde kjeft og ikke blande meg inn i flere diskusjoner.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

Elolz skrev:
TomB skrev:Favoritveien er SVINGER :prop: nyter utsikten osv, gjør jeg på tur :knegg
Mine 3 favorittsvinger i området ligger der det er 80 soner, men det er skiltet ned til 30 og 40 før svingene. Fantastisk gøy på en 250! :yeyeye Tviler derimot sterkt på at noen med en svær 1000cc+ ville fått noe særlig moro utav de ;-)
Så det du seier er altso, at en BMW R1200GS,Triumph Tiger1200,MG Stelvio1200,Ducati MTS1200,Kawa Z1000SX,GSXR1000 etc etc er kjedlige å kjøre når det svinger?
Jau jau :knegg

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av EasyRider »

Elolz skrev:
TomB skrev:Favoritveien er SVINGER :prop: nyter utsikten osv, gjør jeg på tur :knegg
Mine 3 favorittsvinger i området ligger der det er 80 soner, men det er skiltet ned til 30 og 40 før svingene. Fantastisk gøy på en 250! :yeyeye Tviler derimot sterkt på at noen med en svær 1000cc+ ville fått noe særlig moro utav de ;-)
Ja, denne påstanden bør fyre oppunder for noen å enhver!! :-)å :P :p

Men jeg må jo støtte denne påstanden da jeg bare har 899cc :lol :prop:
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Sted: På to hjul / Babīte

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Bikeridr »

ZZR-Tom skrev:
Elolz skrev:
TomB skrev:Favoritveien er SVINGER :prop: nyter utsikten osv, gjør jeg på tur :knegg
Mine 3 favorittsvinger i området ligger der det er 80 soner, men det er skiltet ned til 30 og 40 før svingene. Fantastisk gøy på en 250! :yeyeye Tviler derimot sterkt på at noen med en svær 1000cc+ ville fått noe særlig moro utav de ;-)
Så det du seier er altso, at en BMW R1200GS,Triumph Tiger1200,MG Stelvio1200,Ducati MTS1200,Kawa Z1000SX,GSXR1000 etc etc er kjedlige å kjøre når det svinger?
Jau jau :knegg
Njaaa...
Spørs om ikke Elolz sin 250 ville blitt noe tungpustet ved å holde følge gjennom svingene og oppoverbakkene (les nordenden av Hamarøy e.l veitype) med meg på min TDM 900, som jeg lærte å kjenne S.V.Æ.R.T godt igjennnom 9 sesonger.. :-)
(Just sayin' som de sier "over there").
(Og nei, jeg "tør" ikke kjøre like "rått" gjennom svingene (ennå) med FJR'en min).

Forøvrig, som det er skrevet flere ganger tidligere i tråden, INGEN bryr seg om HVA du kjører, sålenge man er KOMMET FREM og gjerne halvvegs ned i første halvliteren. Da er det JEG-KOM-PÅ-SYKKEL som er viktigst.
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av TomB »

JohnnyTh skrev:
Viser igjen hvor forskjellige vi er. Jeg liker svinger men ikke når det blir så svingete at det er kun det. Morro å kjøre aktivt i svinger men jeg liker å ha tid til å nyte turen og.
Ja, vi er forskjellige og godt er det :knegg

Jeg NYTER svingene, få "rett" sporvalg, kjenne flyten, trenger ikke å gå så voldsomt fort. Kneskrape i 60 er like morro som i 80-180 f.eks, kanskje mer faktisk.
Dette som er mc-kjøring for meg. :bananas :mc1

Andre pakker sykkelen og blir borte flere uker, måneder, syns det er flott jeg, men det passer ikke meg.

Derfor har jeg en 800, og ikke 1300-1400-1500-1600-1700-1800 osv :mc5 :lol

Kan jo kjøre tur med 800`n å :D
016 (2).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Globe »

Elolz skrev:
TomB skrev:Favoritveien er SVINGER :prop: nyter utsikten osv, gjør jeg på tur :knegg
Mine 3 favorittsvinger i området ligger der det er 80 soner, men det er skiltet ned til 30 og 40 før svingene. Fantastisk gøy på en 250! :yeyeye Tviler derimot sterkt på at noen med en svær 1000cc+ ville fått noe særlig moro utav de ;-)

He he he...når du "tillater deg" å tvile..."tillater jeg" meg å tro det motsatte :knegg

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av L-NA »

Det var en gang for lenge lenge siden, for å være litt mer konkret er det godt og vel 40 år siden. Jeg og kameraten min satt i sandkassen og kranglet om hvem sin far som var sterkest.... :scratch Min Far var mye større en min kamerat sin Far... ja..... og dermed burde vel den saken være grei....men var den nå det???

.....det er noe med diskusjonen og argumenteringen som nå foregår på denne tråden, og som minner misstenkelig om denne tiden, og om diskusjon på samme nivå og saklighet.....

Kan jo for saklighetsens skyld legge til at - hvem som var sterkest er ennå ikke avgjort :-k :vs

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Er det noen som virkelig eier adventuresykler som påstår at disse syklene alltid har bedre aks enn alle sport-tourere , raskere enn ZZR1400 , bedre i svinger en alt annet ,kan kjøre fra alle uten å bryte fartsgrensene og bedre enn alt annet ? :O
Og er det noen av adventuresykkel-eiere som seriøst har fått deg til å tro at du har en drittsykkel ?
Dette må du vise meg for jeg mistenker at du både har misforstått og blitt misforstått :eh
Er sammendrag av mange påstander, postet her på forumet.
Ok , jeg skal ikke pirke mer :redface Hadde bare vært artig med noen eksempler på det du sier fordi jeg tror du har misforstått , men jeg lar det ligge om du vil.
Hadde egentlig skrevet et langt svar der jeg hadde klippet og limt inn fra andre poster. Men tror jeg skal la det ligge. Vi kan heller si at det var noe jeg tok ut av løse luften og ingen hadde noen gang sagt noe lignende.
Nå skal jeg forsøke å holde kjeft og ikke blande meg inn i flere diskusjoner.
Det er vel kanskje like greit ja ;-) Men det er litt kjedelig med utsagn som virker helt på jordet og man gjerne vil oppklare misforståelsen. Så kan man ikke oppklare fordi utsagnet kanskje er grunnløst.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Bringisen »

L-NA skrev:Det var en gang for lenge lenge siden, for å være litt mer konkret er det godt og vel 40 år siden. Jeg og kameraten min satt i sandkassen og kranglet om hvem sin far som var sterkest.... :scratch Min Far var mye større en min kamerat sin Far... ja..... og dermed burde vel den saken være grei....men var den nå det???

.....det er noe med diskusjonen og argumenteringen som nå foregår på denne tråden, og som minner misstenkelig om denne tiden, og om diskusjon på samme nivå og saklighet.....

Kan jo for saklighetsens skyld legge til at - hvem som var sterkest er ennå ikke avgjort :-k :vs
Du er inne på noe vesentlig når man leser mange av innleggene nå :D Vi kan vel trygt si at ordtaket "når gutter blir menn" ikke gjelder , nå gjelder det "når menn blir gutter".

Hvem har størst sykkel , hvem kjører fortest , hvem er best til å skrape kne :prop:
Føler meg nesten helt utenfor da jeg kommer langt ned på listen i alle disse "disiplinene" , men når det er sagt så husker jeg jo godt at disse tingene var morro så med all respekt :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Hjernen »

KrankenWagen skrev:
Hvor stort er nå dette forumet "ditt" egentlig da, har det gått helt rundt for deg på ynkelige 2000 medlemmer?
(feks; 2000 er vel sånn ca det jeg hadde i unike daglig besøkende på ene byggetråden min på før omtalte http://www.kzrider.com/ .)
Nå blir det vel litt feil å sammenligne et verdensomspennende forum med fokus på kun et merke (Kawa) med Mcsiden som KUN har norske medlemmer ( pluss minus utvandret/innvandret)?

Utenom det så slapper vi av og puster rolig, bare 14/15 uker i igjen til sesong start....

:mk :mc2 :mc2
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av MaxTron »

Globe skrev:
Elolz skrev:
TomB skrev:Favoritveien er SVINGER :prop: nyter utsikten osv, gjør jeg på tur :knegg
Mine 3 favorittsvinger i området ligger der det er 80 soner, men det er skiltet ned til 30 og 40 før svingene. Fantastisk gøy på en 250! :yeyeye Tviler derimot sterkt på at noen med en svær 1000cc+ ville fått noe særlig moro utav de ;-)

He he he...når du "tillater deg" å tvile..."tillater jeg" meg å tro det motsatte :knegg
No synas æ det bynner å ligne noe her!! :prop:

Dette er ikke så langt ifra god gammeldags tone og PMS-ånd...

Syns så tydelig at det ligner ei utfordring her!! HÆ? HÆ??? HÆ!!!???!!!

SÅ... Hva med å finne en åpen banedag/føreropplæring med frikjøring i nærheten av der Elolz bor, æ mener, det kan jo ikke forventes at Elolz kjører langt, det går jo IKKE ann med en "småkubikker" det er vel alle enige om (??) mens Globe jo IKKE har sånne begrensninger.
Og det foregå på en av disse utendørs gokartbanene, det er jo der "småkubikkerene" har størst fortrinn.
Foreslår at de kjører alene på banen for størst sikkerhet, og at ikke forbikjøring blir noe moment. de tre beste rundetidene blir tellende.

Og så kan vi jo få lagt sånne diskusjoner død for all framtid når resultatet er klart :thumleft :yeahright
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Svar