Suzuki GT 750, var vel den første :-)Jompa skrev:Før ble japanske sykler kalt riskokere, vi kan jo krangle om hva slags sykler som kan kalles pølsekokere ?

Suzuki GT 750, var vel den første :-)Jompa skrev:Før ble japanske sykler kalt riskokere, vi kan jo krangle om hva slags sykler som kan kalles pølsekokere ?
Jo, Gt 750 var første japse med vannkjøling, blir også kalt vannbøffeln.Tysnes skrev: Suzuki GT 750, var vel den første :-)
Stemmer nok det, husker en video med en som kokte pølser på gt en sin. Det var då eg tenkte på pølsekoker.Jompa skrev:Jo, Gt 750 var første japse med vannkjøling, blir også kalt vannbøffeln.Tysnes skrev: Suzuki GT 750, var vel den første :-)
Men såvidt æ huske blei alle japsan kalt riskokere.
Oj,oj,oj.Tysnes skrev: Stemmer nok det, husker en video med en som kokte pølser på gt en sin. Det var då eg tenkte på pølsekoker.
Ellers liker jo tyskerene pølser.. BMW, pølsekoker??
Først av alt; nordmenna er de som spiser mest pølser i Europa, og Finnmarkingan er verst. Sier bevisst "verst" siden det meste vi får av pølser her på berget er rein junkfood.Tysnes skrev: Ellers liker jo tyskerene pølser.. BMW, pølsekoker??
Altså, som dette da: Bitte Mehr Weissbier!!joo skrev:Nei, mer Weissbier...
"Jaa, aber Plötzisch."ArcticTiger skrev:Altså, som dette da: Bitte Mehr Weissbier!!joo skrev:Nei, mer Weissbier...
Noch ein dunkels Weiss.knutk skrev: "Jaa, aber Plötzisch."
Tenkte jeg kunne bidra litt til at tråden holder seg i alle fall litt til utgangspunktet så det ikke bare er en pølsetråd. Dessuten behøver ZZR gutta litt support etter at horder av medlemmer med Land Rover type sykler har banket løs på dem. Dessuten har de en sykkel jeg mer enn gjerne kunne tenkt meg selv (ZZR altså ikke Land Rover sykkel)ZZR-Erling skrev:JAHHH!!!ArcticTiger skrev:Det er litt interesant det der spørsmålet om hvor mye av mottorkrafta man bruker ved vanlig kjøring.
1050 Tigern min har vært en tur på dynobenken, den ga da max 123 hk på veiva ved ca 9000 omdr/min, med en ganske så lineær effektkurve.
Som jeg nevnte ligger jeg gjerne å loffer på en 3-4000 omdr/min, av og til oppi 5000 ved vanlig kjøring.
Jeg kikka litt på dynoresultatet, ved 3000 produseres ca 35 hk, og ved 4000 vel 50 hk, og ved 5000 ca 70 hk.
Ved vanlig kjøring bruker jeg altså kun 35-50 hk av de tilgjengelige 123 hk. Men som sagt, jeg har fullt dreiemoment (10 kg/m) allerede ved 3500 omdr.
En mindre ccm sykkel med la oss si 50 hk hadde nok ikke hatt så stort dreiemoment ved såpass lavt turtall, det er der fordelen med mer ccm er.
Nope, muskler blir aldri feil! Kjører en god del med bagasje og noe med passasjer, og det er bare en fryd å kjenne at uansett, er det mye power tilgjengelig, og den er så og si umerket av last..dvs den drar lettere på bakhjuletKwak skrev:Tenkte jeg kunne bidra litt til at tråden holder seg i alle fall litt til utgangspunktet så det ikke bare er en pølsetråd. Dessuten behøver ZZR gutta litt support etter at horder av medlemmer med Land Rover type sykler har banket løs på dem. Dessuten har de en sykkel jeg mer enn gjerne kunne tenkt meg selv (ZZR altså ikke Land Rover sykkel)ZZR-Erling skrev:JAHHH!!!ArcticTiger skrev:Det er litt interesant det der spørsmålet om hvor mye av mottorkrafta man bruker ved vanlig kjøring.
1050 Tigern min har vært en tur på dynobenken, den ga da max 123 hk på veiva ved ca 9000 omdr/min, med en ganske så lineær effektkurve.
Som jeg nevnte ligger jeg gjerne å loffer på en 3-4000 omdr/min, av og til oppi 5000 ved vanlig kjøring.
Jeg kikka litt på dynoresultatet, ved 3000 produseres ca 35 hk, og ved 4000 vel 50 hk, og ved 5000 ca 70 hk.
Ved vanlig kjøring bruker jeg altså kun 35-50 hk av de tilgjengelige 123 hk. Men som sagt, jeg har fullt dreiemoment (10 kg/m) allerede ved 3500 omdr.
En mindre ccm sykkel med la oss si 50 hk hadde nok ikke hatt så stort dreiemoment ved såpass lavt turtall, det er der fordelen med mer ccm er.
Følgende stod i siste utgaven av Superbike:
"Ah yes the ZZR1400, insanity personified by a motorcycle. If you needed to be somewhere yesterday, short of a Delorean and a flux capasitor this would be the vehicle of choice. Tuck down behind the engulfing fairings and just open the throttle. Occasionally you may feel the need to change gear, but on most roads you can be as lazy as you like, letting the torque from the incredible hulk you're sitting do the hard work. It may not be as comfortable as the BMW 1600 or as fun as the GSXR1000 but bugger me its fast"
Muskler blir aldri feil
Flyt og fryd er jo det vi liker så godtZZR-Erling skrev:Det gir for meg flyt å ha 154Nm på 7500rpm...altså har jeg 100Nm ganske så tidlig.....og en bike som er såpass lett og sporty at jeg føler meg integrert i biken og kjøringen..litt "svingom" er en fryd!
joo skrev:Flyt og fryd er jo det vi liker så godtZZR-Erling skrev:Det gir for meg flyt å ha 154Nm på 7500rpm...altså har jeg 100Nm ganske så tidlig.....og en bike som er såpass lett og sporty at jeg føler meg integrert i biken og kjøringen..litt "svingom" er en fryd!