Å joda....finnes fortsatt folk som sverger til Michelin Pilot R 3AJ skrev:Metzeler blir neppe feil på din sykkel :-)Carpa skrev:
Jeg har lest og hørt om Meltzer? dekk og på grunnlag av min noe tynne kunnskaper om dekk så har jeg tenkt å gå for de, om ikke kompisen mener noe annet da
Her er testvinneren fra de siste testene jeg har lest:
http://www.motorcycle-superstore.com/14 ... -Tire.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Michelin Pilot Road 3 fikk mye skryt for et par år siden da de ble lansert, men taper i de fleste nye testene som er gjort.
Vi var for lvrig ganske mange her på MCsiden.no som "falt for" Michelin PR 3...![]()
Blir helt sikkert ikke mitt dekkvalg neste gang det er snakk om dekkbytte.
Metzeler, derimot...![]()
Eller Pirelli Scorpin, som passer veldig bra til den sykker'n jeg har.

Plukker av sportsdekka som er levert på SX`n, dvs Metzeler B T 016 og setter på PR 3

Je har blitt veldig sær på dekk. Som sikkert noen av dere har fått med dere så hadde je et kjipt framhjulslipp på gixxer 750 for snart 3 år siden. Dekka slapp plutselig i en liten kurve som følge av at je nok itte hadde nok varme i dekka. Hadde visstnok brukbart nedlegg, men det overrasket meg at dekket slapp. Kjørte den gangen på M3 sportsdekk. Såå etter den tid har je sverget til sportstouringdekk. Sportsdekk bruker lenger tid på å opparbeide seg varme/grep. Vi kjører forholdsvis mye og både her i landet og i alpene varierer temperaturen mye. På alpepassene kan det dette ned til + 2-3 grader, mens i dalene + 20. Jeg vil gjerne ha best mulig grep overalt :-)
Je har kjørt på både Pirelli Angel og PR 3 og er fornøyd med begge deler, men har veldig gode erfaringer med sistnevnte. Sitter bra både på tørt og spesiellt på vått. Slitesterkt er det også. Kjørte over 8 tusen km med det på gixxer 1000