"tie down handlebars straps"

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
ZZR-Erling

"tie down handlebars straps"

Legg inn av ZZR-Erling »

Er på utkikk etter best mulig måte å feste ZZR'n foran når vi er på Autozug. Lurer da på om noen har noe å si om en slik løsning:

Bilde

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: "tie down handlebars straps"

Legg inn av MrPitlane »

ZZR-Erling skrev:Er på utkikk etter best mulig måte å feste ZZR'n foran når vi er på Autozug. Lurer da på om noen har noe å si om en slik løsning:

Bilde
Lånte 4 mc fra Yamaha fjor høst, og kjørte dem i henger. De benyttet tie down straps på styret. Jeg var i ytgangspunktet skeptisk, men de var helt konge. Sykla sto veldig stødig, og strapsene var enkle å benytte.

Tror du vil bli fornøyd med dem på din mc, da det ikke er helt enkelt å stroppe den fast uten å risikere kåpeskade.

Det fine med tie down strapsene var og at det blir anledning til å stramme dem, slik at sykkelen presses ned på fjærene. Hadde maken til din sølvpil, og det var ikke enkelt å stroppe den på Autozug. :prop:

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: "tie down handlebars straps"

Legg inn av simpson »

Akkurat den typen du viser har de faktisk på Biltema.
Fant ut det etter jeg handlet på Motorport. Men nå er de billige der også. ;-)
Du stropper sykkelen på ett par min. og de tar liten plass.
Enkelt, kjapt og sikkert.

ZZR-Erling

Re: "tie down handlebars straps"

Legg inn av ZZR-Erling »

Takker :thumleft
Nei, den ha jo kåper langt nedover gaffelbeina, så nedre gaffelbrygge ligger langt oppi under der, og på øvre blir det for lavt så det drar over kåpa oppe.

Flere som har erfaring med slike?

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: "tie down handlebars straps"

Legg inn av EasyRider »

Jeg brukte en tilsvarende (kjøpt på biltema) når jeg hentet Z 550 for 14 dager siden.

Kjørte 60 mil, uten noen problemer. Og det med "telehiv" som begynner å kommer her nå på østlandet. :-)å
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: "tie down handlebars straps"

Legg inn av ZZR-Tom »

På min, så brukte en dei banda som kroken blir festa med, fekk den rundt,heilt nederst, under gaffel kåpa. Var ikkje borti kåpa. Gjekk fort. Tyle forklart men du skjøner muligens ka eg vil fram til.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: "tie down handlebars straps"

Legg inn av gorbys »

Brukte bare jekkestropper når vi henta vstromen, fungerte over en fjellovergang med stiv kuling å 30mil med telehiv. Skulle tro de stroppene du har bilder av fungerer like godt sålenge de kan strammes så man får komprimert gaffelen litt.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y41/ne ... AG0643.jpg[/img]

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1606
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: "tie down handlebars straps"

Legg inn av Kjellrf »

Tie down handlebars straps er det beste å bruke, så lenge du har festepunkt nede på rett sted. Festepunktet nede skal ideelt sett være bak forakselen, men litt forover for styret. Har flere tusen km med mc på henger og slike tie downs.
Finns ikke noe bedre.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

ZZR-Erling

Re: "tie down handlebars straps"

Legg inn av ZZR-Erling »

Kjellrf skrev:Tie down handlebars straps er det beste å bruke, så lenge du har festepunkt nede på rett sted. Festepunktet nede skal ideelt sett være bak forakselen, men litt forover for styret. Har flere tusen km med mc på henger og slike tie downs.
Finns ikke noe bedre.
:thumleft

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: "tie down handlebars straps"

Legg inn av Barbarozza »

Tror ikke de godtar egen løsning på Autozug, gutta skal strappe det på egen måte. Har med forsikring osv å gjøre

Derimot kan man skaffe seg sånne mjuke lapper til å trekke på stroppene så ikke lakken blir slitt og skada, fint å ha ekstra siden de ikke alltid har slike lapper med seg

Utfordringa er jo innfestinga i gaffelbeinet og vinkelen mot kåpa så ikke stroppen gnisser mot lakken

Jeg har dog noen turer på Autozug, og har enda ikke noen skader på sykkelen, bare ei skrape på hjelmen etter at hodet dro i taket :-) Viktig å si i fra når du ser noe som ikke er bra.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: "tie down handlebars straps"

Legg inn av MrPitlane »

Barbarozza skrev:Tror ikke de godtar egen løsning på Autozug, gutta skal strappe det på egen måte. Har med forsikring osv å gjøre

Derimot kan man skaffe seg sånne mjuke lapper til å trekke på stroppene så ikke lakken blir slitt og skada, fint å ha ekstra siden de ikke alltid har slike lapper med seg

Utfordringa er jo innfestinga i gaffelbeinet og vinkelen mot kåpa så ikke stroppen gnisser mot lakken

Jeg har dog noen turer på Autozug, og har enda ikke noen skader på sykkelen, bare ei skrape på hjelmen etter at hodet dro i taket :-) Viktig å si i fra når du ser noe som ikke er bra.
Autozug gutta stropper fast, men jeg har fått lov til å feste stroppa selv på mc, både de løkkene de har, og en egenmix for å unngå kontakt med kåpedeler. Ville aldri latt en stropp ligge inntil plastdel, ikke engang på en kort fergetur. :sorry

Fikk hull i kåpen på min zzr1400 for to år siden, oppdaget det ikke før første rast når vi parkerte. Hull tvers gjennom plasten på underkåpen. Mistenker en jekkestropp eller disse klampene ved hjula har vært inni kåpa ved avlessing. :evil

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: "tie down handlebars straps"

Legg inn av Voodoodoo »

Får ikke lov til å bruke egne stropper på autozug nei, hadde med slike temastropper men fikk blankt avslag på å bruke de.
Dessuten er zzr'n så brei at de tar i kåpa pga relativt smale fester de nede på vogna.

Jeg stroppa min på lotschbergbanen i 08, da gjorde jeg slik:

Bilde

Stroppa til rekkverket med kjørejakka mellom sidekoffert og rekkverk :prf

De gutta på autozug har helt sikkert stroppa zzr før så slapp av Erling.
Om du er nervøs så stå og følg med når de stropper og legg litt gaffa der du er redd for at det kan bli kontakt, for du har vel med deg gaffa :scratch
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

ZZR-Erling

Re: "tie down handlebars straps"

Legg inn av ZZR-Erling »

Joda, Sølvpila har vært på AZ 3 ggr, og klart seg fint, men leter etter bedre festemuligheter. Ser det er muligens en mulighet ved å feste inn rundt motorfestene begge sider, eventuelt rundt brakkettene til crashpads som festes i samme fester.
Vil ikke ha de padsene på, (tror de skader mer ved en velt, enn gjør nytte), men altså, rund brakettene til disse "stælkene".

Bilde

Svar