Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ejs »

:thumleft

fire sylindere er meget riktig å ha.
På vanlig gode motorsykler (Japanske) er det nok med en tennplugg for hver sylinder.
Det er vel viden kjent at Italienske sykler har dårlig elektronikk.derfor må de ha 2 plugger for å virke.
:prop:
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JRO »

EasyRider skrev:Du har jo ikke solgt Z1300 enda. så du er innafor :thumleft

Men du vil vel merke forskjell på bredden. Er vel litt smalere denne ducati'n.

Blir spennede, håper å få se ducati'n din til sommeren. Hvis du blir med øyern rundt i år også :-)
Puh, det var godt å høre. Men fra spøk til alvor, ja håper vi kan treffes på en MC tur i 2013 også EasyRider. Blir en spennende mc sesong for meg.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

ejs skrev::thumleft

fire sylindere er meget riktig å ha.
På vanlig gode motorsykler (Japanske) er det nok med en tennplugg for hver sylinder.
Det er vel viden kjent at Italienske sykler har dårlig elektronikk.derfor må de ha 2 plugger for å virke.
:prop:
:lol
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JRO »

ejs skrev::thumleft

fire sylindere er meget riktig å ha.
På vanlig gode motorsykler (Japanske) er det nok med en tennplugg for hver sylinder.
Det er vel viden kjent at Italienske sykler har dårlig elektronikk.derfor må de ha 2 plugger for å virke.
:prop:
Så det er det som er årsaken til at noen ikke japanske sykler må ha doble tennplugger pr. sylinder. :D
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ejs »

kz1300 skrev:
ejs skrev::thumleft

fire sylindere er meget riktig å ha.
På vanlig gode motorsykler (Japanske) er det nok med en tennplugg for hver sylinder.
Det er vel viden kjent at Italienske sykler har dårlig elektronikk.derfor må de ha 2 plugger for å virke.
:prop:
Så det er det som er årsaken til at noen ikke japanske sykler må ha doble tennplugger pr. sylinder. :D
Er noen som prøver med 8 plugger på 750turbo også.
:-k
IMAG0070 (Medium).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

ejs skrev::thumleft

fire sylindere er meget riktig å ha.
På vanlig gode motorsykler (Japanske) er det nok med en tennplugg for hver sylinder.
Det er vel viden kjent at Italienske sykler har dårlig elektronikk.derfor må de ha 2 plugger for å virke.
:prop:
Nå blir det bare verre og verre , for folket med mindreverdighetskompleksene holder det ikke lenger med mest kubikk og mest effekt.....nå må de jaggu også ha flest sylindre :lol
Det er nå endelig godt at det i alle fall er en ting som ikke trenger å være mest, størst og raskest , for dem som har gode japanske motorsykler ( hvis slike sykler finnes ? ) så holder det jaggu med en tennplugg pr. sylinder :O
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

mekkern
Innlegg: 7668
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av mekkern »

ejs skrev: Er noen som prøver med 8 plugger på 750turbo også.
:-k
IMAG0070 (Medium).jpg
den "jobben" de har ordnet der så litt "jalla" ut... :sk?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Tom »

Bringisen skrev:
ArcticTiger skrev::roll ÅHH, begynner du nå med detta Små-Kubbikk-gnålet igjen Bringisen, trudde vi var ferdig med det :scratch
:P :p Det er jo freddan og sååå enkelt å fucke opp alle med mindreverdighetskompleks som prøver å kompensere med kubikk og masse hester :gk
Tar eg ikkje feil så har du hatt en 1200cc, så du har altso prøvd å kompansere. Så lenge du ikkje har svart på noken av e-mailane som ligger i spam kassen så jahhh. Men bra forsøk å kjøre omvendt psykologi :erte :P :p

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Tom »

fikse skrev:Pøh. Det er antall meter i sekundet som teller. Ikke størrelsen. Så sier iallfall kjærringen.
Antall meter i sekundet har ofte en samenheng med størelsen :knegg

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

kz1300 skrev:
ejs skrev::thumleft

fire sylindere er meget riktig å ha.
På vanlig gode motorsykler (Japanske) er det nok med en tennplugg for hver sylinder.
Det er vel viden kjent at Italienske sykler har dårlig elektronikk.derfor må de ha 2 plugger for å virke.
:prop:
Så det er det som er årsaken til at noen ikke japanske sykler må ha doble tennplugger pr. sylinder. :D
Nei....seriøst da: det er for at den skal gå mykere..har noe med flammeutbredelsen å gjøre. Den vil også gå rimeligere.
Må værra litt grei her nu...har faktisk akkurat nu Peaks Peak-utgaven over hele min andre skjerm her :knegg

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ejs »

ZZR-Tom skrev:
fikse skrev:Pøh. Det er antall meter i sekundet som teller. Ikke størrelsen. Så sier iallfall kjærringen.
Antall meter i sekundet har ofte en samenheng med størelsen :knegg
Antall meter i sekundet kan jo være lik.
Må jo bare øke frekvensen på den lille..(kanin)
:-)å
If it ain't broke, I'll break it.

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

ejs skrev:
ZZR-Tom skrev:
fikse skrev:Pøh. Det er antall meter i sekundet som teller. Ikke størrelsen. Så sier iallfall kjærringen.
Antall meter i sekundet har ofte en samenheng med størelsen :knegg
Antall meter i sekundet kan jo være lik.
Må jo bare øke frekvensen på den lille..(kanin)
:-)å
Da kan det bli varmgang asså... :-)å
Størst er best, ingen protest...væl, Bringisen da..han gnåler vist igjen :knegg

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Kawasaki »

Tysnes skrev:
fikse skrev:Pøh. Det er antall meter i sekundet som teller. Ikke størrelsen. Så sier iallfall kjærringen.
Det sier nabo kjerringa og :knegg

Det sier dem sikkert bare for å være snille med dere :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av bjornen »

kz1300 skrev:
ejs skrev::thumleft

fire sylindere er meget riktig å ha.
På vanlig gode motorsykler (Japanske) er det nok med en tennplugg for hver sylinder.
Det er vel viden kjent at Italienske sykler har dårlig elektronikk.derfor må de ha 2 plugger for å virke.
:prop:
Så det er det som er årsaken til at noen ikke japanske sykler må ha doble tennplugger pr. sylinder. :D
eeeeh, den gamle vt750¨n min har faktisk 2 plugger i hver sylinder,
så japsene har også prøvd seg på dette.
Hvorfor de eventuelt har kuttet det ut..... :scratch

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Kawasaki skrev:
Tysnes skrev:
fikse skrev:Pøh. Det er antall meter i sekundet som teller. Ikke størrelsen. Så sier iallfall kjærringen.
Det sier nabo kjerringa og :knegg

Det sier dem sikkert bare for å være snille med dere :knegg
:D

Svar