Du kommer nok til å få sinnsykt mange gode turer på dette vidunderet av en sykkel. Litt service, kos og stell må du nok regne med å legge i, men det må vi med alle sykler :-)

Den er testet tilnærmet likt alle de andre de har og hat hatt til 50 000km test...., det er vel ca 100 stk.EasyRider skrev:Hmm Kom det fram i testen om det er kun en fyr som har hatt denne sykkelen fra 0 til 50 000km?
Hvis dette er en sykkel som blir kjøpt in og lånt ut til diverse folk fram til den har nådd 50 000km... så stiller saken seg litt anderledes.
Folk pleier å drite i åssen dem behandlers frimabiler/andres biler.. tipper det blir det samme her.
Og da er det ikke så rart at folk gir f i å smøre kjede, og bytte drev. Møkka jobb siden du blir møkkete. Ja, faktisk noen som ikke liker det.
Når der gjelder esksos ventilen så står sikkert den over ting som skal sjekkes på service vil jeg tro.![]()
Står det i service manualen og du gjør service hjemme, tipper jeg at de som er litt over gjennomsnittet intrisert i sykkelen sin passer på den er godt smurt.
Så ser ikke på dette som noe store problemer.
Klart det surt å måte bytte sving arm og eksos hvis sykkelen er utenfor garanti.
Dette er absolutt noe å sjekke hvis du skal kjøpe deg en brukt Multistrada.
Som allerede antydet skal man ta testene med en klype salt.ZZR-Erling skrev: ......
Tja tja tja...skal jeg si det som jeg innerst inne tenker s er det:
Vil jeg ha en bike som har vist tendenser, (og mer enn det og da), til å slite sund sin svingarm, samt potensielt en fare for å måtte legge ut for en eksosmanifold i ny og ne?
Er og ble litt usikker på det.
.....
Vel, er virkelig Motorrad så "tvilsom"? Hmmm...knutk skrev:Som allerede antydet skal man ta testene med en klype salt.ZZR-Erling skrev: ......
Tja tja tja...skal jeg si det som jeg innerst inne tenker s er det:
Vil jeg ha en bike som har vist tendenser, (og mer enn det og da), til å slite sund sin svingarm, samt potensielt en fare for å måtte legge ut for en eksosmanifold i ny og ne?
Er og ble litt usikker på det.
.....
Regnestykket er nok korrekt, men de misbruker syklene til langt utover hva vi oppfatter som normalt.
Hvem ville feks fortsette å kjøre med en sykkel hvor kjedet gnager på svingarm uten å reagere.
(Med forbehold om at skoletysken holder mål):
Kan nevnes at da de testet ZZR 1400 så kaste den kjedet i fart, og kløtchen gikk til he...
Ducatien ble vurdert som mye bedre enn både BMW og Kawasaki.
Ikke selger jeg BMWen av den grunn.
Hvorhvidt du har tvil om ZZR etter en så tvilsom test får du selv vurdere, men jeg tipper at du ikke ligger våken om natta og bekymrer deg verken for kjedebrudd eller clutch på skogtur...
Slitasjemessig så kanskje de viser oss vilken slitasje normal bruk vil gi etter kanskje 100000km?joo skrev:De er nede mot 2000km på et dekksett og byttet bremseklosser to ganger på 50k...? Høres ut som rein herjing med sakene i mine øyne. (Vandalisme?)
Siden de tydeligvis kjører i filler det meste de tester høres det for meg mest ut som ramponering og ikke "bruk".
Litt som om man skulle kjøre på en elg med lastebil og så obdusere for å sjekke om den døde av hjertefeil eller hjerneblødning ... Er ikke sikker på hva de gutta strengt tatt gir oss svar på med de "testene" sine?
Ja, det kan sikkert stemme. Mitt første dekksett på min den gang helt nye ZX6R, varte 4000km.Andreas skrev:Slitasjemessig så kanskje de viser oss vilken slitasje normal bruk vil gi etter kanskje 100000km?joo skrev:De er nede mot 2000km på et dekksett og byttet bremseklosser to ganger på 50k...? Høres ut som rein herjing med sakene i mine øyne. (Vandalisme?)
Siden de tydeligvis kjører i filler det meste de tester høres det for meg mest ut som ramponering og ikke "bruk".
Litt som om man skulle kjøre på en elg med lastebil og så obdusere for å sjekke om den døde av hjertefeil eller hjerneblødning ... Er ikke sikker på hva de gutta strengt tatt gir oss svar på med de "testene" sine?
To sett med bremseklosser, er normalt, vil nu jeg si. Vil ikke du?joo skrev:De er nede mot 2000km på et dekksett og byttet bremseklosser to ganger på 50k...? Høres ut som rein herjing med sakene i mine øyne. (Vandalisme?)
To sett med bremseklosser, er normalt, vil nu jeg si. Vil ikke du?joo skrev:De er nede mot 2000km på et dekksett og byttet bremseklosser to ganger på 50k...? Høres ut som rein herjing med sakene i mine øyne. (Vandalisme?)
Nei... Er på første settet enda på GS`en, 43000, og er så mye igjen at jeg ikke bytter på vinterservicen min. Ducatien er jo også en "stor" twin, den burde bremse like bra på motoren som GS. Bruker sjelden bremser, mye motorbrems før svinger når rett gir legges inn.ZZR-Erling skrev:
To sett med bremseklosser, er normalt, vil nu jeg si. Vil ikke du?