(Sprudlende dame du har :-)
Ga du'a sprudlevann?


Da er vi uenige. Det er en vesentlig forskjell om tempen er lav!jhn skrev:Veldig enig i det Kawasaki sier her.
Å skylde på dekka for en trynings blir litt drøyt ... hvis de ellers var i orden ... da har man nok kjørt litt på/over grensa. Dette handler nok mere om kjørestil enn dekkvalg.
Jeg hadde også et forhjulsglipp i vår som endte på ratata, men det var nok mere min feil enn dekkets
Nja, det spørs det .... Jeg vet at det er forskjell.ZZR-Erling skrev:Da er vi uenige. Det er en vesentlig forskjell om tempen er lav!jhn skrev:Veldig enig i det Kawasaki sier her.
Å skylde på dekka for en trynings blir litt drøyt ... hvis de ellers var i orden ... da har man nok kjørt litt på/over grensa. Dette handler nok mere om kjørestil enn dekkvalg.
Jeg hadde også et forhjulsglipp i vår som endte på ratata, men det var nok mere min feil enn dekkets
Jauda,å føle seg trygg er viktig.RuneMC skrev:Heller ikke heeelt enig med Kawasaki og jhn over...
Vi må tenke på at området vi bor i, er en del av et et utvidet storby-område med mye byggeaktivitet. Det betyr lastebiler og anleggsmaskiner som kan skvette diesel og oljeflekker på asfalten. Jord fra både byggeplasser og traktorer er det også nok av i visse perioder. Personlig ville jeg byttet ut dekk over 4 år fordi det kan gi en fordel i en situasjon der dekket er på vei til å slippe... Pluss føler man seg tryggere, så kjører man mer avslappet = stor fordel.
Kawasaki skrev:?Har dere prøvd det ene helt til det slipper i en sving,og så lagt om til et annet i full fart og prøvd på nytt,under like forhold?
hehe...nei...og ikke har je tenkt til å prøve det hellerKawasaki skrev:Jauda,å føle seg trygg er viktig.RuneMC skrev:Heller ikke heeelt enig med Kawasaki og jhn over...
Vi må tenke på at området vi bor i, er en del av et et utvidet storby-område med mye byggeaktivitet. Det betyr lastebiler og anleggsmaskiner som kan skvette diesel og oljeflekker på asfalten. Jord fra både byggeplasser og traktorer er det også nok av i visse perioder. Personlig ville jeg byttet ut dekk over 4 år fordi det kan gi en fordel i en situasjon der dekket er på vei til å slippe... Pluss føler man seg tryggere, så kjører man mer avslappet = stor fordel.
Men treffer du sånne forhold som du beskriver,så spørs det om det hjelper med ferske dekk.
Jeg overdreiv kanskje bittelitt da jeg skrev 10 år gamle dekk,men poenget var at altfor mange overvurderer eget behov når det gjelder både det ene og andre av utstyr på moppene sine. Kjører man noenlunde lovlig her i landet,så hadde gamle kjerrehjul vært godt nok![]()
Selv har jeg en flett ny moppe med 140hk stående på et soverom,overligger fra 2007 og med originale dekk.Har ingen betenkeligheter med å ta den ut på tur til våren uten å sko den om.
Og til dem som påstår at det og det dekket henger bedre enn det andre,hvordan vet dere egentlig dette?Har dere prøvd det ene helt til det slipper i en sving,og så lagt om til et annet i full fart og prøvd på nytt,under like forhold?
Enig!LordShaft skrev:Utrolig flott sykkel du har fått deg :-)
Nei men når jeg nå skal spørre dere om saker og ting vedrørende sykkelen så har dere masse opplysninger her ikke santKawasaki skrev:Carpa skrev:Jeg fant jeg fant![]()
Ble du noe klokere,da?![]()
Carpa skrev:Nei men når jeg nå skal spørre dere om saker og ting vedrørende sykkelen så har dere masse opplysninger her ikke santKawasaki skrev:Carpa skrev:Jeg fant jeg fant![]()
Ble du noe klokere,da?![]()
Carpas Crap a talk
Vi kan jo bare byttelåne litt AJAJ skrev:Enig!LordShaft skrev:Utrolig flott sykkel du har fått deg :-)
Kjempeartig å kjøre!!
Har nevnt det før og nevner det gjerne igjen; prøvde en slik hos MC Partner på Skedsmokorset for et par år siden og var veldig nær ved å slenge en bunke tusenlapper på disken for å dra derfra som eier av en :-)
Det er noe eget med disse en og toslylindrede 650-700 kubikkerne som denne Kawaen og ikke minst KTM Duke 690
Carpa skrev:Vi kan jo bare byttelåne litt AJAJ skrev:Enig!LordShaft skrev:Utrolig flott sykkel du har fått deg :-)
Kjempeartig å kjøre!!
Har nevnt det før og nevner det gjerne igjen; prøvde en slik hos MC Partner på Skedsmokorset for et par år siden og var veldig nær ved å slenge en bunke tusenlapper på disken for å dra derfra som eier av en :-)
Det er noe eget med disse en og toslylindrede 650-700 kubikkerne som denne Kawaen og ikke minst KTM Duke 690
Men jeg har jo aldri prøvd en italiener før da..... Og det med tyngen er sikkert noe jeg kommer overAJ skrev:Carpa skrev:Vi kan jo bare byttelåne litt AJAJ skrev:Enig!LordShaft skrev:Utrolig flott sykkel du har fått deg :-)
Kjempeartig å kjøre!!
Har nevnt det før og nevner det gjerne igjen; prøvde en slik hos MC Partner på Skedsmokorset for et par år siden og var veldig nær ved å slenge en bunke tusenlapper på disken for å dra derfra som eier av en :-)
Det er noe eget med disse en og toslylindrede 650-700 kubikkerne som denne Kawaen og ikke minst KTM Duke 690![]()
Jo'a...
Men jeg har "tyvtitta" litt i "Jenter!"-tråden og fått med meg at noen av dere kanskje er litt betenkt på å håndtere tyngre sykler...
Og ja! Stelvio'en er en god del tyngre enn Kawa'en din... Så... jeg vet ikke helt, jeg...
Vel...Carpa skrev:Men jeg har jo aldri prøvd en italiener før da..... Og det med tyngen er sikkert noe jeg kommer overAJ skrev:![]()
Jo'a...
Men jeg har "tyvtitta" litt i "Jenter!"-tråden og fått med meg at noen av dere kanskje er litt betenkt på å håndtere tyngre sykler...
Og ja! Stelvio'en er en god del tyngre enn Kawa'en din... Så... jeg vet ikke helt, jeg...:
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Hei, ikke noe dumt valg i mine øynePlumber skrev:Hallo Carpa !
Har du sidevesker til din er6 ?
Er det noe du ikke er fornøyd med på sykkelen ?
Har det blitt nye dekk ?
Er bare nyskjerrig, da jeg snart får meg er6 :-)