6 år siden ja

Kan ikke si det, nei.LordShaft skrev:
6 år siden jaHar du noen gang vurdert å begynne på igjen? Ikke bare i et svakt øyeblikk, men faktisk sagt til deg selv at du har lyst å begynne på igjen ?+
Jeg skal nok ikke si at jeg aldri kommer til å røre snus igjen. Men tror det kan være fornuftig å holde seg unna en stund. For det er utrolig godt, og jeg har hatt mye glede av å ha en pris under leppa :-)AJ skrev:Kan ikke si det, nei.LordShaft skrev:
6 år siden jaHar du noen gang vurdert å begynne på igjen? Ikke bare i et svakt øyeblikk, men faktisk sagt til deg selv at du har lyst å begynne på igjen ?+
Likte dog godt å snuse og kjenner det sitrer i kroppen fortsatt når venner og kolleger trekker fram en snusboks for å la meg minnes 'gamledager'...
Snus er jo egentlig den eneste fornuftige måten å bruke tobakk på :-) Mener nå jeg i hvert fall.
Mange hyggestunder med snus... Men i sum er jeg likevel glad jeg er kvitt 'uvanen'...
Hang meg litt opp i det bildet her..Godtvoksen skrev:Budsjettet holder fortsatt, ikke ei krone har jeg betalt for min VTX 1800. Har bare omprioritert livet mitt, og sluttet når jeg første gang satt meg på Silkesvarten - etter å ha røyka i 42 år uten tidligere forsøk på stopp:
Jeg har vært oppe i ca 6 pakker pr. uke - så det er et svært nøkternt regnestykke...Bjønnavind skrev:
4-5 pakker per UKE???![]()
Det er 50 gram tobakk i én sånn pakke, og jeg (og de fleste jeg kjenner) ruller ca 40 "rullingser" på en sånn pakke.. Tillogmed muttern som tenner en ny røyk idét hun er ferdig med den forrige klarer ikke 4-5 pakker på ei uke. 3-4 klarer hun nok, men den siste pakka er jo nesten umulig.![]()
![]()
... Jeg har nesten ikke ord.. Det er MYE tobakk :shock:Godtvoksen skrev:Jeg har vært oppe i ca 6 pakker pr. uke - så det er et svært nøkternt regnestykke...Bjønnavind skrev:
4-5 pakker per UKE???![]()
Det er 50 gram tobakk i én sånn pakke, og jeg (og de fleste jeg kjenner) ruller ca 40 "rullingser" på en sånn pakke.. Tillogmed muttern som tenner en ny røyk idét hun er ferdig med den forrige klarer ikke 4-5 pakker på ei uke. 3-4 klarer hun nok, men den siste pakka er jo nesten umulig.![]()
![]()
![]()
Røkte jeg "ferdigsydde" så gikk det tre 20 pakninger pr. dag. Jeg var nok det en betegner som storrøyker...og jeg har røkt i 42 år.
Hehe.. Hurra for Sverige :-) Betaler ca 350 kr for 10 bokser general.LordShaft skrev:Snusbudsjett på 600 i måneden! ikke for å være frekk, men satan det var nesten ufint sagt hehehe![]()
Legg på 2000,- så hadde du mitt budsjett :-#
En kamerat av meg havnet dessverre utpå i ungdommen. Han kom heldigvis ut av det igjen å lever et helt normalt liv nå, med familie og flott jobb. Han rulla røyken sin selv en stund ++Dimzum skrev:I forhold til regnestykket bør man heller begynne med heroin og kokain. Det er vistnok så dyrt at hvis man slutter har man råd til en hvilken som helst sykkel i løpet av et par uker.
AJ skrev:Husker ikke helt nøyaktig i farten, men det er i hvert fall mer enn seks år siden.LordShaft skrev:
Kjekt å høre at du ikke har falt for fristelsen igjen AJ... Har du vært mange årene uten?
Å trappe ned over en uke gikk som nevnt helt fint. Men man må være fast bestemt på å holde denne fristen og legge inn gode rutiner, noe jeg mener jeg gjorde, i løpet av nedtrappingsuka.
En av rutinene var å drøye lenger å lenger med å legge innpå en pris etter måltidene og heller konsentrere seg om andre ting i minuttene og etter hvert timene som gikk før man tok den (etterlengtede...) prisen og nøt den så lenge at den 'forsvant' av seg selv..