MCsidens store tråd om Plastraketter!
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Helt enig i dem. MEn når er det ikke en R lengre da, men en sportstourer?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Hvor mye kubikk er for mye for en R sykkel?
Ikke meningen å kverulere. Synes bare det er vanskelig selv, å sette disse grensene.

Ikke meningen å kverulere. Synes bare det er vanskelig selv, å sette disse grensene.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
JohnnyTh skrev:Helt enig i dem. MEn når er det ikke en R lengre da, men en sportstourer?
Når det ikke er en av de nevnte

Det handler om vekt, effekt, "omfang" og geometri. Dette kan tallfestes, men det gidder jeg ikke regne ut. Det fins heller ingen R-sykkel med gode forhold for passasjer, da blir det nemlig ei vektøkning, og vekt er fy fy på en R-sykkel.
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Nja, det er et bra spm. Mer kubikk, er nesten synonymt med mer vekt. Det kan bli for mye effekt også, selv i en R-sykkel. Da blir den lite håndterbar, og det senker ikke rundetidene, samme gjør ikke økt vekt heller, så rundt 1000 ccm ligger øvre grense for en R-sykkel i dag.JohnnyTh skrev:Hvor mye kubikk er for mye for en R sykkel?![]()
Ikke meningen å kverulere. Synes bare det er vanskelig selv, å sette disse grensene.
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Jeg har ikke R lengre. ZX9R var vel ment som en sportsykkel når den kom ut i i 1994.JohnnyTh skrev:Helt enig i dem. MEn når er det ikke en R lengre da, men en sportstourer?
Nå er den for tung, for svak, for treg til å være i klassen R.
Men det passer bra for meg, for jeg er vel i samme klasse selv

Så den har vel havnet i klassen sportourer med hardt sete.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Du har jo den lettere utgaven, en zx9r fra 98 og oppover har alltid stått langt oppe på ønskelisten :-)EasyRider skrev:Jeg har ikke R lengre. ZX9R var vel ment som en sportsykkel når den kom ut i i 1994.JohnnyTh skrev:Helt enig i dem. MEn når er det ikke en R lengre da, men en sportstourer?
Nå er den for tung, for svak, for treg til å være i klassen R.
Men det passer bra for meg, for jeg er vel i samme klasse selv![]()
Så den har vel havnet i klassen sportourer med hardt sete.
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
ZZR-Erling skrev:Touring vil jeg si, men ikke så "ille" som en Goldwing.JohnnyTh skrev:Ja si det. har jeg touring eler sportturing?
Tror Erlings definisjon og sammenligning er bra,jeg. Ikke så ille som GW

GTR'en har ihvertfall ingenting i denne plastrakett-tråden å gjøre
ikkebike.norwegianforum.net
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Unskyld, var ikke meningen å nevne den i denen tråden. Var bare for å prøve å få forklart hvor grensene går mellom disse kassene.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
JohnnyTh skrev:Unskyld, var ikke meningen å nevne den i denen tråden. Var bare for å prøve å få forklart hvor grensene går mellom disse kassene.
E du litt hårsår

ikkebike.norwegianforum.net
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
ikke i det hele tatt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Ducati her no 1199cc på sin R-sykkelZZR-Erling skrev:Nja, det er et bra spm. Mer kubikk, er nesten synonymt med mer vekt. Det kan bli for mye effekt også, selv i en R-sykkel. Da blir den lite håndterbar, og det senker ikke rundetidene, samme gjør ikke økt vekt heller, så rundt 1000 ccm ligger øvre grense for en R-sykkel i dag.JohnnyTh skrev:Hvor mye kubikk er for mye for en R sykkel?![]()
Ikke meningen å kverulere. Synes bare det er vanskelig selv, å sette disse grensene.

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Trodde du virkelig jeg mente en GTR var en R sykkel?Kawasaki skrev:Bra,da bare mistolket jeg
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!
Jeg har lest igjennom denne tråden med "plastrakketter" og litt skuffet over all "utenompreiket". Jeg skulle så gjerne lest om plastrakketen, og hva folk har av erfaring, og meninger i den sammenhengen. Selv så har jeg mer design som ...en X-Bow (båt med Viking Skip baug) og har vel sån ca, ingen mulighet for å kjøre disse maskinene. Men det er nok disse syklene som blir brukt for å teste ut mye av Bremse, demping, motorer, og systemer som vi noen år etter finner på andre sykler. Men selv om dette ikke er "min greie" så blir jeg nå enormt fascinert og imponert over denne sykkelen som også har blitt kalt.
Massimo Tamburinis nakne mesterverk
Og for å tilføre litt info om hvor "Grensene går"(?) F4 er liksom ingen R sykkel men en "standar" http://www.motorcycle.com/manufacturer/ ... 91506.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hadde jeg vert 20 kg, og 20 år yngre. er eg redd det hadde endt med katastrofe.
Fytt i He.....øøø..Katta for en Bike

Massimo Tamburinis nakne mesterverk

Og for å tilføre litt info om hvor "Grensene går"(?) F4 er liksom ingen R sykkel men en "standar" http://www.motorcycle.com/manufacturer/ ... 91506.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hadde jeg vert 20 kg, og 20 år yngre. er eg redd det hadde endt med katastrofe.
Fytt i He.....øøø..Katta for en Bike


Sist redigert av L-NA den 09 feb 2013, 01:19, redigert 1 gang totalt.