Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Pollti »

Nei ! Jeg gjør bare slette miner til dårlig spill. Men det hotte er visst Mørekjøkken men dere damene (merk deg dette høflige ordet-damer) er jo litt utafor. Haus Gestapo har fått grei ordre fra beskjed om max hun kan bruke og da kommer misforstått økonomi inn i bildet. For å få "luft og rom følelse" så ble kjølehjørne droppet, en dør ble flyttet og pga HG`s dårlige skuldre og slarkete knær så gikk stekeovn og micro inn i høyskap og kjøleskap ved siden av.
Da pep det forsiktig. blir det noe pent med stekovn i hjørnet og kjøleskap ved siden av da ? Svaret var, hvor er du oftest- i kjøleskapet eller stekeovnen ?
Tenk nå Ragnhild ! Svaret er i kjøleskapet !
Så piper HG ynkelig, men det passer ikke med frittstående kjøleskap midt i kjøkkeninnredningen.
Næmmen så tenk det da !!! Fantastisk bra observasjon ! Kjølehjørne er 27K og intergrert kjøleskap er ca 8K + skapet. Ergo har du spart ca 12-15K. Det er da det går opp for hunkjønnet at de ser på sin gemal og kjøkkengubben med beundring og takknemlighet i blikket. Kjøkkengubben og jeg skulte på hverandre, vi ble brått Braastad modne men det var litt tidlig på dagen. Men noe må vi jo briljere med i båthavna om. Dette blir ikke lett glemt. :bananas

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Vet nå ikke helt jeg :scratch
Er jo et lite nederlag å innrømme det, men jeg er som oftest ved kjøkkenbenken, ikke i kjøleskapet eller i stekeovnen
Stekeovn i passe høyde er ikke så dumt egentlig. Tror du blir å sette pris på den. Blir masse italiensk lefse àla Kawababe'n eller hva du nå kaller henne, når arbeidsredskapen er i passe arbeidshøyde 8)
Har alltid ønska meg oppslagbar kjøkkenmaskin, men det er det ingen som tenker på :grt
Kjølehjørne er oppskrytt, men masse benkplass og skapplass i passe høyde er et must.
I det hele tatt så syns jeg dere mannfolk burde bry dere med hvordan kjøkkenet blir innretta. Siden dere så absolutt vil ha oss gående der i tide og utide, burde dere tenke over hva et godt tilrettelagt arbeidsmiljø har å si for trivselen, og dermed for kvaliteten på maten som blir laga på kjøkkenet.
Og da kan det hende at 8 - 10 K ekstra betaler seg

Pollti

Legg inn av Pollti »

8-10K mindre Ragnhild !! Og sånn kjøkkenmaskingreie som er til å slå opp blir det også. Den kjøkkenmaskingreia bråker værre enn en Ducati tørr clutch så det er godt dette er postet i Desmobloggen :knegg

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Her har visst katta vært borte,ja. Musene har dansa i kjøkkeninnredninger og kjøleskap med kneskrap i svingene. Og selv så snør jeg ned. Må vel ildne hr. Honda til dåd, og ut å fjerne dette hvite overskuddsmateriellet. Det ser ut til å kunne gi seg med å snø nå, samt at det blir opphold i noen dager til uka. Så da kan det hende at en stakkars snømåker får litt fred. Skal forresten levere fillebilen til reparasjon etter påkjørselen i morra, så jeg er litt spent på hva jeg får låne mens min er på verksted. Jada, jeg hadde skylda. Jeg tok å vedret en A4 i bakre støtfanger i et kryss. Vi hadde begge stoppe for trafikk på veien vi skulle ut på, og så setter dama i DKW'en bilen sin i bevegelse. Jeg mitt naut begynner også å kjøre,mens jeg ser etter om jeg rekker den bilen som kommer på veien. Boms! Da var det stopp i Ingolstadtbrakka, for dama hadde ombestemt seg og stoppet. Små skader på begge bilene,men det blir noe klunder&heft og verkstedbesøk av slik. :redface
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Liten skade kan bli dyrt. Jeg er oppe i en pissing contest med If angående ei dør på en eldgammel haug av en Cowrolla. Det kom på kr 13751,72 og det nekter jeg å være enig i. Det mysser av brukte dører til sånne biler. Nå er det eneste strøkne
på rishaugen venstre fordør og resten holder høyeste vrakpant standard.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det er litt surt å se sånn,ja. Men nå var både DKW'en og fillebilen min i så pass stand, at det ikke blir som på den Toyotaen du nevnte. Det skiller seg liksom ikke ut, det som er reparert. :mk
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

cheron skrev:
Jeg vil ha sånt vær OG sånn sykkel!
Triumph Scrambler er til salgs,så det er bare et spørsmål om penger det. :knegg
Pogo

Brukeravatar
Jalmar
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Desmo skrev: Skal forresten levere fillebilen til reparasjon etter påkjørselen i morra
Hvis påkjørselen ikke skjer før i morra, har du jo en viss mulighet til å unngå den da. :scratch
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave

c")

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Desmo skrev:
cheron skrev:
VIL ha og HAR råd er to forskejllige ting :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Desmo skrev:
cheron skrev:
Skal du selge Neil? :oh :oh

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Ragnhild skrev:
Desmo skrev:
cheron skrev:
Skal du selge Neil? :oh :oh
Neida, ville bare opplyse cheron om at det finnes fler å få kjøpt. :knegg
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Selg den Desmo ! Nå lekker den jo ikke olje mere, og da er det jo ikke noe gøy med den mere. En Moto Morini 2T er sykkel for deg. :janikk

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Totakter? Nei, min gode Pollti, det vil jeg ikke ha. Det får ikke hjelpe om det er aldri så italiensk. Da er det bedre med en tett Neil til brukssykkel.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

2T er gøy. Når de går. :redface

Brukeravatar
Jalmar
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Det eneste positive med 2T er eksoslukta. :mk