Er en kar som er født i 1992, og har siden 2007 hatt noe motorisert.
Som 14,5 år gammel, så kjøpte jeg en lett-motorsykkel, en 06' Rieju RS2 125. Denne ble for det meste bare vaska og kjørt med (når jeg fikk lappen som 16 åring.
Rieju RS2 125:

Som 17 åring så hadde min interesse for bil virkelig begynt å klø, og etter å ha sett finn og autodb opp og ned etter biler (og motorsykler) siden jeg var 13 år, så fikk jeg endelig fatt i det jeg hadde ønska meg mest å ha som 1.bil; en Audi 90 quattro!
Denne var en sein 1988 modell som hadde gått sine første leveår som demobil for Møller. Det var ikke så mye utstyr annet enn elektriske speil, men det var den store og solide 2,3 20v (7A) motoren på 170hk, og dette fungerte helt fint som en start :)
Høsten 2010 flytta jeg hjemmefra (Valdres) og inn til Bærum for å starte min læretid som elektrikerlærling, og budsjett for bil og mc ble noe tynt, så det ble mye jobbing den første vinteren, og med en timeslønn på 78kr/t og ei husleie på 5500kr/mnd, så ble det ikke så veldig mye til overs..
Allikevel fikk jeg spart meg opp litt penger, og tok (mellom)tunglappen sommeren 2011. Det var dessverre ikke penger nok til kjøp av mc den sommeren, selv om en fetter av min far prøvde å friste meg veldig med en fin nedbetalingsavtale på en 98' Ducato 916

Når sommeren var godt igang våren 2012, så fikk jeg låne en Polaris 525 ATV av en kompis ei helg, og selv om detta ikke er akkurat som å kjøre mc, så gjorde det utslaget stort nok til å MÅTTE ha sykkel igjen, og begynte da å kikke STORT etter en mc.
Som liten guttunge, så fikk jeg tilfeldigvis en plakat av han jeg lånte ATV'en av til min bursdag, og det var en grå 1998 Kawasaki Ninja ZX9R, og jeg synes disse var over snittet gromme siden den gang, og tenkte derfor på å skaffe meg en slik.
Etter flere bekymrede anbefalinger fra litt eldre erfarne folk, så ble det til at jeg droppa 900ccm utgaven, men kom over 600 utgaven, i 1998 og kawasaki grønn

Meg på sykkelen:

Siden jeg måtte ha mellomtungeffekt denne sommeren også, så ble det handla inn 25kw-kit fra http://www.greybikes.no" onclick="window.open(this.href);return false;, og dette ble montert av mc-verksted, og deretter godkjent hos Statens Vegvesen. Enste som ble et problem var eksosen (Laser effektanlegg), så jeg ble pent nødt til å kjøpe originaleksos.
Da sykkelen endelig var godkjent, så så den slik ut:

Det ble (for min del) naturligvis montert tilbake effektanlegg da det så mye bedre ut til sykkelen, og har heller ikke hatt noe problemer under kontroll med det etterpå.
Da høsten kom skulle jeg ta meg en siste tur og nyte det fine høstværet, og la ironisk nok ut et bilde med teksten: "Kanskje årets siste tur?"
Bilde:

Da jeg var på returen, så stoppa jeg innom hos han jeg hadde lånt atv av, og dama hans. Hun spurte fint om hun kunne få prøvekjøre med kompisen min bakpå (da han er gammel nok til å være med på øvelseskjøring), og jeg så ikke noe større problem med det siden hun hadde kjørt litt før.
Da hun hadde kjørt en kilometer, så kom hun til en sving, og stivna helt..
Det hele resulterte i knekt lårbein for henne, litt sying på en finger på han og litt herpa plastikk på ninjaen.
Resultatet ble slik:

Skadene er små (både for folk (som er det viktigste) og mc), men ny plast måtte kjøpes inn.
Nå er jeg i full gang med gjenoppbygging og plasten som er kjøpt inn er ikke original, men absolutt kledelig, synes jeg :)

Så langt har jeg kommet til nå, og sykkelen skal stå klar til våren

Ble et ganske langt 1. innlegg, men da blir oppdateringene mindre fremover.
Håper noen har glede av å lese, men bruker dette først og fremst som en 'worklog' :)
--
Alex