GS650GT # Bad Medicine #

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Geir L
Innlegg: 48
Registrert: 18 okt 2012, 15:19
Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
Sted: Trondheim

Re: Geir's GS650GT Brat Style

Legg inn av Geir L »

Bilde før flap disken måtte til pers
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Geir L
Innlegg: 48
Registrert: 18 okt 2012, 15:19
Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
Sted: Trondheim

Re: Geir's GS650GT Brat Style

Legg inn av Geir L »

Ferdig tilpasset
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Geir L
Innlegg: 48
Registrert: 18 okt 2012, 15:19
Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
Sted: Trondheim

Re: Geir's GS650GT Brat Style

Legg inn av Geir L »

Tanken har jeg fundert en del på hva jeg skulle gjøre med.
Tenkte lenge å foliere den i samme gulfargen som hjelmen, men en lik carbon stripe over midten, men fant ut at jeg hadde lyst på noe annet.
Jeg handlet inn en grov fiberskive( det er vel politisk ukorrekt å kalle den for negerkuse??) til vinkelsliperen, ikledde meg varmekjeledress,vernebriller,votter m.m og stilte meg utenfor garagen i -10 grader å slipte av all lakken på tanken. En liten time senere, og tanken fri for sort lakk, var det ikke mye som minnet om hvit vinter foran garagen :D Dagen etter var det derimot mye som minnet om tett nese og sår hals på meg, men hva gjør man ikke for å få sykkelen som man vil.

Dette er tanken etter at jeg har gått over den med 80 kornet sandpapir for å få den strukturen jeg ønsket meg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Geir L den 15 feb 2013, 09:26, redigert 1 gang totalt.

Geir L
Innlegg: 48
Registrert: 18 okt 2012, 15:19
Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
Sted: Trondheim

Re: Geir's GS650GT Brat Style

Legg inn av Geir L »

Tanken henger nå i garagen uten kran og tanklokk for å lufte ut siste rest av bensin i helga.
Til uka skal den leveres til en bekjent som driver med airbrush lakkering for å få på litt lakk som jeg håper vil gjøre seg på en sykkel med dette stuket ;-)

Til setet har jeg handlet inn et godt sitteunderlag som skal brukes til pad på toppen av setepanna. Regner med å bruke minimum 2 lag som heftes sammen og til panna med spraylim før jeg sliper det til i ønsket fasong.
Jeg har vært på butikken Stoff og Stil og lett opp stoff til trekket på setet. Følte jo meg riktig så mandig der jeg tuslet rundt sammen med en god del pantertanter på jakt etter godbiter :thumleft .
Etter litt tankevirksomhet falt jeg ned på å handle brun bøffelhud skai. Denne skaien var ikke helt glatt slik som enkelte av det de hadde var, men hadde en god del struktur. Tror fargen gjør seg godt mot tanken som i all hovedsak blir stålfarget. Fikk også anbefalt en kraftig dongeritråd og kjøpte med nye nåler til symaskina. Det skal sies at jeg kjøpte med nok skai til at jeg kan sy 3 setetrekk, men det tror jeg jaggu trengs også når jeg setter i gang :lol

Det blir garantert ikke lagt ut bilder av meg bak symaskina, men setet blir nok avbildet

Stay tuned

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Geir's GS650GT Brat Style

Legg inn av Twister »

:-# TØFT!! og skikkelig tøft at du har CX som skal bli caferacer ( siden jeg har jo prøvd litt på det jeg også...)
Også en brat da!, ( som blir mitt neste prosjekt av en CB350)
Likte godt avslutningen på ramma :thumleft Jeg prøvde det på en XS750 som jeg har laget street-tracker av, men da forsvant mulighet til skilt der oppe.
Med siden du lager brat, vil du vel ha skiltet nede ved siden av hjulet??

Det står litt om hvordan jeg løste det med å sy for første gang i tråden jeg lagde om "tripster"en...
Og litt ideer kanskje til cafe raceren i tråden om "Twister"en...
Gleder meg til fortsettelsen på denne tråden :-# .
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Geir L
Innlegg: 48
Registrert: 18 okt 2012, 15:19
Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
Sted: Trondheim

Re: Geir's GS650GT Brat Style

Legg inn av Geir L »

Takk for tilbakemeld Twister, da er det iallefall en som har sett hva jeg bedriver ;-)

Funderte litt på avslutninga på ramma, og er fornøyd med hvordan den ble.
Skiltet har jeg lagd en brakett til i forlengelsen av bakskjermen og er fornøyd med hvordan looken ble. Tror ikke jeg går for sidemontert skilt på denne. Jeg har også bestemt meg for at triangelet under setet ikke skal stå tomt. Her tar jeg å fabrikkerer nye sidedeksel med flat stål/alu ramme rundt netting i midten. Har også nye clip on styrer liggende, men er usikker på om jeg monterer de da sittestillingen pr i dag er veldig behagelig. Greit å ha en sykkel som kan kjøres lengre enn til nærbutikken uten at jeg blir utslitt..

CX var min første sykkel da jeg var 18. Det var en softchopper hvor motorlyden i mine ører var himmelsk. Jeg måtte gå til anskaffelse av et slikt prosjekt når anledningen bød seg. Denne gangen er det ikke softchopperutgaven. Jeg hentet den i sverige i fjor sommer, og egentlig ser den for bra ut til å begynne med, men,men....
jeg samler litt deler til den underveis, og har blandt annet fått i en 900RR front og en ekstra tank. Tanken skal jeg bruke bakenden av for å lage caferacer hekken. Jeg begynner med den når sukien er ferdig og liften er på plass i garagen.

CB 350 er også tøft. Tiltalende med tanke på å beholde førerkortet. Med sin beskjedne motorkraft,trommelbremser osv føles det jo egentlig som at den går raskere enn hva den gjør :D Jeg gikk i fella og kjøpte en slik jeg også nylig, Den var ferdig meg cafe sete osv, så den er det bare å nyte når det blir bart langs veiene

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Geir's GS650GT Brat Style

Legg inn av joo »

Ingen fare, vi er flere som leser og liker :thumleft

Men jeg sier ikke så mye, har ikke allverdens mekaniske kunnskaper. Selv liker jeg fin originalstand, og kaster ellers bort mye tid med oppgraderinger heimen for tida.
Selv om jeg har noen prosjekter oppe i hodet... Inspirert av tråder som denne og andre. Caferacere så jeg da jeg var ung, og nå ser det ut som det stuket blomstrer igjen. Tøft.
Tror jeg har lyst på et outrert bygge på en boxermotor :scratch
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Geir L
Innlegg: 48
Registrert: 18 okt 2012, 15:19
Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
Sted: Trondheim

Re: Geir's GS650GT Brat Style

Legg inn av Geir L »

Hei Joo

Bokser er ikke til å kimse av. Må si jeg har vært inne på tanken selv, men ikke bare bare å finne et billig utgangspunkt.

Denne er jo ikke dum?:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Geir's GS650GT Brat Style

Legg inn av joo »

Geir L skrev:Hei Joo

Bokser er ikke til å kimse av. Må si jeg har vært inne på tanken selv, men ikke bare bare å finne et billig utgangspunkt.

Denne er jo ikke dum?:
Jepp, er noen veldig spesielle bygg noen kreative sjeler har laget på boxerne :yeyeye
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Geir's GS650GT Brat Style # Bad Medicine #

Legg inn av olepeder »

Spennende prosjekt: Fortsett å oppdatere samt legge ut bilder :-)

Geir L
Innlegg: 48
Registrert: 18 okt 2012, 15:19
Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
Sted: Trondheim

Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #

Legg inn av Geir L »

Her er det jeg har anskaffet for å lage setet.
Brun bøffel skai fra stoff og Stil
En velbrukt,utsvettet og kassert gym matte fra treningssenteret som naboen driver
Dørk alu setepanne
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Geir L
Innlegg: 48
Registrert: 18 okt 2012, 15:19
Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
Sted: Trondheim

Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #

Legg inn av Geir L »

Her har jeg skjært ut 2 høyder av matta, og tror jeg nøyer meg med det da jeg tror at det er tilstrekkelig både for utseende og comfort. Matta minnet meg litt om en slik gel pute som er i setepaden på trampjernet til min mor, og da er det vel tilstrekkelig for min sarte bakdel også :D
Etter at bildet er tatt er lagene og alu plata limt sammen med spraylim. Dette virker og hefte veldig godt, så jeg tror det blir bra. Jeg har også festet 2 bolter med rundt hode i plata slik at jeg får festet setet skikkelig til ramma.
Nå er det vel bare å brette opp armene og begynne å sy, om jeg da ikke feiger ut og oppsøker systua som ligger 5 min oppe i veien og hører etter hva de skal ha for å sy. Jeg har ikke akkurat oppfrisket alle de grunnleggende kunnskapene jeg måtte ha for å få symaskinsertifikatet jeg ervervet i 6. klasse, så jeg er fristet til å høre hva de skal ha for en slik jobb:-#

Tanken ble levert til paintbrushgubben i går.
Det kan ta litt tid å få den tilbake da han er i oppkjøringsfasen til VM i kjelkehockey i Korea i slutten av april. Selv om han er landslagsutøver er det jo på en måte en solid dose med feilprioritering når tanken kommer et lite stykke bak i køen :[-( :knegg Nesten så jeg skulle ha startet en avstemning her inne på hvem av oss to som har rett i forhold til hans prioriteringer ;-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #

Legg inn av omaas »

Har du lakkert eksosanlegget sjøl eller er det byttet ut i et svart?
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Geir L
Innlegg: 48
Registrert: 18 okt 2012, 15:19
Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
Sted: Trondheim

Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #

Legg inn av Geir L »

OMAAS skrev:Har du lakkert eksosanlegget sjøl eller er det byttet ut i et svart?
Hei Omaas

Det er det samme Motad anlegget som sto på ved kjøp.

Jeg fikk det pulverlakkert her i Trd for en rimelig penge.
Jeg lakkerte også grenrørene, for det om han på lakkfirmaet sa at det kom til å flasse nærmest sylinderne hvor det er varmest. Det fikk han helt rett i da lakken løsnet allerede på jomfruturen på 12 mil :D . Jeg hadde uansett tenkt å ha eksosbandasje på grenrørene, men så for meg at det var greit med sorte rør under om bandasjen skulle flytte litt på seg over tid.

Jeg har også ei megafonpotte som hadde gjort seg godt, men velger å ikke kjøre med den da jeg har en på 4 år som sitter på jevnlig. Greit at han har igjen hørsel nok til å høre hva lærerne sier når den tid kommer ;-)


(EDIT: Så nå at du bor på Melhus som er 5 min unna meg. Jeg brukte Teknolakk på pulverlakkeringen)

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #

Legg inn av omaas »

Geir L skrev:
OMAAS skrev:Har du lakkert eksosanlegget sjøl eller er det byttet ut i et svart?
Hei Omaas

Det er det samme Motad anlegget som sto på ved kjøp.

Jeg fikk det pulverlakkert her i Trd for en rimelig penge.
Jeg lakkerte også grenrørene, for det om han på lakkfirmaet sa at det kom til å flasse nærmest sylinderne hvor det er varmest. Det fikk han helt rett i da lakken løsnet allerede på jomfruturen på 12 mil :D . Jeg hadde uansett tenkt å ha eksosbandasje på grenrørene, men så for meg at det var greit med sorte rør under om bandasjen skulle flytte litt på seg over tid.

Jeg har også ei megafonpotte som hadde gjort seg godt, men velger å ikke kjøre med den da jeg har en på 4 år som sitter på jevnlig. Greit at han har igjen hørsel nok til å høre hva lærerne sier når den tid kommer ;-)


(EDIT: Så nå at du bor på Melhus som er 5 min unna meg. Jeg brukte Teknolakk på pulverlakkeringen)
Da er det kanskje mulig å få sett den analogt også :yeyeye
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Svar