Og de foreslår derfor en nedgradering, noe de etter min mening burde gjort uoppfordret da de ble ikke lenger klarte å levere det jeg faktisk betaler for

Så da begynner jeg å sjekke andre leverandører, blant annet Telenor som tross alt prøvde å selge meg fibernett for 1.5 siden (men da de kom og skulle installere så fant de ikke fiberen....)
Det beste jeg tydeligvis kan få er Broadnet med innhastighet på 6500 og ut 640 men disse har jeg aldri brukt og jeg skulle gjerne hørt om noen som har erfaring med disse. Jeg jobber mye hjemmefra så jeg er avhengig av et stabilt nettverk og det skal NextGenTel ha, de er utrolig stabile.
Grunnen til at Broadnet kan levere høyere hastighet enn de andre har de følgende forklaring på:
Dette er det beste produktet som kan leveres til din adresse grunnet ingen leverandører kan levere VDSL til din adresse, enten grunnet at ingen leverandører har VDSL i sentralen eller at du bor for lang i fra sentralen.
Broadnet har derimot Operatør Aksess (OA - eget utstyr) i sentralen, noe som muligjør levering av bedre bredbånd enn Whole Sale (WS) bredbånd.
Dette produktet krever at du er under 4000 meter fra sentralen og din adresse er 3414 meter fra sentralen: SMC