Hadde vel aldri noen MÅTTE opplevelser.
Men fortalte min frue (daværende forlovede) som 21 åring at når jeg ble 40 så skulle jeg enten ha meg en fin bil, eller en sykkel eller 2 20 år gamle kvinnelige au-pair. Det siste ble det lagt ned veto på. Fin bil fikk jeg som 34 åring.
Så den dagen jeg fylte 40, så satt jeg på første kveld på teorikurset
NÅR visste du at du bare MÅTTE? Jada, det handler om MC ;-)
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: NÅR visste du at du bare MÅTTE? Jada, det handler om MC
Erex skrev:Hadde vel aldri noen MÅTTE opplevelser.
Men fortalte min frue (daværende forlovede) som 21 åring at når jeg ble 40 så skulle jeg enten ha meg en fin bil, eller en sykkel eller 2 20 år gamle kvinnelige au-pair. Det siste ble det lagt ned veto på. Fin bil fikk jeg som 34 åring.
Så den dagen jeg fylte 40, så satt jeg på første kveld på teorikurset

Veldig bra, Erex

Og velkommen hit til MCsiden.no - Norges mest aktive forum for MC-folk! I hvert i kveld etter hva jeg har sjekket...

Du vet at du er med i trekningen av en MCsiden.nho T-skjorte i kveld?
Ønsker deg all mulig lykke til i trekningen

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bringisen
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
I 1984 hadde jeg sommerjobb et sted der nesten alle kjørte sykkel. Min mor jobbet der og jeg fikk sjefen til å overtale min mor til å få ta lappen på lett sykkel. Da var det i gang og siden har det vært i blodet. Kjøpte faktisk min første tunge motorsykkel flett ny med hjelp fra foreldrene mine
Var en av de første i Norge som bestilte ny GPX 750R

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Leffy
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Alltid hatt interessen for MC men aldri hatt noe brukt for lappen, av den grunn at ingen rundt meg har hatt den og jeg fikk egentlig en stor interesse for bil. Februar i fjor så hadde jeg besøk av en kompis (en jeg ble kjent med igjennom en annen kompis for ca 3-4 år siden). Han har kjørt siden 1993 og var egentlig lei av for lite kjøring her vi bor. Jeg på min side er en ihugga snøscooter kjører og ba kompisen om og kjøpe seg noe sånt. Meen, han ville ikke bruke så mye penger på en snøscooter han ikke hadde lov til og bruke, så han spurte meg om hvorfor ikke jeg kunne bruke like mye penger på lappen og sykkel som jeg faktisk har lov til og bruke, enn en snøscooter...
Så det var det og jeg er helt betatt. Kunne på ingen måte forestille meg hvordan det skulle ta av. 5 måneder med lappen og allerede sykkel nr 2. Og ikke minst så har det blitt en skikkelig MC "boooom" her og maaange i nærområdet har hengt seg på. Så gleder meg veldig til tørre veier nå :)
Så det var det og jeg er helt betatt. Kunne på ingen måte forestille meg hvordan det skulle ta av. 5 måneder med lappen og allerede sykkel nr 2. Og ikke minst så har det blitt en skikkelig MC "boooom" her og maaange i nærområdet har hengt seg på. Så gleder meg veldig til tørre veier nå :)
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.
#IfYouDontRideYouDontKnow
Mine Bilder
#IfYouDontRideYouDontKnow
Mine Bilder
Ble fascinert vitne til lossinga av en R90 på kaia på Skjervøy da jeg hadde sommerjobb der på tampen av 70-tallet. Da boxeren ble starta var det et slags behov og en fascinasjon for boxermotor som våkna til liv. I Forsvaret et par år etter fikk jeg MC-lappen, og siden det har det oftest vært en tohjuling i stallen.
Aldri eid eller kjørt moped eller "lett", starta med 1000 siden det har vært minste slagvolum for MC, i alle fall for nordlendinger. Har heller ikke prøvd å forsvare meg med at MC har vært nyttig, det er en fritidssak og reinhekla ego-nytelse.
Aldri eid eller kjørt moped eller "lett", starta med 1000 siden det har vært minste slagvolum for MC, i alle fall for nordlendinger. Har heller ikke prøvd å forsvare meg med at MC har vært nyttig, det er en fritidssak og reinhekla ego-nytelse.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...