Kan samtidig røpe at Caroline Olsen har standnummeret før MCsiden.no's på årets MC-messe. Stand-naboer? Spennende...!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
ser ut som mer og mer blir indiaprodusert...først mindre sykler for KTM /Husqvarna og nå yamaha med bla V-Max....
About India Yamaha Motor Pvt. Ltd.
Yamaha made its initial foray into India in 1985. Subsequently, it entered into a 50:50 joint-venture with the Escorts Group in 1996. However, in August 2001, Yamaha acquired its remaining stake becoming a 100% subsidiary of Yamaha Motor Co., Ltd, Japan (YMC). In 2008, Mitsui & Co., Ltd. entered into an agreement with YMC to become a joint-investor in the motorcycle manufacturing company "India Yamaha Motor Private Limited (IYM)".
IYM operates from its state-of-the-art manufacturing units at Surajpur in Uttar Pradesh and Faridabad in Haryana and produces motorcycles for both domestic and export markets. With a strong workforce of more than 2,000 employees, IYM is highly customer-driven and has a countrywide network of over 400 dealers. Presently, its product portfolio includes VMAX (1,679cc), YZF-R1 (998cc), FZ1(998cc), YZF-R15 version 2.0 (150cc), Fazer (153cc), FZ-S (153cc), FZ16 (153cc), SZ-R(153cc), SZ & SZ-X (153cc), SS125 (123cc), YBR 125 (123cc), YBR 110 (106cc), Crux (106cc) and Ray(113cc).
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
RuneMC skrev:Virker som en ganske unik dom og da er det sikkert viktige detaljer som ikke kommer klart fram.
Hovedregelen er at det skal holdes god avstand for å kunne stoppe. Men å bråbremse enten helt uten grunn eller bare fordi man vil sette en støkk i de bak kan også skape en farlig situasjon. Det går an å gi signal ved å blinke med tåkebaklys, bremselys eller lign, først dersom man mener den bak ligger for tett. Evt kjøre til siden og slippe forbi..
Jeg er en stor tilhenger av 3-sekunders-regelen og blir ganske så provosert av folk som skal ligge helt opp i ræva.
De gangene jeg har stoppet på veien, har jeg jo prøvd med både bremselys, tåkebaklys, nødblink, armene ut av vindu osv osv ... stoppe er liksom siste utvei.
Å kjøre til siden er jo selvfølgelig det fornuftige å gjøre, men jeg har på en måte ei lita sperre mot å gjøre så "store anstrengelser" for folk som er så lite samarbeidsvillige ... for å si det på en litt diplomatisk måte. Det blir neppe sett på som en positiv egenskap, men det får stå sin prøve.
Den gangen jeg kjørte inn i en bil var det ikke pga for liten avstand, men en kombinasjon av dårlige lysforhold, litt uoppmerksomhet fra min side, veldig glatt føre og stedet fjotten valgte å stoppe på.
RuneMC skrev:
Små dyr som plutselig farer over veien (ekorn, hund, katt etc) kan fort gjør det nødvendig med en bråbrems uansett, så derfor lurt å alltid holde god avstand - spesielt for oss på MC.
Dette er jo en god unnskyldning for å bråstoppe når man har noen tett bak ..." det løp en katt over veien" ... det kan neppe motbevises
Rart ikke bilisten brukte den , men som du sier, det kan være viktige detaljer her vi ikke vet
Får meg litt til å tenke på en situasjon i fjorsommer. Det ble nært nok, men gikk akkurat. Hadde nok blitt min skyld selv om det på ingen måte var god nok grunn til billisten å låse hjulene akkurat der (hjulvinet er framdekket mitt som låser seg litt før rompa på 'beistet' reiste seg) ..
[video]http://www.youtube.com/watch?v=zlx3sGYoyb4[/video]
Sist redigert av AJ den 05 apr 2013, 09:12, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse:En ikke spesielt oppløftende nyhetssak, som passer bedre i "MC i media"-tråden enn i egen tråd.
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)