Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Det er ikke sjeldent at det utføres noen "mods" eller tilpasninger på motorsykler. Dette gjelder uannsett om det er en "god gammel" årgang og/eller en ny modell.
Det kan være "mods" for å gjøre MC'en mer "din", gi den noe mer særpreg i forhold til det som er levert originalt eller rett og slett for å bedre ytelse tilpasset deg og dine ønsker.
Behovet for, og muligheten for MODS er jo litt ulikt fra modell til modell.
Men, fortell oss hva slags MC du har, og hvilke 3 mods som du anser som de viktigste og riktigste for deg, på din MC.
Skulle skrivekløa ta helt overhånd så forsøk å skille mellom 3 mods som du HAR fått utført/gjort, og hva som er de neste mods du planlegger/ønsker å gjøre!
Det kan være "mods" for å gjøre MC'en mer "din", gi den noe mer særpreg i forhold til det som er levert originalt eller rett og slett for å bedre ytelse tilpasset deg og dine ønsker.
Behovet for, og muligheten for MODS er jo litt ulikt fra modell til modell.
Men, fortell oss hva slags MC du har, og hvilke 3 mods som du anser som de viktigste og riktigste for deg, på din MC.
Skulle skrivekløa ta helt overhånd så forsøk å skille mellom 3 mods som du HAR fått utført/gjort, og hva som er de neste mods du planlegger/ønsker å gjøre!
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Når du har en Triumph Tiger 1050, så er det ikke mange mods som trengs
Men jeg har montert senkefothvilere, karbon forskjermforlenger og karbon hugger

Men jeg har montert senkefothvilere, karbon forskjermforlenger og karbon hugger

- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
På min Kawasaki Z1000SX 2011, har jeg gjort følgende:
Har gjort:
- byttet ut de originale pottene med SlipOns fra Akrapovic. Gir en dypere lyd og lar motoren puste litt "lettere" i forhold til de tynne små auspuffhullene i originalpottene.
- Skiftet til K&N- luftfilter - Mer luft, kan renses, oljes og brukes på nytt.
- montert bobbins for bruk av depotstøtte. Ingen midtstøtte på denne, så det gjør bl.a. kjedesmøring lettere ved parkering i garasje.
... og vurderer:
Skal/vurderer å gjøre:
- bytte sal, er "planke" etter ca 25 mil
- Vurderer "TailTidy" og da overgang til softbags. Synes touringsettet "tar" bort mye av utseende på sykkelen.
- montere girindikator, lei av å lete etter 7. gir
Har gjort:
- byttet ut de originale pottene med SlipOns fra Akrapovic. Gir en dypere lyd og lar motoren puste litt "lettere" i forhold til de tynne små auspuffhullene i originalpottene.
- Skiftet til K&N- luftfilter - Mer luft, kan renses, oljes og brukes på nytt.
- montert bobbins for bruk av depotstøtte. Ingen midtstøtte på denne, så det gjør bl.a. kjedesmøring lettere ved parkering i garasje.
... og vurderer:
Skal/vurderer å gjøre:
- bytte sal, er "planke" etter ca 25 mil

- Vurderer "TailTidy" og da overgang til softbags. Synes touringsettet "tar" bort mye av utseende på sykkelen.
- montere girindikator, lei av å lete etter 7. gir

- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Du savner den dyyyype grommmmme lyden fra TDM'en skjønner jeg.Globe skrev: - montere girindikator, lei av å lete etter 7. gir

De tre beste mod'ene jeg har gjort:
-Montert Laser Duo-Tech slip-ons, samt K&N luftfilter. Får frem den fantastiske lyden.
-Montert Symtec varmeelementer i holkene.
-Montert Bikevis Bullets V2 lys:

Har ikke fått testet effekten av de enda, men håper og tror jeg blir bedre lagt merke til i traffikken.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- MrPitlane
- Innlegg: 624
- Registrert: 01 feb 2011, 22:26
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
- Bosted: Eidsvoll
- Kontakt:
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Stiller med en Z1000SX til sesongen, og det som lå og ventet i Pitlane når jeg henta mc var:
1. Slip-on potter fra Danmoto, som ser kulere ut, er åpnere, lettere og gir kulere lyd.


Link til litt lyd
http://www.bike.no/user/17477/video/179671
2. Tailtidy, for å renske opp rumpa. Smalere blinklys, ca en meter kortere bakskjerm og skiltholder. Gjør montering av myke sidevesker enklere og penere.

3. Sneller på baksvingen for enklere vedlikehold.

I posten ligger et tanktrekk fra Bagster.
da kan sesongen bare komme.
1. Slip-on potter fra Danmoto, som ser kulere ut, er åpnere, lettere og gir kulere lyd.

Link til litt lyd

2. Tailtidy, for å renske opp rumpa. Smalere blinklys, ca en meter kortere bakskjerm og skiltholder. Gjør montering av myke sidevesker enklere og penere.
3. Sneller på baksvingen for enklere vedlikehold.

I posten ligger et tanktrekk fra Bagster.

Sist redigert av MrPitlane den 25 feb 2013, 22:51, redigert 1 gang totalt.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Oisann... 3 beste mods... Med tanke på at hele sykkelen er en eneste stor mod med få originale deler igjen...
1. Motoren som er portet/boret/tunet
2. RFID tenning med micro-chip i hansken. (Jedi-Mind trick for å skru av/på tenninga)
2.5 Trynet på kollegaene når jeg kan skru på tenninga med nøkkelkortet på jobb.
3. Lyden av 2-1 eksos anlegget Vance & Hines Pro-Pipe

1. Motoren som er portet/boret/tunet
2. RFID tenning med micro-chip i hansken. (Jedi-Mind trick for å skru av/på tenninga)

2.5 Trynet på kollegaene når jeg kan skru på tenninga med nøkkelkortet på jobb.
3. Lyden av 2-1 eksos anlegget Vance & Hines Pro-Pipe
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Bosted: Stavanger
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Beste mods av mange på min ZZR1400!
Styrehever 2"
12 V sigarett uttak
Varmeholker
Styrehever 2"
12 V sigarett uttak
Varmeholker
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..

Har mye modifiseringer på min 750turbo.
de 3 største er:
17 toms felger fra ZX6 (for å bruke radialdekk,originalt diagonal 18 toms)
Bremser fra ZXR750 foran(4 stempel, originalt 1 stempel)
Motortuning (95rwhp --->148rwhp)
(KN-filter,,Danmoto carbon potter,,Corbin solosal,,Wirth prog. gaffelfjærer,,520 kjede/drev,,+++)
:-)å

If it ain't broke, I'll break it.
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Mine beste modifikasjoner på gs`n
*Zega pro kofferter
*Zumo 660 for gps og musikk :)
*Akrapovic slip on
Fremtidige mod`s
*Komfortsete
*Desertio 3 kåpe
*Touratech ekstra tank / øhlins dempere
*Zega pro kofferter
*Zumo 660 for gps og musikk :)
*Akrapovic slip on
Fremtidige mod`s
*Komfortsete
*Desertio 3 kåpe
*Touratech ekstra tank / øhlins dempere
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- MLeikarnes
- Innlegg: 959
- Registrert: 11 nov 2012, 01:53
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
- Bosted: Fræna, Møre og Romsdal
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Hmmm...
1. Nye forgassere, oppdyset og polerte
2. Hjemmesnekra rustfritt eksosanlegg 2-1 & KN luftfilter
3. Varmehåndtak
(Men også, lakkering, "custom" sal, hugger, styrekåpe, nytt digitalt race speedometer...)
Sent from my Samsung Galaxy Tab with Tapatalk HD
1. Nye forgassere, oppdyset og polerte
2. Hjemmesnekra rustfritt eksosanlegg 2-1 & KN luftfilter
3. Varmehåndtak
(Men også, lakkering, "custom" sal, hugger, styrekåpe, nytt digitalt race speedometer...)
Sent from my Samsung Galaxy Tab with Tapatalk HD
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
-
- Innlegg: 52
- Registrert: 21 nov 2009, 23:26
- Motorsykkelen din: BMW R1250GSA 2019
- Bosted: Vestfold
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
3 beste mods på min dobbelX
1- Øhlins bakdemper
2- Byttet sal
3- Hver gang jeg får på nye dekk
Og Mrpitlane, de pottene ser jo bare helt fantastsike ut
1- Øhlins bakdemper
2- Byttet sal
3- Hver gang jeg får på nye dekk
Og Mrpitlane, de pottene ser jo bare helt fantastsike ut

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39861
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
På Tiger 1050'en:
1. NITRON Sport bakdemper med sort fjær (alternativ farge, heldigvis!
) med hydraulisk forspenningskontroll
2. Original Triumph gelseat komfortsal
3. Evotech radiatorgrill
Ble disse tre på topp selv om Öhlins fjærer i gaffelbeina foran, Arrow slipon, Pipercross gjenbrukbart (effekt...
)luftfilter og karbon fenda extenda også var mods som helt klart gjorde nytten sin :-) .
Ellers veldig enig med runerytter: sykkelen ble nesten som ny hver gang den fikk påsatt nye dekk
Mods på Stelvio'en?
Så langt kun en karbonhugger, men har oljepeilepinne med temp.måler liggende her hjemme og Zard slipon, originale motorbøyler og BMC gjenbrukbart (effekt...)luftfilter liggende i Italia, på vei nordover ved påsketider... :-)
1. NITRON Sport bakdemper med sort fjær (alternativ farge, heldigvis!

2. Original Triumph gelseat komfortsal
3. Evotech radiatorgrill
Ble disse tre på topp selv om Öhlins fjærer i gaffelbeina foran, Arrow slipon, Pipercross gjenbrukbart (effekt...

Ellers veldig enig med runerytter: sykkelen ble nesten som ny hver gang den fikk påsatt nye dekk

Mods på Stelvio'en?
Så langt kun en karbonhugger, men har oljepeilepinne med temp.måler liggende her hjemme og Zard slipon, originale motorbøyler og BMC gjenbrukbart (effekt...)luftfilter liggende i Italia, på vei nordover ved påsketider... :-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Har kun hatt ACE'n i litt over 1 år, så jeg har ikke rukket å modde så mye.. :)
1) byttet 45-bakdrev mot 39, mye mer komfortabelt å kjøre i 5 gir :)
2) Mustang-sete - mange mil uten ryggsmerter
3) Vance&Hines-piper - for at jeg skal høre den bedre :)
Ellers har jeg nettopp fått tanken og forhjulsskjemen tilbake fra vekstestdet, se profilbildet...
1) byttet 45-bakdrev mot 39, mye mer komfortabelt å kjøre i 5 gir :)
2) Mustang-sete - mange mil uten ryggsmerter
3) Vance&Hines-piper - for at jeg skal høre den bedre :)
Ellers har jeg nettopp fått tanken og forhjulsskjemen tilbake fra vekstestdet, se profilbildet...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
"Mods" for intruder må være nytt styre...forøvrig klarer jeg meg vel med det som solfolket monterte i 1992.... 

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
1. ombygd fjæring ( tilpassede fjærer i gaffel ,racetech cartridge emulator i gaffel , forspenningsjusteringskruer , overhalling av bakdemper med nye racetech ventiler og tilpasset fjær )
2. stålomspunnede bremserør
3. justerbare bremse og clutchhendler
2. stålomspunnede bremserør
3. justerbare bremse og clutchhendler
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Montert 4 -1anlegg for at det originale eksosanlegget var fullt av rust, og for
at det er tøft med 4-1.
Modifisert lyset med grov kabel, 2 releer for best mulig lys, og det funke
Og nr 3
Ja, den forrige eiern kappa bakskjermen, enten for at han kjørte på bakhjulet, ..... eller for at det skulle se ut
som han turte ?
at det er tøft med 4-1.
Modifisert lyset med grov kabel, 2 releer for best mulig lys, og det funke


Og nr 3

Ja, den forrige eiern kappa bakskjermen, enten for at han kjørte på bakhjulet, ..... eller for at det skulle se ut
som han turte ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Om kun tre må nevnes så tror jeg at jeg heller mot dempere, bremser og eksos. Kanskje i den rekkefølgen :-)
- ole m.
- Innlegg: 313
- Registrert: 07 feb 2010, 23:10
- Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
- Bosted: Oslo
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Forbedringer verdt å nevne på KTM 990 Adventure:
1 - Styrehevere, Rox Risers. Gir en bedre kjørestilling stående.
2 - "Effektpotter" Leo Vince SBK. Gir i alle fall en fantastisk lyd, med dB-killere montert.
3 - Knastedekk, Metzeler Karoo. Gir feste og spruter grus...
4 - GPS med feste. Garmin 278 C montert bak vindskjermen. Gir større muligheter for å utforske grusveier.
Det ble visst fire det gitt... :-)
1 - Styrehevere, Rox Risers. Gir en bedre kjørestilling stående.
2 - "Effektpotter" Leo Vince SBK. Gir i alle fall en fantastisk lyd, med dB-killere montert.
3 - Knastedekk, Metzeler Karoo. Gir feste og spruter grus...
4 - GPS med feste. Garmin 278 C montert bak vindskjermen. Gir større muligheter for å utforske grusveier.
Det ble visst fire det gitt... :-)
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
1. 2-delt sal fra Corbin
2. Luftinntak fra Hagen Motorsport
3. Smugglercase fra Corbin (Plass til regndress, røyk og Cola)
Dette er tre av mange mods... :-)
2. Luftinntak fra Hagen Motorsport
3. Smugglercase fra Corbin (Plass til regndress, røyk og Cola)

Dette er tre av mange mods... :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- Dortmunder
- Innlegg: 336
- Registrert: 11 apr 2006, 09:15
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
- Bosted: Kristiansand
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Senket min Dragstar noen cm ved å legge på meg noen kilo .... gjelder det også ???
Dortmunder
Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Ny vindskjerm med justerbar skjerm med plass for GPS og winglets , ekstralys fra Touratech og komfort sadel fra Touratech er vel det jeg setter mest pris på av utstyret jeg kommer på i farten.






2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Dortmunder skrev:Senket min Dragstar noen cm ved å legge på meg noen kilo .... gjelder det også ???
Dortmunder
Tja, det må vel gjøre det..


- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39861
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Siden det har kommet til mange nye brukere her på MCsiden.no siden den tråden sist var aktiv, tenkte jeg deet kunne være en god idé å trekke den fram igjen.
Legg gjerne ut bilder og skriv litt om hvorfor moddingen ble gjort.
På KTM'en har jeg gjort kun noen få endringer - og fjernet en jeg ikke ble fornøyd med, nemlig uoriginal kjedekasse fra to leverandører. Ingen av de svarte ikke til forventningene. Beholder derfor den originale.
Her de tre mods'ene jeg har gjort som jeg er fornøyd med:
1. Tutoro automatisk kjedesmører. Hvorfor? Jo, fordi nå slipper jeg å tenke på å smøre kjedet siden det skjer automatisk. Lavt oljeforbruk har den også. Og med dysa rett plassert og påføringsfrekvensen riktig innstilt unngår man tilgrising av felgen også.
2. Radiatorbeskyttelse fra Evotech. Hvorfor? Ser bra ut, enkelt og greit. Om det har vært behov for den kan jeg ikke si så mye om. Har aldri merket steinsprut i radiatoren. Kan likevel hende det har skjedd og i så fall har Evotech beskyttelsen tatt hånd om sakene på en god måte. Solid og vellaget produkt.
3. Piaggio sidespeil (samme som Moto Guzzi, Aprilia og BMW bruker). Hvorfor? Solide saker med slankt utseende som bidrar til at 1290'en ser mindre høyreist ut. I tillegg gir speilene bredere sikt bakover. Ser også veldig mye bedre ut med innfestingen på styret med gummimuffer over festepunktene.
Merker også at fartsvindbildet er annerledes etter at disse ble montert, med jevnere luftstrøm og mindre vindstøy.
Av andre originale Powerparts deler som er satt på sykkelen er jeg storfornøyd med karbon sidedekslene og de nye bevegelige sideveskefestene, som jeg synes begge ser bra ut.
Og her noen bilder:




Legg gjerne ut bilder og skriv litt om hvorfor moddingen ble gjort.
På KTM'en har jeg gjort kun noen få endringer - og fjernet en jeg ikke ble fornøyd med, nemlig uoriginal kjedekasse fra to leverandører. Ingen av de svarte ikke til forventningene. Beholder derfor den originale.
Her de tre mods'ene jeg har gjort som jeg er fornøyd med:
1. Tutoro automatisk kjedesmører. Hvorfor? Jo, fordi nå slipper jeg å tenke på å smøre kjedet siden det skjer automatisk. Lavt oljeforbruk har den også. Og med dysa rett plassert og påføringsfrekvensen riktig innstilt unngår man tilgrising av felgen også.
2. Radiatorbeskyttelse fra Evotech. Hvorfor? Ser bra ut, enkelt og greit. Om det har vært behov for den kan jeg ikke si så mye om. Har aldri merket steinsprut i radiatoren. Kan likevel hende det har skjedd og i så fall har Evotech beskyttelsen tatt hånd om sakene på en god måte. Solid og vellaget produkt.
3. Piaggio sidespeil (samme som Moto Guzzi, Aprilia og BMW bruker). Hvorfor? Solide saker med slankt utseende som bidrar til at 1290'en ser mindre høyreist ut. I tillegg gir speilene bredere sikt bakover. Ser også veldig mye bedre ut med innfestingen på styret med gummimuffer over festepunktene.
Merker også at fartsvindbildet er annerledes etter at disse ble montert, med jevnere luftstrøm og mindre vindstøy.
Av andre originale Powerparts deler som er satt på sykkelen er jeg storfornøyd med karbon sidedekslene og de nye bevegelige sideveskefestene, som jeg synes begge ser bra ut.
Og her noen bilder:




_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Dine 3 beste "mods" på din sykkel..
Bærer, kufferter og sota glass. Alt orginalt.