Skriver litt om min erfaring så langt med bytte til Explorer. Nå kan mitt innlegg bære preg av min tidligere sykkel, så dette blir kansje litt feil med tanke på den sykkelen du har i dag, men men vi prøver.
Du kan også bli med på min reise til kjøp av Tiger Explorer i BusaBloggen her.
Den var noe jeg gikk å kikket på i fjor vinter. satt nok veldig langt inne å bytte ut kraften til Busan med en slik. Men jeg prøver, kan bytte igjen tenkte jeg. Pr i dag koser jeg meg veldig med Tigeren.
Den meget lettsvingt, bare leger seg ned "uten" å kontrastyre. Sitter meget bra med en oppreist stilling, bredt styre og liten knevinkel. Har varme i holker og sete, og en turbulensfri vindskjerm som tar av godt for insekter og regn. Kardangen merker man lite til. Uten rykk i av/påslag av gassen".
Rart, men regnværet er bare moro å kjøre i med den, sete varme er Konge .
Busan i regnvær så kom alt vannet fra jakka og rant ned på hanskene, det slipper jeg nå.
Jeg har kjørt ca 5000 nå tror jeg det var, blir bedre jo mer man kjører den. Første gangen prøvde jeg den ca halv time, men da ble jeg skuffet. Andre gangen lånte jeg den et døgn, og da satt den .
Når jeg skulle levere den siste gangen så kjørte jeg opp Lyngnabakka fra Brandbu og opp, lekte litt med en Audi opp til Lyngna. Ble jo noe paff da Tigeren ikke tokk den, for Hayabusan hadde det ikke vært noe problem ( gikk jo i XXX, og da har ikke tigern mer å gi ) .
Men så lett svingt og kjapp, en drøm å bruke på PrehøstTuren selv om man kjører litt aktivt.
Jeg kjørte jo kansje den mest komplette sykkelen med tanke på opplevd kvalitet. Tiger motoren støyer og går mye hardere. Noe mer billig plast rundt om er det også. Motoren har også noe mer "diesel" preg over seg, kommer ikke så mye på høyt turtall. Men det hjalp veldig med arrow potta på høyt turtal innbiller jeg meg.
Verkstedet på Gjøvik der jeg kjøpte den er service innstilt, og du føler deg velkommen der, ikke av dem biligste men de tar det igjen på kundebehandling.
Da jeg fikk den virket ikke dekktrykkskontrollen og jeg fikk ikke opp setelåsen. Men alt dette var verkstedes feil. En feil som kom i høst var at gassrulla begynte å gå tregt men fikset på nå, det er nok Triumph sin feil . Ojda har nok ikke hatt noen slike feil på sin 2012 mod, min er en 2013 mod.
Men han har det aluminiums dekslet under motoren, han stoppet ved en kanstein for å ta et bilde, da han skulle reise glemte han av steinen og kom bort i den. Det resulterte i at festene til aluminiumsplata ikke ga seg og gjengene til feste på motorblokka gikk. Derfor kjører jeg med den orginale i plastik.
Jeg kan anbefale en Tiger

Lykke til med valg av sykkel