Er jo ikke lett å unngå å bli inspirert av Twister. I tillegg er det deilig å forkorte vinteren med litt konstruktivt arbeide.
Vel, min anskaffede veteran er en MotoBi 750 Sei fra 1976, og utgangspunktet for det som etter planen skal bli en cafe racer, ser slik ut:
I år er det begrenset hva jeg rekker å gjøre, men planene er:
Reparere kick starter (Ferdig)
Montere elektronisk tenning
Justere ventiler
Rense forgassere (Ferdig)
Bytte diverse slitedeler
Nye instrumenter
Nytt elektrisk
Ny tank og sal
Ny baklykt
Tilbakeflyttersett for gear og brems
Sikkert ting jeg har glemt, men jeg får oppdatere senere...
Her er noen bilder så langt. (Og det er selvfølgelig ting jeg skulle tatt bilder av underveis, men som er glemt)


To av filterne i forgassernes bensin-inntak var potte tette, og er forhåpentligvis årsaken til at den gikk som en 125 ccm under prøvekjøring.

Sykkelen ble importert til Norge i 2004 eller 2005. Husker ikke helt. Men den har aldri vært registrert her, og har derfor stått mye.
Forgasserne var derfor preget av at det hadde vært kondens i flottørkammeret, og det var noe korrosjon å spore. Imidlertid løste det seg med kjemisk metall.
Her dreier Twister en en plastpropp med stor presisjon, som fungerte ypperlig som forskaling. Rengjorte, og med nye pakninger og innsugsgummi
Historien fortsetter i neste innlegg, da det var en max limit på 10 vedlegg...
