Garmin-oppdatering

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Garmin-oppdatering

Legg inn av Anaxim »

Garmin har i disse dager - for første gang på over 1 år - semdt ut en større oppdatering for MapSource/Basecamp og 660-enheten. Fra v2012.3 til v2013.3. Som vanlig er det "lurt" (mildt sagt) å oppdatere både enhet og PC samtidig. Jeg fikk ikke det til, men skrev til Garmin, klaget min nød, og fikk tilsendt et lite program som fungerte. Legger det ved her:
http://media.garmin.dk/support/garminma ... v3.2.2.exe
Men nå er kartoppdateringene blitt så svære (3.7 GB) at det ikke går an å legge inn hele Europa uten å ha en 4GB miniSD i 660'n.
Lykke til! :D

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Garmin-oppdatering

Legg inn av Globe »

Takk for info :thumleft

Her er det samme programmet for Mac :-)

http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=3699" onclick="window.open(this.href);return false;

ThorH
Innlegg: 27
Registrert: 24 feb 2011, 22:03
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Oslo

Re: Garmin-oppdatering

Legg inn av ThorH »

Måtte gi opp for flere versjoner siden å oppdatere min SP2820 på lovlig vis, Garmin påstår hardnakket at de ikke har noe jeg kan bruke. Så siden de ikke vil ha pengene mine, har jeg vært nødt til å bruke mer "uautoriserte" kilder. Og support er det bare å glemme. Er vel på tide å oppgradere hele dingsen snart, går år etter år og håper at det skal dukke opp et reelt alternativ til Garmin.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Garmin-oppdatering

Legg inn av tagesk »

Min Garmin Zumo 550 er intet mindre enn fantastisk.
Den har nesten 100.000 km på baken og jeg elsker den.
Nevnte jeg at min Zumo 550 er fantastisk?

Men.....

MapSource suger.
Den nye QuickInstall suger enda mer.
Hjemmesidene til Garmin suger.

Synd at Garmin, som lager så gode dingser, er så dårlig på programvare.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Garmin-oppdatering

Legg inn av Welshen »

Kanskje offtopic, men har anskaffet med Sony Xperia Z og har tenkt å få meg mounting til mc på denne. Den tåler vann og har stor skjerm. Noen som kjenner til hordan gps funksjonen på denne er?

Er man alltid avhengig av 3G/4G? Eller vil den innebygde gpsen være tilstrekkelig?
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Garmin-oppdatering

Legg inn av knutk »

tagesk skrev:MapSource suger.
Den nye QuickInstall suger enda mer.
Hjemmesidene til Garmin suger.

Synd at Garmin, som lager så gode dingser, er så dårlig på programvare.
Amen....

Tenkte jeg skulle prøve oppdatering av min Zumo 660 siden der ble nevnt at der er nye oppdateringer på gang.

'Garmin Express' dukket etterhvert opp av seg selv.
Fremskrittet med den er at nå skal ikke GPS bare være tilkoblet under oppstarten. Nå skal den være tilkoblet under hele nedlastingen.
Og nedlastingen går seeeeeeeeeeeeeeint.

Virker som om Garmin kjører med bakenden først inn i fremtiden.

Min første MC-gps var en Zumo 500.
Solid bygget og hurtigknapper på venstre side. Alt funket fint på den, ikke noen problem av noe slag.
Senere byttet jeg sykkel og fikk en Zumo 660 på kjøpet.
Basic GPS har forsåvidt funket på den hele tiden (for meg, i motsetning til mange som har rapportert om mye programvare problem).
Etter hvert er bugs luket bort, så nå funker den like stødig som Zumo 500.
Men Garmin har gjort en del idiotiske 'forbedringer' i samme slengen.
Og hva med etterfølgeren, LM340/350?
Man må være bra lam i hodet for å bruke flere tusen på en ny GPS som kun er GPS. Ikke MP3, ikke telefon. Nada.
Hvorfor bruke masse penger på noe som telefonen allerede gjør for deg bortimot gratis?

Vel, rett skal være rett.
Garmin er solid bygget. Skjermen er lyssterk, innpakningen er robust og værbestandig og den kan kontrolleres med hansker på. Og tilkoblingen er solid og tåler mange til/fra koblinger. (i motsetning til pingle mini-USB)
Men hvorfor gjør de sine produkt mindre atraktive enn modellen de er ment å erstatte? har Garmin røyka sokka sine?

Garmin har helt sikkert et annet syn på saken.
Men undertegnede som kunde kan ikke for mitt bare liv se hvilken modell fra Garmin jeg burde kjøpe den dagen 660 blir borte fra hyllen.
Ingen av de andre modellene er atraktive i min bok, samtidig som telefonene bare blir bedre og bedre.
Tror vi ser store forandringer de kommende år, og med mindre Garmin tar skjeen i en annen hånd har jeg vanskelig for å se at min neste GPS blir fra Garmin.

Svar