Har bestemt meg for å kjøpe Anakee 2 til min 96 Transalp. Det står i boka at det er 130/80-17S som skal brukes bak, men det står 120/90 på nå. Så jeg regner det ikke er noen big deal hva jeg velger (kan spare litt penger på å kjøpe 120/90).
Noen som har erfaring med hvordan man vil evt merke forskjell i kjøreegenskaper på to nevnte dekk?
Kan man ha forskjellig hastighetsklasse foran og bak? F.eks jeg må ha S mimimum, så om jeg har S foran og H bak, er det noe issue?
Noen fordeler med å ha høyere fartsklasse enn man trenger - f.eks. økt kjørelenge?
120/90 eller 130/80 og hastighetskoder
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: 120/90 eller 130/80 og hastighetskoder
Det er vel ikke den helt store forskjellen verken i pris eller kjøreegenskaper.steinardo skrev:Har bestemt meg for å kjøpe Anakee 2 til min 96 Transalp. Det står i boka at det er 130/80-17S som skal brukes bak, men det står 120/90 på nå. Så jeg regner det ikke er noen big deal hva jeg velger (kan spare litt penger på å kjøpe 120/90).
Noen som har erfaring med hvordan man vil evt merke forskjell i kjøreegenskaper på to nevnte dekk?
Kan man ha forskjellig hastighetsklasse foran og bak? F.eks jeg må ha S mimimum, så om jeg har S foran og H bak, er det noe issue?
Noen fordeler med å ha høyere fartsklasse enn man trenger - f.eks. økt kjørelenge?
Høyere fartsklasse gir som oftest kortere kjørelengde.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991