Billigere med epoxy enn plast- eller klinkerfliser i alle fall. Og ser jo pent ut .. Lett å vaske osv :-)
TBI81 skrev:Har ikke sluk i garasjen, men sånn syrevask er vel kanskje ikke bedre i sluket enn ut på gårdsplassen og plenen heller .. ?
Billigere med epoxy enn plast- eller klinkerfliser i alle fall. Og ser jo pent ut .. Lett å vaske osv :-)
Sikkert tynnere enn garasjegulv sine også (og heller ikke så pene). 150ish pr kvadrat ser jeg. ca samma pris som smartdeck. Garasjegulv tar 250,- og autodeck over 300,- (men er også tykke). Det kjekke med jula er jo at jeg kan hente det der selv. Sparer litt i frakt da. Takker for tipset.Kawasaki skrev:De selger plastfliser på Jula,halv pris ift Garasjegulv sineTBI81 skrev:Har ikke sluk i garasjen, men sånn syrevask er vel kanskje ikke bedre i sluket enn ut på gårdsplassen og plenen heller .. ?
Høres ut som en god ide, men tåler Oxan malingen vintersaltet? Garasjegulvet mitt er i ferd med å gå i oppløsning av saltskader..ArcticTiger skrev:Et rimelig alternativ er å male betonggulvet med Oxan gulvmaling for betong. Velg en lys farge for best lysutbytte i rommet. Tynn første strøk for god inntrengning i betongen, og så et eller to fyldige strøk. Påføres med rulle som du montere på et kosteskaft, så du kan male stående. Enkelt og rimelig, og holder i massevis for en hobbygarasje med begrenset trafikk. Og skulle gulvet bli slitt, så er det kjappt å friske opp med et nytt støk.
Jeg behandlet de gamle betong fjøsgulvene fra 1932 med Oxan-produkter da vi innredet Mekka, og resultatet ble bra
Jaggu! En fikse der også jofikse skrev:Ta å søk på byggebolig.no Der er der endel som har gjort "noe" med gulvet.
Vær obs at det er forskjell på epoksy og epoksymaling. Skikkelig epoksy er meget holdbart, epoksymaling har noe begrenset styrke (piggdekk, kjemikalier..). Jeg har en liten garasje (22-25m2), og hørte på pris på epoksy. Rundt 3.500,- - 4.000,- synes jeg å huske, med granulat til å hive på så det ikke blir så glatt. Epoksy er nemlig noe j@velsk glatte greier om du f.eks skulle ha en slant med snø under skoene
Rimelig på frakta er de, men litt over gjennomsnittet på pris. Venter enda på svar på vareprøve derfra og de vurderes sterkt. ca 30kvadrat fra autodeck kom på 1500-2000,- bare i frakt ..Hjernen skrev:Her kan du tegne og få pris med en gang:
http://www.garasjegulv.no/
EDIT:
ca 21 m2 koster ca 5236.- og frakt tillegg på 187.- (1.- pr flis)
De færreste gulv, eller asfalt for den skyld, liker sådantArcticTiger skrev:Ja det spørs jo hvor mye og hva slags traffikk du har på gulvet. Til "vanlig" hobbymekking holder det nok, men det holdt ikke til å burne på med 1200 Banditen
Hmm, jeg bør investere i sånn knapp slik at jeg får justert mappingen til 'pitline' når du skal låne sier du?fikse skrev:Jau, han fiksefanten han sniker seg frem både her og der. Ifølge fruen.![]()
Byggebolig-forumet er gull verdt for oss som har et litt eldre hus som stadig ber om stell både her og derDessverre litt utvannet av forståsegpåere, men skiller du litt klinten fra hveten er det mye bra info der :-)
Forøvrig synes jeg da virkelig at du må ta høyde for ymse uvøren gassbruk. Jeg mener, når jeg kommer på besøk til deg og skal låne moppen din, da må en regne med litt svinn. Jeg er jo bortskjemt med 26 esler for tiden, så rullen er stort sett AV eller PÅ. For dumt om jeg skal få skylden for ditt sviktende valg av underlag? Logisk, ikke sant?
fikse skrev:Tror ikke jeg tør låne Beistet uansett om du hadde vært gærn nok til å låne den til meg. Når jeg tenker meg om. Sist gang jeg kjørte en sånn sint-sint sak så gikk plutselig og uventet speedoen så himla langt forbi det tosifrede området. Og da var speedoen i miles![]()
![]()
![]()
Tar gjerne turen jeg! Når ungene klarer seg sjøl noen dager. Om en 12-15 års tid:-#
De kommer i tette utgaver (ikke perforert) også, siliconspray i skjøten gjør det litt avvisende også..Duville skrev:
- de derre Garasjegulv.no er vel ikke tette, Søl som renner ned må jo medføre at gulvet må opp og vaskes..
Beistet er på veien og storkoser seg! Strålende forhold midt på dagen her altså med sol og plussgrader. Er dessverre stadig kaldt om natta så venter litt med å kjøre to hjul på jobb om morran (men snart blir det). Håper dere slipper vinteren på østlandet snart også. Selv om den igrunn har vært kort her, så syns jeg den har vært veldig langBusa Trond skrev: Godt å se at Beistet er på veien igjen. I dag morges gikk jeg igjennom mappen med videoer som ikke blir lagt ut på Youtube. Fant noen Hayabusa videoer jeg filmet ei fjor, vakkert vakkert...![]()
Men legger ved en pingle video jeg filmet ved disse tider i fjor, my tidligere vår på østlandet da![]()