Men... Det ble ikke den "grand finale" som jeg så for meg desverre...

Under prøveturen gikk den som sagt litt "sperrete og surt" i tillegg til mer vibrasjone enn jeg regnet med.. .... Så jeg tok de justeringene som jeg skrev om tidligere... Uten at det ble no bedre.... Virket fortsatt som den gikk å små ristet...
Med forgassere garantert reine, og justert inn tenningen på nytt og like ille gange, begynnte jeg å tvile litt...
Så jeg tok av toppdekselet og ser at jeg har bommet på en tann på registert... ( ser at jeg har satt over ett merkene riktig, men da med kamkjedet slakt på motsatt side av strammeren, og med strammeren på, kom posisjonen til kammene et hakk bakover...

Men...

](./images/smilies/grrr.gif)
Etter mange timer med feilsøking på coiler, kabling, plugger osv osv kom jeg på at jeg kunne prøve tenningslampa på alle sylindre..
Sylinder 1 og 3 oppfører seg som de skal. legger seg pent på 10 grader fortenning ved 1000omd og øker til 38 grader som den skal ihht til boka... og jeg ser at den forandrer kurvene avhengig av vilken kurve jeg har satt på selve hjernen.
Men sylinder 2 legger seg pent på 10 graqder på tomgang den også, men etter det, blinker lampa bare sporadisk.
](./images/smilies/grrr.gif)
kommer tilbake litt igjen over 6000.... men ikke alltid...
Så da er det nye elektroniske tenningsanlegget ikke i orden... Ny slik er i Tyskland og jeg hadde håpet å kjøre Tripster til DK i morgen tidlig... :-)å .. Vel det går ikke, jeg har kastet inn håndkle for denne gang :-(
Jeg er i dialog med fabrikanten av tenningsanlegget og de virker som forventet løsningsorientert, så det løser seg helt sikkert på et vis

Nå lokker et deilig treff i Aalborg med gode venner og godt drikke..

Jeg skal legge ut litt skikkelige bilder og en vidoesnutt når alt er i orden jeg.
Og TAKK til alle som har fulgt tråden, fått masse gode innspill, nytt navn til sykkelen og kost meg skikkelig!!!!

Erik