MCsidens store tråd for motard og enduro-folket!!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38040
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

MCsidens store tråd for motard og enduro-folket!!

Legg inn av AJ »

Vi har egne tråder her på MCsiden.no for oss med store reise-enduro/adventure/eventyr/all-road - sykler og for de som har... vel, plastraketter... :P :p

Husker disse to i farten... :-k . Men det er kanskje enda flere sånne "spesial"-tråder. Som nevnt, husker ikke i farten.

Men etter årets MC-Messe med så mange fine motard og reindyrka enduro-sykler utstilt, er det jammen på tide med en egen stor tråd for nettopp slike sykler, nemlig MCsidens store motard og enduro-tråd!!

"Alle" vet at min favoritt er Husaberg 570, som dessverre ikke lenger lages. Men den nye 510 modellen skal visstnok være like bra.
Håper å få testkjørt denne i løpet av sommer'n :yeyeye :prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: MCsidens store tråd for motard og enduro-folket!!

Legg inn av Desmo »

For dem som ikke vet det, så startet jeg MC-karriæren på nytt med en endurosykkel. Jeg kjøpte en Suzuki DR-Z400 i -04. Grunnen var at jeg ville ha noe som jeg kunne kjøre på grus med. En av de lokale Harley-gutta døpte den ganske kjapt for "Colgate-mopeden".
Bilde
Jeg hadde mye moro med den på smale og svingete grusveier ute på Totenåsen. Den tok meg på fisketurer og andre turer. Det var ikke noe racer,og siden den var helt original gikk den stille. Så jeg forstyrret ikke folk og fe med den. Likte godt de lange serviceintervallene som den hadde,og at den var så lettkjørt. Lett var den også, det hendte at jeg kom på bomvei hvor det ikke var mulig å smyge seg forbi bommen. Da stoppet jeg den bare og la den ned og bare dro den under bommen. Så hadde det ikke vært for en skjebnesvanger lørdag så hadde jeg hatt den enda. Da kom jeg litt for langt ut i en sving, og bakhjulet mistet grepet et øyeblikk. Det neste jeg visste var at jeg lå på magen i veien og "Colgate-mopeden" på siden nesten i grøfta. Etter å ha reparert den byttet jeg den ganske snart inn i Neil.
Jeg har gruskjørt litt med Neil også, her er bevis;
Bilde
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Svar