](./images/smilies/grrr.gif)

.
Har i 20 år nå utsatt MC-kjøp, alltid sagt at neste år, da... Og nå er man plutselig 45 og man kan skylde på 40-års-krisen om ikke annet. I tillegg slutta jeg å røyke for 10 måneder siden, så nå, nå, skal det bli sykkel.
Jeg har for det meste bestemt meg for enten en Shadow eller en Dragstar, 1100 ccm. Har prøvd Virago, men likte ikke helt sittestillingen der. Shadow har jeg så vidt prøvd, den var bedre. Budsjettet er ca 70 000,-, men dette skal også inkludere klær og alt annet. Bruken blir for det meste småkjøring til jobb, og en og annen langtur.
Det jeg da ser, er at jeg enten kan få en Shadow fra tidlig/midten av 90-tallet, eller en Dragstar fra tidlig 2000-tall. Så hva bør jeg gå for da? Er det bedre med en 5-6 år nyere sykkel, eller er Shadow'er bare så bra at man bør gå for det. Når man er i dette segmentet, er det kilometer eller alder som betyr mest? Kan det lønne seg å kjøpe en eldre sykkel, og heller bruke 10-20 000 på å fikse opp sykkelen? Jeg er ingen mekaniker, så det må i så fall skje via verksted.
Mange spørsmål dette. Får håpe det ikke ble litt overkill som første innlegg.