taco skrev:Det overasker meg mer at noen mener det ikke har noen hensikt.
Klart det har en viss hensikt å øke synligheten selv om undersøkelser sier at effekten ikke er målbar,Men å tro at du unngår å bli nedkjørt med vest
Å tro at du blir sett kun pga vesten og at du ikke hadde blitt sett uten midt på lyse dagen, DER ligger nok uenigheten, for vi er da ikke usynlige uten (hva da med sykkelister og gående-eller mørke biler sådan?).
for de som er farlige er de som IKKE ser at du kommer kjørende-ergo ser de heller ikke lyset på sykkelen-ikke sykkelen-og ikke deg-tror du da de ser vesten?
de ser heller ikke-hverken fotgjengere syklister barnevogner ambulanser gule hjullastere eller de store sperrevognene med blinkende lys til Mesta.
Etter å ha jobbet en del etter veien har jeg sett så mye rart at jeg har INGEN illusjoner om å bli reddet av en vest.
det eneste som jeg faktisk tror hjelper er å frata sertifikatet til de som er "for gamle"eller konsentrerer seg om andre ting enn kjøring, hindre rusførere og kriminelle å få benytte et kjøretøy.
og vi må selv være jævlig vare på andre traffikanter,men det skal heller ikke stikkes under en stol at enkelte MCførere(både med og uten "gulvest") har en oppførsel i trafikken som gjør at det er bare flaks at det går bra også.
5.2.8. Conclusions on measures
Section 5.2 discussed seven measures and their potential effectiveness to reduce conspicuity-related motorcycle crashes. Some measures focus on increasing conspicuity of the motorcycles, others on increasing expectancy and knowledge of car drivers. This section reflects on the most promising measures.
There is evidence that physical appearance (bright and reflective clothing) has a positive effect on crash risk. However, under different circumstances (a bright day in a rural environment), dark clothing and a dark motorcycle are better visible. It is, in other words, difficult to recommend one type/colour of clothing to improve conspicuity in all conditions. Information to motorcyclists should be focused on considering the circumstances in which they will use their motorcycle. Furthermore, because study results differ, the effect of clothing in a Dutch setting needs to be studied further (see also next Section 5.3).
The literature review and analysis of Dutch crash data both suggest that conspicuity of a motorcycle is especially a problem from the front-view. Therefore improving frontal light configurations would seem a good way to improve motorcycle conspicuity. However, as of yet, not much research has been done on the effect of different frontal light configurations on conspicuity. This measure seems promising, but should be further investigated (see Section 5.3).
Finally, it would be interesting to further investigate the different priority scenarios that were found to differ in the crash analyses. These analyses indicated that conspicuity of motorcycles is only a factor when the motorcycle approaches a left-turning car, and not when the motorcycle is approaching an intersection at an perpendicular angle. It would be very interesting to study this in an experimental setting. The type of priority scenario could be entered as a variable in the experiment described above. However, it would probably be more informative to study the effect of different priority scenarios in a driving simulator. In this experiment the possible benefits of ITS warning the driver of an approaching motorcycle can also be studied
Hvilket sier at det er rett forfra problemet er tilstede og at lyskonfigurasjon virker å være det beste løsningen.
PS:
Bruker kontrastbekledning under vanskelige forhold selv-men ikke vest utenom ved stans etter veien.