Jepp!jonnykr skrev:
Så, er forvirringen borte hos deg nå?

Jepp!jonnykr skrev:
Så, er forvirringen borte hos deg nå?
Mens jeg husker det:jolan skrev:Jepp!jonnykr skrev:
Så, er forvirringen borte hos deg nå?![]()
My bad... Ingen flere spørsmål fra min side
[/quote]jolan skrev:jonnykr skrev: Det jeg kan si med en viss erfaring, er at begge er gode cruisere, men og det er et stort MEN i og med at du snakker om kjøring til og fra jobb, du sitter VELDIG lavt på disse og har dårlig oversikt over trafikken i forhold til en høyere MC.
Hvis man følger den logikken så kan man anbefale TS å kjøpe en SUV eller ta bussen. Han er åpen for gode forslag. Han slipper å forholde seg til trafikken. Hvis det er sitteplass så sitter han godt uten å bry seg om oversikten over trafikken (det slipper han selvsagt i SUVen, der sitter han til og med høyere enn på en Transalp(!))jonnykr skrev:
Jeg skriver ikke at det er et "problem". Jeg skriver at man sitter lavt på disse og har dårlig oversikt over trafikken i forhold til en litt høyere MC.[/ Og det går rett og slett ikke an å protestere på at man har MYE bedre oversikt over trafikken på en Transalp enn på en Dragstar.
Og det ser jeg på som en stor fordel for en pendlersykkel.Men, det er altså min erfaring.
Ser sånn ut. Ferdig. :-)åKawasaki skrev:Lag deg en ny tråd,denne er med all sansynlighet fucked
Og hvilken logikk er det? Vi snakker fremdeles om Motorsykkel her i hvertfall så gjør jeg det og vi snakker om å gi gode råd til en som er i villrede og som spesifiserer at han skal bruke sykkelen til å pendle med, samt en langtur i ny og ne.jolan skrev:Hvis man følger den logikken så kan man anbefale TS å kjøpe en SUV eller ta bussen. Han er åpen for gode forslag. Han slipper å forholde seg til trafikken. Hvis det er sitteplass så sitter han godt uten å bry seg om oversikten over trafikken (det slipper han selvsagt i SUVen, der sitter han til og med høyere enn på en Transalp(!))jonnykr skrev:
Jeg skriver ikke at det er et "problem". Jeg skriver at man sitter lavt på disse og har dårlig oversikt over trafikken i forhold til en litt høyere MC.[/ Og det går rett og slett ikke an å protestere på at man har MYE bedre oversikt over trafikken på en Transalp enn på en Dragstar.
Og det ser jeg på som en stor fordel for en pendlersykkel.Men, det er altså min erfaring.
Ser sånn ut. Ferdig. :-)åKawasaki skrev:Lag deg en ny tråd,denne er med all sansynlighet fucked
Dette blir som andre skriver her et personlig valg du må ta. Begynne et sted og prøve deg frem. Kansje du lander en dag, men min erfaring er at bruksområder og bruksbehov fort kan endre seg.Hansi skrev:Aktivt forum for aktive MC-folk. Reklamen løy i hvert fall ikk.Diskutere MC er vel litt som fotball, det er noe fornuft og fakta, og mye følelser.
Har sett på en del av syklene som er foreslått, og GoldWing frister jo litt. Flere av de andre ser for meg som får en litt for fremoverlent sitestilling for meg. Guzziene ser jo ganske OK ut, da. Merker nå at jeg absolutt burde hatt 10-12 sykler å prøve før jeg velger. Syntes jo at Viragoen så OK ut, men den passet som sagt ikke meg. Er 180 høy og veier 100 kg(snart 99 forhåpentligvis), men den føltes litt liten for meg. Dragstar har jeg ikke prøvd, men har hørt at det er en ganske "stille" sykkel. Det passer meg bra siden jeg bor iet boligfelt.
Som sagt blir det for det meste småkjøring til/fra jobb og lignende, men bor på et lite sted, så jeg slipper å bry meg med rush-trafikk. Grunnen til at jeg vil ha en litt stor sykkel, er at jeg vil reise på noen langturer, så da er det vel greit med litt kubikk. Men vil ikke ha et monster som skremmer meg vekk fra kjøringen etter første tur heller. Derfor har jeg begynt tittinga og spørringen tidlig, for å få mest mulig innspill før jeg gjør min egen totalt ukvalifiserte og fordomsfulle beslutning til våres en gang.
Tja, nå var det altså ikke deg jeg rettet spørsmålene til og når du da likevel svarer av en eller annen grunn som bare du kan vite grunnen til, så MÅ diskusjonen bli tåpelig. Og derfor gidder jeg ikke å diskutere dette mer med deg, fordi det er ikke deg det handler om.jhn skrev:@Jonnykr ... jeg tror ikke jeg gidder å svare så nøye på dine spm ... det blir mest å gjenta meg selv.
Når jeg skrev:
"Men det er jo en viss fare for at man svarer mere utfyllende ved en senere anledning ... da blir kanskje den diplomatiske tonen nedtonet en smule ... tror du ikke?"
... så var det egentlig ment som et vennlig, humoristisk og forisktig spark på leggen ... et "takk for sist" om du vil.
Vi to har jo før vært innvolvert i en forholdsvis lang og ganske meningsløs diskusjon ... om nærmest ingenting ... det var dette jeg hadde i tankene. Jeg trodde, og kanskje håpet at du skulle forstå det slik
Det var ubetenksomt av meg å bryte inn i en privat samtale mellom deg og AT, og det var ikke meningen å sabotere tråden. Beklager.
HeHe, en 1400 da vel?Intruder skrev:Dersom å "ha kjørt den en del" er et kriterium,vil jeg anbefale en Suzuki Intruder med litt rettere styre...
+ Shadow,Drag Star.VN ....Samt mange andre driftssikre cruisere / customer fra Solens Land...heter det ikke det a ?