Hansi skrev:Aktivt forum for aktive MC-folk. Reklamen løy i hvert fall ikk.

Diskutere MC er vel litt som fotball, det er noe fornuft og fakta, og mye følelser.
Har sett på en del av syklene som er foreslått, og GoldWing frister jo litt. Flere av de andre ser for meg som får en litt for fremoverlent sitestilling for meg. Guzziene ser jo ganske OK ut, da. Merker nå at jeg absolutt burde hatt 10-12 sykler å prøve før jeg velger. Syntes jo at Viragoen så OK ut, men den passet som sagt ikke meg. Er 180 høy og veier 100 kg(snart 99 forhåpentligvis), men den føltes litt liten for meg. Dragstar har jeg ikke prøvd, men har hørt at det er en ganske "stille" sykkel. Det passer meg bra siden jeg bor iet boligfelt.
Som sagt blir det for det meste småkjøring til/fra jobb og lignende, men bor på et lite sted, så jeg slipper å bry meg med rush-trafikk. Grunnen til at jeg vil ha en litt stor sykkel, er at jeg vil reise på noen langturer, så da er det vel greit med litt kubikk. Men vil ikke ha et monster som skremmer meg vekk fra kjøringen etter første tur heller. Derfor har jeg begynt tittinga og spørringen tidlig, for å få mest mulig innspill før jeg gjør min egen totalt ukvalifiserte og fordomsfulle beslutning til våres en gang.
Det er veldig lurt det du sier om å prøve flere forskjellige typer sykkler

Og kjør deg en liten tur på¨litt varierte veier, ikke bare en 5 min sving rundt kvartalet. Det er den eneste måten å finne en sykkel som passer deg, som er "best" for deg. Kjenn etter at sittestillingen er behagelig, at sykkern passer til din kropp.
Jeg er helt enig med deg i å velge litt kubikk, det gjør kjøringen avslappende og uanstrengt, på korte eller lengre turer.
Vi er endel her inne som liker våre 1000 ccm sport/touring sykkler godt, og finner de anvendelige og hendige til den type kjøring du nevner. Feks Honda cbf1000, Kawasaki 1000sx, Triumph Tiger 1050, Yamaha TDM 900, Suzuki Dl1000 mfl.
Dette er jo nyere sykkler som er dyrere enn den grense du har satt deg, men se etter en pent brukt sykkel med forholdvis lav kmstand men med noen år på nakken, og det er mulig å få seg en flott doning i din prisklasse