Caferaceren "Piccolo Sei"

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
MC: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av tomsnes » 28 feb 2013, 08:49

Jompa: Har full forståelse for tankene dine rundt dette. :drg

Det er derfor et mål å gjøre alt arbeide på en måte som gjør at sykkelen når som helst kan settes tilbake i orginal stand. Alle orginaldeler blir tatt vare på. :prf


Skjer ikke så mye hver dag. Er jo avhengig av leveranser fra mine dele-pushere.. :yeyeye

Men fikk demontert den gamle magnet-tenningen, og montert den nye tenningsplata fra Sachse Elektronic i går.
Ut med gammelt...
php0Jpmh0PM.jpg
Rengjøring...
phpouoyWKPM.jpg
Og inn med nytt...
phpGasM4VPM.jpg
Deilig når man føler at det er fremdrift.
Og da er det spennende å se om det ligger noe i postkassa når jeg kommer hjem fra jobben. :[-o<
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 5335
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
MC: Harley Davidson Electra Glide Classic
Sted: Alta

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av Jompa » 28 feb 2013, 08:54

Er motoren så tett som den ser ut til å være på bildene ?
Har enda ikke sett en eneste oljeflekk.
Galskap er å gjøre det samme om igjen og om igjen,
og forvente ett annet resultat.
Albert Einstein

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
MC: for få....
Sted: sandefjord

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av Twister » 28 feb 2013, 09:58

Jompa skrev:Er motoren så tett som den ser ut til å være på bildene ?
Har enda ikke sett en eneste oljeflekk.
Det kommer av at alt ( ca 3,2ltr. ) av oljen ligger på gulvet i den forrige garasjen min :lol :lol :lol
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
MC: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av tomsnes » 28 feb 2013, 10:29

Twister skrev:
Jompa skrev:Er motoren så tett som den ser ut til å være på bildene ?
Har enda ikke sett en eneste oljeflekk.
Det kommer av at alt ( ca 3,2ltr. ) av oljen ligger på gulvet i den forrige garasjen min :lol :lol :lol

:notlistening Skjønner ikke hva du snakker om? :blae
Bilder lyver ikke... :bl3
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
MC: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av tomsnes » 09 mar 2013, 10:04

Noe har vært galt i gaffelen. :scratch
Har sett at den er skrudd sammen for mye nede.
Ikke minst var det merkbart når jeg plukket av krona oppe. Gaffelbeina sprikte, så det var umulig å få den på igjen.
phpy0909sAM.jpg
Løsnet alt nede. Satte på krona oppe, men da fikk jeg ikke bremseskivene inn i kalipperne. :-)å
php6WjRZHAM.jpg
Etter mye tankevirksomhet, både av undertegnede og Twister, var konklusjonen at her var det uorginale bremseskiver.
Her måtte skivene lenger ut for å bli midtstilt i calipperen.
Så av med skive:
phpPFJoD2AM.jpg
Dreie 2 stk 4mm spacere:
phppxhwcJAM.jpg
Og her er det ferdige produktet:
phpwuOsTNAM.jpg
Litt svart lakk:
phpfB9E8hAM.jpg
Så i dag skrus ting sammen igjen. Deilig med tingene i orden.
Venter på ny bremsepumpe fra USA, som jeg håper dukker opp snart.

Bortsett fra deler jeg venter på, er det det elektriske som er den neste store jobben. Her får jeg stille noen øl til rådighet for Twister, og håpe på det beste.
Har trua, og det er det viktigste.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
MC: DBS

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av Kawasaki » 09 mar 2013, 10:57

Ikke farlig når du har tilgang på skikkelig dreiebenk :knegg Husk at du må lage spacer'e å sette på hjulbolten også,tilsvarende det du setter på skivene :thumleft
ikkebike.norwegianforum.net

Kwak
Innlegg: 161
Registrert: 14 mar 2011, 15:20
MC: Diverse
Sted: Ski

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av Kwak » 09 mar 2013, 11:35

På bildet ser det for meg ut som gaffelbeina ikke er parallelle, men står i kileform mot forhjulet. Det er i så fall ikke bra. Kan det være ett uorginalt forhjul med smalere nav?
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 5335
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
MC: Harley Davidson Electra Glide Classic
Sted: Alta

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av Jompa » 09 mar 2013, 12:00

Kawasaki skrev:Ikke farlig når du har tilgang på skikkelig dreiebenk :knegg Husk at du må lage spacer'e å sette på hjulbolten også,tilsvarende det du setter på skivene :thumleft
Det holder med "spacer" på venstre side. Hjulbolten er tykkere i den andre enden, og ansatsen skal ligge mot lageret. Men det er vel elementært for tomsnes...-

Hvordan fungerte gaffelen med 8 mm bending innover ?
Er den tett, eller ligger gaffeloljen også igjen på Twisters garagegulv ?
Galskap er å gjøre det samme om igjen og om igjen,
og forvente ett annet resultat.
Albert Einstein

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
MC: DBS

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av Kawasaki » 09 mar 2013, 12:13

Jompa skrev:Det holder med "spacer" på venstre side. Hjulbolten er tykkere i den andre enden, og ansatsen skal ligge mot lageret. Men det er vel elementært for tomsnes...-
Elementært,Mr Watson :knegg Ikke sikkert han får hjulet sentrert med spacer bare på ene siden,men det finner han sikkert ut selv.

Jeg rablet bare ned noe for å vise interesse i tråden :P :p
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
MC: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av tomsnes » 09 mar 2013, 12:29

Hele calipperen er en kompakt enhet. (Ikke flytende)

Dermed må det spacer på begge sider for å sentrere.

Det med uorginal felg er interessant, siden jeg ikke har funnet tilsvarende sykkel i hele verden.... :scratch

Men ved å se at bremseskiva har mange flere hull enn jeg trenger, går jeg ut fra at det er den som er uorginal og måtte tilpasses.
Deretter har man skrudd dette sammen så mye at skiva ikke subber.

Men med nye klosser ble det for trangt.

Om det er noe gaffelolje igjen, er den tett. Men det må sjekkes. :-k

Skal også sjekke opp Kwak's hint vedrørende vridningen.

Takker for tips. :-)
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
MC: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av jhn » 09 mar 2013, 13:35

Reagerte også på bildet av gaffelen, den ser ikke rett ut for meg ... antok det var et eller annet optisk fenomen i forbidelse med fotografering siden du ikke kommenterte det selv

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
MC: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av tomsnes » 13 mar 2013, 12:56

Mens jeg utålmodig venter på deler, ble det tid til litt pusling med instrumentpanel.

Bestemte meg for 4mm aluminium. Fikk klipt til en plate på 20x20. Den ble knekt 90 grader til feste. Deretter var det bare å begynne å tenke ut hvor hullene skulle være... :-k
phpL3SJb6AM.jpg


Etterhvert kom resten av formen av seg selv.
phpHQd7J3AM.jpg
Her begynner det å bli som jeg ønsker. Godt man har mekanisk verksted på jobben, med godt utvalg i verktøy.
phpnqnuCOAM.jpg
Til slutt skal plata glassblåses for en "matt" finish.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 537
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
MC: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av JanK » 13 mar 2013, 13:09

tomsnes skrev:Mens jeg utålmodig venter på deler, ble det tid til litt pusling med instrumentpanel.
John Deere?

:-k

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
MC: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av tomsnes » 13 mar 2013, 13:20

JanK skrev:
tomsnes skrev:Mens jeg utålmodig venter på deler, ble det tid til litt pusling med instrumentpanel.
John Deere?

:-k
Ja, jeg stusset også. :lol

Men neida, Nippon Denso.

Venta i grunn på den...
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
MC: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av EasyRider » 13 mar 2013, 13:45

tomsnes skrev:Mens jeg utålmodig venter på deler, ble det tid til litt pusling med instrumentpanel.
Du kan med andre ord "bånne" det speedometeret, hvis du vil.
Den sykkelen er jo go for 220 kmt/t :D
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester