LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg selv for akkurat det med pottene... syns begge er fin på sin måte. Og lyden i den potten som er på HP4'en er helt sjuk :twisted
Jeg tror dette er en avgjørelse jeg blir nødt å ta når jeg har fått sykkelen på veien :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

Disse meldingene her, demper ikke akkurat kjørelysten :-)

Synd at temperaturen er så lav enda :cool:

Bilde

Sendt med Note2

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

Fikk min bror på besøk i dag, fant ut at vi måtte gjøre sykkelen hans klar for sesong også. Han har selvfølgelig ikke vedlikeholdsladet batteriet i vinter :-) Som de fleste skjønner resulterte dette i flatt batteri :-)

Han fikk låne laderen min så vi får sett at batteriet ikke er gåent.
Her er bilde av herligheten hans, ble fryktelig dårlig fargegjengivning på kamerat i garasjen.
Bilde

Tenkte jeg skulle vaske over skinndressen min før sesong også. Kjøpte Auto Glym sin skinn rens, å den funket vel heller dårlig vil jeg tørre å påstå. Måtte gnikke meg skjev for å få vekk bare litt av skiten i ræven.
Var mye lettere å komme til den konklusjon at skinndresser skal se litt brukt ut :smile: er vi ikke enig om det da *Plystre*
Her er noen bilder av det som skulle bli en ålreit jobb, trodde jeg!!!

Bilde

Bilde

Bilde

Sendt med Note2

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av ArcticTiger »

Du kjører nok ikke mye Mottor-sykkel du, nei :roll :mk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

Hehe, dressen der har ikke rullet så mange km nei, det har du helt rett i :roll

Men det skal vi fort få gjort noe med denne sesongen. Håper virkelig på en lang og varm sesong :-)å

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av pelsen »

hel dress til veibruk? De passer bare til racing, jeg har to hel-dresser som jeg har brukt til RR i skapet, men kjøpte meg ny delt dress til gatebruk, den er mye mer praktisk :knegg Den delte dressen min har ikke borrelås til knepucker heller, trenger ikke knepucker langs veien.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

pelsen skrev:hel dress til veibruk? De passer bare til racing, jeg har to hel-dresser som jeg har brukt til RR i skapet, men kjøpte meg ny delt dress til gatebruk, den er mye mer praktisk :knegg Den delte dressen min har ikke borrelås til knepucker heller, trenger ikke knepucker langs veien.
Der tar du skammelig feil :knegg
Jeg hadde delt dress før, og det skal være bra varmt i været før jeg ser at det skal være mer praktisk :vs men vi er jo alle forskjellig :thumleft
Man trenger knepucker om en liker å kjøre aktivt på svingete vei :twisted Noe jeg ser på som noe av det artigste innen mc kjøring :yeyeye

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av pelsen »

LordShaft skrev:Jeg hadde delt dress før, og det skal være bra varmt i været før jeg ser at det skal være mer praktisk :vs men vi er jo alle forskjellig :thumleft
Man trenger knepucker om en liker å kjøre aktivt på svingete vei :twisted Noe jeg ser på som noe av det artigste innen mc kjøring :yeyeye
Hey, da bør du ta ut dyret ditt på bane og stresse det (eller deg ) for hva det er godt for. Å ta svinger så fort at man må presse kneet nedi på vei er for farlig, man kjenner ikke veigrepet framover slik man kjenner til det på bane. På en bane ha vi kjørt flere runder før og kjenner svingene. Poenget er jo ikke å skrape knær, men å kjøre fortest mulig gjennom svingene. Så fort kjører ikke jeg på vei. Det vil ikke være noe problem for meg å skrape knepuck på vei, men jeg må ta feil spor for å gjøre det :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

Da er vi enig :-) jeg har ingen behov for å skrape kne i hver sving. Men jeg er ikke fremmed for å ta slikt sporvalg for å klare det i svinger jeg er godt kjent "om jeg kan si det på den måten" :-)

Sendt med Note2

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av pelsen »

Ta ut det nye dyret ditt på bane og bli kjent med det, slik jeg ble kjent med min RC8R :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

Har allerede meldt meg på førerutviklingskurs på rudskogen:-) har store planer om å få mange år på denne sykkelen :-)

Sendt med Note2

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av mekkern »

Har stusset en del på dette med kneskraping etter vei..jeg kan sitte å kjøre "vanlig" sving på sykkelen og han/hun forran ligger med kneet i asfalten i moderat fart???? hva er egentlig greia/vitsen?

når vi skal kjøre"fort-fort" på bane må en jo øke farta seriøst før det er nødvendig?

men en kan jo se på noen av filmene fra en veistomp i usa og se div stiler og i en av dem er det en bmw gs 1200 som ser ut som søndagstur midt inne i skrapegutta.. :knegg

her kan du se skraping i timesvis..
[video]http://www.youtube.com/watch?v=BM1QgSt6nzU[/video]




2,26.. :lol like fort med apehenger som Kawan..
[video]http://www.youtube.com/watch?v=L_vnfaO4PE8[/video]
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av ArcticTiger »

Alt handler om "Image" vet du Mekkis :yeyeye

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av mekkern »

ArcticTiger skrev:Alt handler om "Image" vet du Mekkis :yeyeye
der er vi "gode" :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av Snikkeren »

Det er ikke bare vinkelen på nedlegget som sier om man klarer svingen i en gitt hastighet. Det har også med hvor raskt man legger ned sykkelen.
Med andre ord så kan en som gir kjappe styreinnput ta svingen med mindre nedlegg enn en som legger den rolig ned i samme hastighet.
Var det noen som nevnte kontrastyring? ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av ArcticTiger »

Det handler vel heller om sporvalget, om du tar ei knapp eller vid rute.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

Det er flere faktorer som gjør om du får nedlegg med kneskrap :twisted

Men hva som er grunnen eller fascinasjonen til akkurat det med kneskrap er jeg ikke helt sikker på hva kommer av. Det er bare noe eget med å ligge på utsiden av sykkelen, kneet ute, økende gasspådrag og kjenne hvordan sykkelen setter seg.
Der er nok av meninger når det kommer til dette. Veldig mange syns at dette er helt høl i hodet, å det må de bare få lov å syns :prf
Jeg syns det er mye av gleden med det å kjøre sykkel. "Leke" seg på svingete vei, det gjør noe med meg.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av ejs »

Snikkeren skrev:Det er ikke bare vinkelen på nedlegget som sier om man klarer svingen i en gitt hastighet. Det har også med hvor raskt man legger ned sykkelen.
Med andre ord så kan en som gir kjappe styreinnput ta svingen med mindre nedlegg enn en som legger den rolig ned i samme hastighet.
Var det noen som nevnte kontrastyring? ;e
:vs
Skjønte ikke den ??

Det er vel tyngdepunktet i forhold til senterlinja på sykkelen som avgjør hvor mye nedlegg idet blir i en gitt fart og radie sving.

(plassering av kropp)

:prop:
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av Snikkeren »

Spol frem til 1:03:45, så blir det vist og forklart her:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=rFvU695FQEU[/video]
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:Det er flere faktorer som gjør om du får nedlegg med kneskrap :twisted

Men hva som er grunnen eller fascinasjonen til akkurat det med kneskrap er jeg ikke helt sikker på hva kommer av. Det er bare noe eget med å ligge på utsiden av sykkelen, kneet ute, økende gasspådrag og kjenne hvordan sykkelen setter seg.
Der er nok av meninger når det kommer til dette. Veldig mange syns at dette er helt høl i hodet, å det må de bare få lov å syns :prf
Jeg syns det er mye av gleden med det å kjøre sykkel. "Leke" seg på svingete vei, det gjør noe med meg.
Det er også noe eget å sitte ganske loddrett i ryggen, knærne inntil sykkelen, og ellers avslappet i kroppen, bak en kneskraper ... i samme fart, og undres, "hva er det han driver med?" :scratch
Noen faktorer som avgjør om det blir kneskrap eller ikke, kan se ut til å være antall farger på dressen, hvilket merke den har og pris.
Jeg er nok en av de som synes det er høl i huet å kjøre med knærne skrapende i bakken i normale hastigheter etter landeveien, beklager det

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

Ja men du skal lov å syns akkurat hva du vil :prf Det er ingen som sier at du skal foretrekke det ene framfor det andre :prf

Jeg syns jeg har bedre kontroll når jeg ligger på utsiden av sykkelen. Får liksom en helt annen følelse rundt det hele... om jeg velger å sette ut kneet eller ikke ;-)

Jeg har personlig blitt kjørt ifra av en på GoldWing, ja det er litt flaut å si det.... hvor jeg lå å lente meg ut i svingene :redface
Høl i hodet eller ikke :vs Det er latterlig deilig å kjøre sykkel, om det er bakoverlent, foroverlent eller rett opp og ned :prop:

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av KydeX »

Når man henger på siden av sykkelen kan man klare samme sporvalget i samme hastighet med mindre nedlegg enn med "vanlig" sving uten å flytte seg ut av salen. Det betyr igjen at man har bedre veigrep og kjører egentlig tryggere ved å lene seg ut av salen. Forutsatt at man gjør det på riktig måte.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av jhn »

Jovisst, når man når en viss hastighet og nedleggsvinkel begynner det å bli nyttig ... men i moderate hastigheter og nedleggsvinkler blir det litt overkill.
Hvis man kjører på en sånn måte at dette er nødvendig for å oppnå tilstrekkelig veigrep, så burde man strengt tatt ikke være på veien blandt andre trafikkanter

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av KydeX »

Det er sant :) Man skal kjøre rimelig friskt før man sklir ut kun pga. nedleggsvinkelen.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av Voodoodoo »

Du hakke lagt ned sykkærn årntli før sidekåpene og oljenivåglasset er slipt

Bilde

:lol
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Svar