
Jeg tror dette er en avgjørelse jeg blir nødt å ta når jeg har fått sykkelen på veien

Der tar du skammelig feilpelsen skrev:hel dress til veibruk? De passer bare til racing, jeg har to hel-dresser som jeg har brukt til RR i skapet, men kjøpte meg ny delt dress til gatebruk, den er mye mer praktiskDen delte dressen min har ikke borrelås til knepucker heller, trenger ikke knepucker langs veien.
Hey, da bør du ta ut dyret ditt på bane og stresse det (eller deg ) for hva det er godt for. Å ta svinger så fort at man må presse kneet nedi på vei er for farlig, man kjenner ikke veigrepet framover slik man kjenner til det på bane. På en bane ha vi kjørt flere runder før og kjenner svingene. Poenget er jo ikke å skrape knær, men å kjøre fortest mulig gjennom svingene. Så fort kjører ikke jeg på vei. Det vil ikke være noe problem for meg å skrape knepuck på vei, men jeg må ta feil spor for å gjøre detLordShaft skrev:Jeg hadde delt dress før, og det skal være bra varmt i været før jeg ser at det skal være mer praktiskmen vi er jo alle forskjellig
![]()
Man trenger knepucker om en liker å kjøre aktivt på svingete veiNoe jeg ser på som noe av det artigste innen mc kjøring
der er vi "gode"ArcticTiger skrev:Alt handler om "Image" vet du Mekkis
Snikkeren skrev:Det er ikke bare vinkelen på nedlegget som sier om man klarer svingen i en gitt hastighet. Det har også med hvor raskt man legger ned sykkelen.
Med andre ord så kan en som gir kjappe styreinnput ta svingen med mindre nedlegg enn en som legger den rolig ned i samme hastighet.
Var det noen som nevnte kontrastyring?
Det er også noe eget å sitte ganske loddrett i ryggen, knærne inntil sykkelen, og ellers avslappet i kroppen, bak en kneskraper ... i samme fart, og undres, "hva er det han driver med?"LordShaft skrev:Det er flere faktorer som gjør om du får nedlegg med kneskrap![]()
Men hva som er grunnen eller fascinasjonen til akkurat det med kneskrap er jeg ikke helt sikker på hva kommer av. Det er bare noe eget med å ligge på utsiden av sykkelen, kneet ute, økende gasspådrag og kjenne hvordan sykkelen setter seg.
Der er nok av meninger når det kommer til dette. Veldig mange syns at dette er helt høl i hodet, å det må de bare få lov å syns![]()
Jeg syns det er mye av gleden med det å kjøre sykkel. "Leke" seg på svingete vei, det gjør noe med meg.