Stranger skrev:Hadde det vært snakk om en normal prøvekjøring, så er jo dette noe man må. Og hadde ikke hevet ett øyenbryn for det. Derimot den behandlingen som den fikk i videoen hinsides dette. Og luringen sitter med hele ansiktet godt synlig i kamera og. Det samme gjør kjerringen hans, og barnet hans og kameratene hans.
Sendte en mail til han med informasjon om att han kom til og bli rikskjendis vis ikke pengene sto på min konto innen 20 denne mnd og att jeg hever kjøpet.
Fikk til svar att han kunne gjøre hva pokker han ville med den siden jeg ikke hadde betalt alt. Og kunne ikke forstå problemet med testkjøringen som innebar både dekkhyling og blårøyk med ett fabrikknytt kjøretøy. Så jeg hadde på ingen måte grunn til og heve kjøpet ( ifølge selger)
( jeg har jo såklart betalt i henhold til kontrakt) Og restbeløp skulle betales ved levering i min by, foreløbig er den på andre siden av landet.. Dette i henhold til kontrakt som han selv har skrevet.
Skulle mene jeg har nok til og mate kanonen med. Og en god ting er att han svarer kun via mail :-) Tlf tar han ikke.
Vil ihverfall si du har en god sak hvis du ønsker å gå videre med dette, så sant det ikke løser seg.
Men dette må jo være sinnsykt surt da. Du har lagt ut en go del penger på en sykkel du ikke har fått, og sesongen nærmer seg med stormskritt. Det hadde ihverfall gjort meg rimelig harm.
Men å beholde roen er vel uansett det beste.
Håper du fikk tak i kopi av film og bilder. Som beviser hvordan importøren har "herjet" med sykkelen din.
Men et spørsmål. Denne karen han driver et enkeltmansforetak da?
Også har han registrert den på sitt "private" navn? Nå er jeg litt usikker på hvordan dette er når det gjelder enkeltmannsforetak.
Men i teori, så har denne sykkelen gått ut fra firma og til privat eie før den blir overført til deg. da er du eier nr 2?. Dvs at sykkelen ikke kan selges som ny?
Nå jo være kontraktsbrudd? Kan ikke forstå noe annet.

Kan være lurt å forhøre seg med en advokat som driver med slike saker.