Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Carpa »

Om det er verdt det hmm tja det gjenstår å se. Men når jeg mener at de behandler meg på en veldig urimelig måte så synes jeg ikke de skal slippe så lett unna dette her.

Og akkurat nu har jeg lagt inn en søknad på en ny jobb som høres veldig spennende ut :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av RuneMC »

Ta en dobbelttime av gangen på kjøreskolen - en slik per uke merkes ikke så mye (kostet 1300,- for 2*45min i 2009).
Det som trekker litt mer er banekjøringen, langkjøringen og selve oppkjøringen (oppvarmingstime og leie av skolesykkel).

Hvis en kommer til en eller annen enighet med arb.giver før advokat kobles inn, så er det som regel vinn-vinn for begge parter (har jeg hørt). Blir ofte prestisje og fastlåste fronter når advokatene kobles inn... endel firma kan bruke helt ulogisk mye på advokater i ren utmattelses-taktikk i forhold til hva et noe bedre slutt-tilbud til den ansatte hadde kostet dem (forskjellig budsjett :roll )

Søk ivei på nye jobber :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Kawasaki »

RuneMC skrev:Hvis en kommer til en eller annen enighet med arb.giver før advokat kobles inn, så er det som regel vinn-vinn for begge parter (har jeg hørt). Blir ofte prestisje og fastlåste fronter når advokatene kobles inn...
Noe sånt tenker jeg også. Gi fan i å prøve å sette himmel og jord i bevegelse,la sameblodet roe seg.Du ender sannsynligvis opp som taper.
Ikke tar det seg ut på en CV,heller. Uansett hvor rett du mener å ha.

Glem det,og gå videre.Lykke til.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Carpa »

Vel... advokat er koblet inn allerede og oppsigelseprosessen i gang så det finnes ikke noe returvei nå

RuneMC, dobbelttime koster 1600 kr
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av kjellv »

RuneMC skrev:Ta en dobbelttime av gangen på kjøreskolen - en slik per uke merkes ikke så mye (kostet 1300,- for 2*45min i 2009).
Det som trekker litt mer er banekjøringen, langkjøringen og selve oppkjøringen (oppvarmingstime og leie av skolesykkel).

:thumleft
Dobbelttimer er absolutt å foretrekke, du får mye mer effektiv kjøretid på den måten.
Hvis du har lappen på bil fra før, blir også alt mye enklere, og billigere. Du slipper unna mye av den trafikale drillinga, ettersom trafikkregler sitter i bakhodet fra før. Du trenger stort sett kun å trene på det som er spesielt for MC, der du må tenke annerledes enn når du kjører bil. Plassering, bli sett osv. Jeg kjørte opp i fjor sommer, og tror ikke jeg hadde mer enn max 2 timer totalt med bykjøring. Jeg hadde 4 timer utenom de obligatoriske kursene (2 dobbelttimer)

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av JRO »

Carpa skrev:Om det er verdt det hmm tja det gjenstår å se. Men når jeg mener at de behandler meg på en veldig urimelig måte så synes jeg ikke de skal slippe så lett unna dette her.

Og akkurat nu har jeg lagt inn en søknad på en ny jobb som høres veldig spennende ut :thumleft
Skjønner at ikke forhandlingene førte frem og at du har tatt ut søksmål om usaklig oppsigelse i henhold til AML. Syns du skal holde fast ved din overbevisning om at du er urimelig behandlet, blir nok tøft framover men du har iallefall god støtte fra oss på MCsiden.no. Stå på carpa.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Carpa »

kz1300 skrev:
Carpa skrev:Om det er verdt det hmm tja det gjenstår å se. Men når jeg mener at de behandler meg på en veldig urimelig måte så synes jeg ikke de skal slippe så lett unna dette her.

Og akkurat nu har jeg lagt inn en søknad på en ny jobb som høres veldig spennende ut :thumleft
Skjønner at ikke forhandlingene førte frem og at du har tatt ut søksmål om usaklig oppsigelse i henhold til AML. Syns du skal holde fast ved din overbevisning om at du er urimelig behandlet, blir nok tøft framover men du har iallefall god støtte fra oss på MCsiden.no. Stå på carpa.
Takk for det :-) Oppsigelsen har jeg ikke fysisk mottatt enda men fått beskjed om at den blir iverksatt så jeg har den vel i løpet av et par dager.
Regner med at din jobb innebærer at du er med i ansettelsesprosess av nye medarbeidere. Hvordan stiller dere ledere dere i forhold til å ansette en som er i en slik prosess som jeg er i nå? Helt ærlig?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av JRO »

Carpa skrev:
kz1300 skrev:
Carpa skrev:Om det er verdt det hmm tja det gjenstår å se. Men når jeg mener at de behandler meg på en veldig urimelig måte så synes jeg ikke de skal slippe så lett unna dette her.

Og akkurat nu har jeg lagt inn en søknad på en ny jobb som høres veldig spennende ut :thumleft
Skjønner at ikke forhandlingene førte frem og at du har tatt ut søksmål om usaklig oppsigelse i henhold til AML. Syns du skal holde fast ved din overbevisning om at du er urimelig behandlet, blir nok tøft framover men du har iallefall god støtte fra oss på MCsiden.no. Stå på carpa.
Takk for det :-) Oppsigelsen har jeg ikke fysisk mottatt enda men fått beskjed om at den blir iverksatt så jeg har den vel i løpet av et par dager.
Regner med at din jobb innebærer at du er med i ansettelsesprosess av nye medarbeidere. Hvordan stiller dere ledere dere i forhold til å ansette en som er i en slik prosess som jeg er i nå? Helt ærlig?
Ja, jobber jeg har innebærer at jeg har ansvaret for de ansettelsene som gjøres ved vår bedrift. Spørsmålet du stiller meg avhenger av mange forhold om det har noen betydning for ny arbeidsgiver, jeg vil si at åpenhet om prosessen en er inne i er viktig informajson. Det gjelder årsaken til oppsigelsen fra arbeidsgiver. Er det som en del av en omstillingsprosess hvor mange må gå, er ansienietsreglene fulgt i omstillingsprosessen, er det forhold som går på den enkeltes ytelse som er årsaken til at det er avvik fra ansienitetsreglene. Men tilslutt i en ansettelsesprosess så står det igjen kun to spørsmål, fyller kandidaten de formelle kravene som settes til jobben og det andre er oppfattelsen av kandidatens personlighet. Hvis de to er match vil sannsynligheten for å få et tilbud om jobb være stor.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Carpa »

Har mitt lille barnebarn innom på en snarvisitt mens mora er på shopping. Skikkelig kosejente som er god terapi for mormora :-)

Carpas Crap a talk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Relax »

Carpa skrev:Har mitt lille barnebarn innom på en snarvisitt mens mora er på shopping. Skikkelig kosejente som er god terapi for mormora :-)

Carpas Crap a talk
Ei flott ei!!

Det setter ting i litt perspektiv, sant ;-)

En kompis i Tyskland sluttet nesten å kjøre sykkel etter 35 år når han fikk et barnebarn ;) Han fikk bare tid til henne :)
"Do the right thing"

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av RuneMC »

Aha, du har ikke mottatt oppsigelse ennå. Jammen da er det jo bare å få sykemelding. De kan ikke si deg opp før du har vært sykemeldt et år... men :-k det teller nok ikke like positivt når året er omme og du skal ha deg jobb igjen... :mk
Dog, vet om folk som utnytter reglene... og/eller evt for å presse en kynisk arbeidsgiver til en "deal"...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Carpa »

Relax skrev:
Carpa skrev:Har mitt lille barnebarn innom på en snarvisitt mens mora er på shopping. Skikkelig kosejente som er god terapi for mormora :-)

Carpas Crap a talk
Ei flott ei!!

Det setter ting i litt perspektiv, sant ;-)

En kompis i Tyskland sluttet nesten å kjøre sykkel etter 35 år når han fikk et barnebarn ;) Han fikk bare tid til henne :)
Ja det setter ting i perspektiv men det hindrer meg ikke i å ville ta mc lappen og ha litt moro og spenning i livet.
De bor så nærme meg at jeg kan stikke innom stort sett når som helst og få en dose babykos :-)
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Carpa »

RuneMC skrev:Aha, du har ikke mottatt oppsigelse ennå. Jammen da er det jo bare å få sykemelding. De kan ikke si deg opp før du har vært sykemeldt et år... men :-k det teller nok ikke like positivt når året er omme og du skal ha deg jobb igjen... :mk
Dog, vet om folk som utnytter reglene... og/eller evt for å presse en kynisk arbeidsgiver til en "deal"...
Vet ikke helt hvordan den regelen vil virke inn i en nedbemanningsprosess?
Jeg har uansett rett til å stå i stillingen så lenge jeg ikke godtar oppsigelsen og det kan ta opp til 7-8 mnd før saken er ferdig behandlet.

Men, har ikke mottatt noe oppsigelse enda nei
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av RuneMC »

OK, men 7-8 mnd holder jo i lange baner til å få tatt lappen :thumleft (Det var jo litt det som var min tanke da... hensikten helliger midlet osv... :-) )

Dette årner seg nok. :jada:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Carpa »

RuneMC skrev:OK, men 7-8 mnd holder jo i lange baner til å få tatt lappen :thumleft (Det var jo litt det som var min tanke da... hensikten helliger midlet osv... :-) )

Dette årner seg nok. :jada:
Joda men det koster penger med advokat også og man kan jo aldri være sikker på utfallet så jeg må nok ha litt penger i bakhånd til alt er i orden. :sk?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar