Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Relax »

Carpa skrev:
Relax skrev:
Carpa skrev:Har mitt lille barnebarn innom på en snarvisitt mens mora er på shopping. Skikkelig kosejente som er god terapi for mormora :-)

Carpas Crap a talk
Ei flott ei!!

Det setter ting i litt perspektiv, sant ;-)

En kompis i Tyskland sluttet nesten å kjøre sykkel etter 35 år når han fikk et barnebarn ;) Han fikk bare tid til henne :)
Ja det setter ting i perspektiv men det hindrer meg ikke i å ville ta mc lappen og ha litt moro og spenning i livet.
De bor så nærme meg at jeg kan stikke innom stort sett når som helst og få en dose babykos :-)
:))
Bra!
Jeg er blitt bestefar til 3 de siste 10 åra, samtidig rukket 110 000 km på sykkel ;-) :-)

Du har MYE bra i vente både med hun og sykker'n ;)

Live it long and live it fast !
"Do the right thing"

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Carpa »

3 stykker ja. Jeg kjenner at det holder med den ene frøkna foreløpig men sikkert veldig koselig :-)

Jeg har ei frøken på 7 år så jeg har ikke hatt noe pause i mellom barn og barnebarn og ikke rukket å savne barnebarn heller. Men du verden, det er utrolig herlig altså :love
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av SuperMorten »

Kom av nattevakt i morges, og hjem til en 3 åring med omgangssyke. Mamsen hadde viktige møter på jobb og vi møttes bare så vidt i døra i morges, og jeg har vært sykepasser i hele dag, og tørket/vasket (det kom begge veier.. :-J ), og nærmer meg nå 24 timer uten søvn, men hva gjør vel det.. :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Carpa »

SuperMorten skrev:Kom av nattevakt i morges, og hjem til en 3 åring med omgangssyke. Mamsen hadde viktige møter på jobb og vi møttes bare så vidt i døra i morges, og jeg har vært sykepasser i hele dag, og tørket/vasket (det kom begge veier.. :-J ), og nærmer meg nå 24 timer uten søvn, men hva gjør vel det.. :prop:
Hei du, det var lenge siden :vs
Ja de krever en del disse små nurkene, og det mest slitsomme jeg kan tenke meg er omgangsyke. Stå opp midt på natten for å spyle unge, skifte på seng og trøste så godt man kan. Og når de er ferdig med sin runde så er man vel nesten garantert smittet selv :sick:
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Carpa »

Wow, der kom oppsigelsen :-?
Da er det bare å glede seg til å få høre hvorfor jeg har blitt valgt i forhold til mange andre, for jeg har selvfølgelig ingen planer om å godta denne.

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Kawasaki »

Ser at du blir anbefalt å stå på krava av en,å sykemelde deg av en annen.Sikkert i god mening. Og at du skal få/får støtte av oss andre her på Forumet.
Vel,jeg er redd den støtten vil begrense seg til fine og trøstende ord. Greit nok det,men lite å kjøpe mat og klær for til deg selv og ungene.
Du sier selv at du kan "seigpine" arbeidsgiver (og deg selv) 7-8 måneder,med hjelp av en advokat som kommer til å sikre seg sin andel av "gevinsten".

Forstår frustrasjonen,og kamplysten. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg brukt energien på å funnet meg ny jobb,istedet for å lage hellvette. Uansett hvor rett du mener du har,så er det lett å ende opp som taper.

Skrevet i beste mening,av en landsbyidiot :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av mekkern »

Hvis stillingen opphører og de ikke har annet å tilby/vil tilby, ut i fra kompetanse og "egnethet" så ligger en dårlig an uansett hva en føler og mener..

Etter å ha vært gjennom flere bedrifter og "markedsjusteringer" har jeg funnet ut at det er bare å se seg etter ny jobb og ikke dvele ved en bedrift som tydligvis ikkke setter pris på ens arbeid.

der jeg er ansatt i dag er den øverste ledelse politisk og logikk ikke alltid til stede. :notlistening
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Carpa »

Kawasaki skrev:Ser at du blir anbefalt å stå på krava av en,å sykemelde deg av en annen.Sikkert i god mening. Og at du skal få/får støtte av oss andre her på Forumet.
Vel,jeg er redd den støtten vil begrense seg til fine og trøstende ord. Greit nok det,men lite å kjøpe mat og klær for til deg selv og ungene.
Du sier selv at du kan "seigpine" arbeidsgiver (og deg selv) 7-8 måneder,med hjelp av en advokat som kommer til å sikre seg sin andel av "gevinsten".

Forstår frustrasjonen,og kamplysten. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg brukt energien på å funnet meg ny jobb,istedet for å lage hellvette. Uansett hvor rett du mener du har,så er det lett å ende opp som taper.

Skrevet i beste mening,av en landsbyidiot :knegg
Hmm, er du ute etter å provosere igjen eller mener du dette for på fullt alvor?

Jeg følger ingen anbefalinger fra andre, kun mine egne instinkter, men er selvfølgelig takknemlig for innspill Det er ikke prat om å seigpine noen(hvor har du det fra?), hvorfor skal jeg la min arbeidsgiver slippe unna med noe jeg mener er galt? Om ingen tar om kamper om urettferdighet så hadde vi ikke hatt såpass bra rettigheter som vi har i dag.
Jeg er ikke ute etter å lage helvete for noen men jeg er heller ingen nikkedukke!!!

Synes forresten du har en noe nedlatende holdning til de som har kommet med konstruktive tilbakemeldinger her.

Det er absolutt ingenting som hindrer meg i å søke nye jobber mens denne prosessen foregår og hva advokaten vedkommer så har jeg selv hyret denne for hjelp og støtte fordi hun har store kunnskaper innenfor tema lover og rettigheter.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Carpa »

mekkern skrev:Hvis stillingen opphører og de ikke har annet å tilby/vil tilby, ut i fra kompetanse og "egnethet" så ligger en dårlig an uansett hva en føler og mener..

Etter å ha vært gjennom flere bedrifter og "markedsjusteringer" har jeg funnet ut at det er bare å se seg etter ny jobb og ikke dvele ved en bedrift som tydligvis ikkke setter pris på ens arbeid.

der jeg er ansatt i dag er den øverste ledelse politisk og logikk ikke alltid til stede. :notlistening
At stillingen jeg har i dag opphører å eksisterer gir dem ingen automatisk rett til å si meg opp, jeg kan jobbe der i andre stillinger.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av jhn »

Men hva gir en bedrift rett til å si opp noen?

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Carpa »

jhn skrev:Men hva gir en bedrift rett til å si opp noen?
I dette tilfellet er det snakk om en omorganisering med nedbemanning og de er i sin fulle rett til å si opp på dette grunnlaget.
Men de har en lov de må forholde seg til når de velger ut hvem de skal si opp og det er her de gjør en feil.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av SuperMorten »

Stå på. Jeg skal ikke si hva du skal/bør gjøre, men gjør det DU mener er rett (i samråd med advokat ;-) )
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av jhn »

Carpa skrev:
jhn skrev:Men hva gir en bedrift rett til å si opp noen?
I dette tilfellet er det snakk om en omorganisering med nedbemanning og de er i sin fulle rett til å si opp på dette grunnlaget.
Men de har en lov de må forholde seg til når de velger ut hvem de skal si opp og det er her de gjør en feil.
Aha ... du er ikke uenig i "om", men "hvem"? Ansenitet sikkert.
Håper det går din vei.
Jeg vet ikke hvor tett på ledelsen du er i det daglige ... men om dere sees daglig kan vel slike ting fort skape et litt utrivelig arbeidsmiljø

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av RuneMC »

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Carpas Blogg - grrrr

Legg inn av Kawasaki »

Carpa skrev:
Kawasaki skrev:Ser at du blir anbefalt å stå på krava av en,å sykemelde deg av en annen.Sikkert i god mening. Og at du skal få/får støtte av oss andre her på Forumet.
Vel,jeg er redd den støtten vil begrense seg til fine og trøstende ord. Greit nok det,men lite å kjøpe mat og klær for til deg selv og ungene.
Du sier selv at du kan "seigpine" arbeidsgiver (og deg selv) 7-8 måneder,med hjelp av en advokat som kommer til å sikre seg sin andel av "gevinsten".

Forstår frustrasjonen,og kamplysten. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg brukt energien på å funnet meg ny jobb,istedet for å lage hellvette. Uansett hvor rett du mener du har,så er det lett å ende opp som taper.

Skrevet i beste mening,av en landsbyidiot :knegg
Hmm, er du ute etter å provosere igjen eller mener du dette for på fullt alvor?
Ikke for å provosere,men fullt alvor,ja
Carpa skrev:Jeg følger ingen anbefalinger fra andre, kun mine egne instinkter, men er selvfølgelig takknemlig for innspill Det er ikke prat om å seigpine noen(hvor har du det fra?), hvorfor skal jeg la min arbeidsgiver slippe unna med noe jeg mener er galt? Om ingen tar om kamper om urettferdighet så hadde vi ikke hatt såpass bra rettigheter som vi har i dag.
Jeg er ikke ute etter å lage helvete for noen men jeg er heller ingen nikkedukke!!!
Med seigpining så tenkte jeg helst på deg selv,hvordan tror du det vil bli å "krangle" med bedriften din og samtidig jobbe for dem?
Carpa skrev:Synes forresten du har en noe nedlatende holdning til de som har kommet med konstruktive tilbakemeldinger her.
'

Njaa,vet ikke det. Men som jeg skrev,det var i beste mening. Jeg er en enkel og ærlig sjel,som ikke gidder å sitte og jatte med. Lett å fortelle andre hva de bør gjøre,men kanskje værre hvis det går i dass. Hva skal vi anbefale da? Min anbefaling er ganske enkelt å la det gå,og komme seg videre i livet.At en sånn prosess som det snakkes om vil være en belastning som det ikke er verdt å gjennomføre.
ikkebike.norwegianforum.net

Svar