Har fått sporet opp feilen med strømmen på Secaen til jordingsfeil på coilene. Alt er nå ok, med unntak av clutchen på styret. Denne har bestemt seg for å ikke leve lenger, da skruen som skal stramme vaieren er strippet. Ikke går det an å få tak i nye heller, fordi mekanismen lages ikke lenger. AAAAAARGHHH!
Venter på noen universale deler, samt en fra en R1, så skal vi se hva vi klarer å koke opp.
Her er Secaen med Bimmern
Hvilket leder oss til hva som har skjedd i løpet av siste året...
Kjøpte denne tassen fra en hyggelig fyr i Oslo sommer 2012. Etter ca en uke med kjøring, viste det seg at ting og tang nok var moden for service. Det viste seg etter kort tid at sykkelen trengte litt kjærlighet.
November 2012 begynte jeg med demontering.
Måtte bygge nytt blåsekabinett for å rengjøre deler. Ramme og motor ble blåst i et rom der en gammel oljetank lå.
"Forgasserrekkene" ble blåst rene og behandler med en beskyttende hinne.
Ramme, motor, og øvrige deler ble rengjort og lakkert. På motoren brukte jeg Det jeg hadde igjen av Bill Hirsch Engine Enamel fra da jeg lakkerte Secaen.
Styret ble erstattet med clip-ons.
Det er vanlig at folk kapper av bakre del av rammen , men jeg valgte istedet å heve den.
For å lage bakpartiet brukte jeg isopor tildekt med rød leire, som så ble mal for glassfiber.
Til lykter fant jeg et helt greit sett på Biltema til billig-billig. Denne ble lakkert rød for å matche tanken og halen.
Måtte lage egne braketter for å feste instrumentene og tenningslåsen.
Tok ut plastikken under tanken og la inn luftmåleren rett ut fra plenumboksen til forgasserrekkene. Raki-flasken er overslagsbeholder for kjølevæske. Denne er plassert på en fjærende brakett med gummi for demping.
Naaawww, sjå på dei!
Flyttet reléene fra under tanken til haleboksen. Denne skal imidlertid revideres til vinteren. Tenker det er en fin tid til å lære å sveise tynnplate og lage nytt haleparti med usynlig lokk.
Har nå kjørt i en uke, og merker at motoren har høyere turtall når man sakter ned. Antar at dette er fordi varm luft havner i miksen og skaper feil mix. Må lage et luftinntak som tar inn luft fra foran radiatoren, og håpe dette demper på symptomene.