Nemlig!L-NA skrev:Smaken er som baken. Den er delt. :-)
...å takk for det. Det er her som med mange andre ting, man må definere egne ønsker, interesse og behov. En HD Fat boy, har vel lite å stille opp med på Autodromen om det er der du ønsker å kjøre MC, mens BMW 1000RR gir neppe samme følelsen når du glir oppover Karl Johan, eller bare nyter lyden mens du "sig" rundt i by'n. Dette handler verken om ytelse, kjøre egenskaper, design, sittestilling, merke eller noe annet som har med sjølve sykkelen å gjøre. Vi snakker heller om Interesse, behov, økonomi, bruksområde, smak, ønsker, og drømmer....
Ja også var det bare en ting til. Det fleste trillebårer har mye bedre kjøre egenskaper en Feks: ZZR'n.......om det er stein som skal flyttes.....
Noen liker Datter'a, noen liker Mor'a...ja og noen liker faktisk Far'n.....
Hva jeg synes om Shoppere, caferacere??? Drit stilige!
Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
- jonnykr
- Innlegg: 598
- Registrert: 21 mar 2010, 01:24
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
- Sted: Sørum Kommune.
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
Tut & Kjør!
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
Folk som snakker nedsettende om visse typer sykler er i mine øyne utelukkende patetiske. Har selv hatt det meste av det som leveres av type sykler og har vært fornøyd med alle. Siden frustrasjonen til trådstarter dreier seg om noens forhold til choppere så kan jeg være litt utfyllende i forhold til det. "Ingen vits å diskutere" hmmmm det er vel ingen type sykler som diskuteres så mye som f.eks. Harley. Inkludert de store amerikanske etterleverandørende så snakker vi tusenvis av katalogsider med alt fra bling til deler for modifisering av motor, girkasse, baksving, gafler osv. osv. Hondaen til min far har originale tåkelys og noe lydanlegg... Og det var de mulighetene som eksisterer.... Choppere treg? Med min modifiserte Harley er ikke det noe problem. Kjøre på bakhjulet kan jeg også hvis det skulle være tøft. Kjøreegenskaper blir aldri som en Ducati selv om det er et utall muligheter for å forbedre dem men på den annen side kommer aldri en Ducati i nærheten av kjørekomforten til en harley. Og mulighetene er vel særs begrensende i forhold til å gjøre noe med det. Type sykkel til type bruk har alltid vært min filosofi... Jeg er glad på alle sine vegne når de får seg sykkel uansett type. Har per nå en Harley til tur og godværsdager og en NX250 til pendling og lett leking. Alt til sitt bruk.
2007 Suzuki GSX 1400
2008 Harley Davidson XLC 883/1200
2008 Harley Davidson XLC 883/1200
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
hmmm
en chopper er en sykkel som er bygget om av sin eier, en sykkel med lang gaffel, og helst stivramme. Fortrinnsvis HD, men Triumph og noen andre engelske og sykler av diverse nasjonaliteter aksepteres også.
Caferacere er også en sykkel som er bygget om av sin eier, en gå fort sykkel som ser ut som en Norton Manx eller noe sånt.
Ingen av disse sykkeltypene kan kjøpes i butikk, de må bygges.
Man kan mene så mangt om slike bygg, men man bør nok ha bygget noe selv før man kommenter
en chopper er en sykkel som er bygget om av sin eier, en sykkel med lang gaffel, og helst stivramme. Fortrinnsvis HD, men Triumph og noen andre engelske og sykler av diverse nasjonaliteter aksepteres også.
Caferacere er også en sykkel som er bygget om av sin eier, en gå fort sykkel som ser ut som en Norton Manx eller noe sånt.
Ingen av disse sykkeltypene kan kjøpes i butikk, de må bygges.
Man kan mene så mangt om slike bygg, men man bør nok ha bygget noe selv før man kommenter
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
Javel......man kan vel kommentere politikk uten å være politiker, eller ha meninger om kunst uten å være kunstner....eller si noe om et bygg uten at en er arkitekt...eller???pelsen skrev:hmmm
Man kan mene så mangt om slike bygg, men man bør nok ha bygget noe selv før man kommenter
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
Ifølge noen her inne har jeg vel ikke lov å ha noen mening i denne saken, siden jeg ikke har kjørt eller bygget hverken chopper eller caferacer. Jeg er imidlertid interessert i allt m to hjul, og tillater meg å "like, ikke like" akkurat det jeg vil. Det bygges mye lekkert av både choppere og caferacere, selv om noe av det som kreeres av spesielt choppere kan være vel extremt. Skulle forøvrig ikke hatt noe imot å eiet/kjørt en caferacer, gjerne selvbygget. PS, liker IKKE utseende på enkelte av dagens moderne sykkler, disse med mestparten av ramma liggende på utsiden av sykkelen, synes disse ligner på ett noe futurisk skjærerede. Får vel ta på hjelmen nå!!
- jonnykr
- Innlegg: 598
- Registrert: 21 mar 2010, 01:24
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
- Sted: Sørum Kommune.
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
Enig, la folk få kose seg i fred med sine egne valg.harlex skrev:Folk som snakker nedsettende om visse typer sykler er i mine øyne utelukkende patetiske. Har selv hatt det meste av det som leveres av type sykler og har vært fornøyd med alle. Siden frustrasjonen til trådstarter dreier seg om noens forhold til choppere så kan jeg være litt utfyllende i forhold til det. "Ingen vits å diskutere" hmmmm det er vel ingen type sykler som diskuteres så mye som f.eks. Harley. Inkludert de store amerikanske etterleverandørende så snakker vi tusenvis av katalogsider med alt fra bling til deler for modifisering av motor, girkasse, baksving, gafler osv. osv. Hondaen til min far har originale tåkelys og noe lydanlegg... Og det var de mulighetene som eksisterer.... Choppere treg? Med min modifiserte Harley er ikke det noe problem. Kjøre på bakhjulet kan jeg også hvis det skulle være tøft. Kjøreegenskaper blir aldri som en Ducati selv om det er et utall muligheter for å forbedre dem men på den annen side kommer aldri en Ducati i nærheten av kjørekomforten til en harley. Og mulighetene er vel særs begrensende i forhold til å gjøre noe med det. Type sykkel til type bruk har alltid vært min filosofi... Jeg er glad på alle sine vegne når de får seg sykkel uansett type. Har per nå en Harley til tur og godværsdager og en NX250 til pendling og lett leking. Alt til sitt bruk.
Tut & Kjør!
-
- Innlegg: 96
- Registrert: 03 jan 2013, 19:55
- Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
Takk for kommentaren.. Tenkte jeg skulle lufte salget da jeg har fått tilbud på en fin CB750. Har noen kjøpere på den, men er ennå ikke helt sikker på om jeg vil kvitte meg med den... Er jo tross alt one of a kind. Så la ut BMWen på finn i dag bare for å se om det heller er noe interesse på den... Kjenner at XSen fortjener en plass i garasjen litt mer enn BMWenArcticTiger skrev: Se her a Gutter og Jenter , på finn.no dukket det i dag opp en kraftig forbedret-75 Yamaha 650 hvor bakfjæringen er fjernet og gaffern strekkt skikkelig ut:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40546980" onclick="window.open(this.href);return false;
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
Puhh!! :-)å
Da har æ lest hele tråden, og igjen, klarer Jompa å engasjere
Sånn som æ ser det så sies det VELDIG mye rart om motorsykkler, og de mest idiotiske utsagn (som trillebår o.l.), og ofte mest bastante "påståerene" viser seg veldig ofte å være folk som ALDRI har prøvd den aktuelle sykkel når de blir spurt rett ut...
Apropos trillebår så har vi jo fått slått fast at det er store høye "tohjuls-SUVer" som er de virkelige trillebårene når det kommer til trillebårfart.
Personlig smak..?
Finns mange Choppere som er reine kunstverk i mine øyne, og desverre ALT for mange som er BARE kunstverk, m.a.o. så ekstreme og/eller påkostede at de aldri blir BRUKT, DET er bare trist syns æ..
CafèRacere er som oftest bare HEEELT rått!!! Da tænker æ på ekte cafèracere m.a.o. OMBYGDE sykkler, det finns per definisjon INGENTING som heter "fabrikk-cafèracer"!!
Liker generelt alt som er ombygd og modifiser etter personlige behov og smak, ikke alt som er like vakkert, men er det orginalt (ikke i betydning av orginalt fra fabrikk) så er det nesten alltid fascinerende!!
Like lite fascinerende som "choppere" som helt tydelig bare er sammensatt av innkjøpte, masseproduserte, "customdeler"
Eller så mener æ fortsatt at karosseri er for biler
Og Plastikk-elger og "tohjuls-SUVer" er kanskje praktiske eller bra på dårlige veier, men stygge som Hæ..... er de
Da har æ lest hele tråden, og igjen, klarer Jompa å engasjere
Sånn som æ ser det så sies det VELDIG mye rart om motorsykkler, og de mest idiotiske utsagn (som trillebår o.l.), og ofte mest bastante "påståerene" viser seg veldig ofte å være folk som ALDRI har prøvd den aktuelle sykkel når de blir spurt rett ut...
Apropos trillebår så har vi jo fått slått fast at det er store høye "tohjuls-SUVer" som er de virkelige trillebårene når det kommer til trillebårfart.
Personlig smak..?
Finns mange Choppere som er reine kunstverk i mine øyne, og desverre ALT for mange som er BARE kunstverk, m.a.o. så ekstreme og/eller påkostede at de aldri blir BRUKT, DET er bare trist syns æ..
CafèRacere er som oftest bare HEEELT rått!!! Da tænker æ på ekte cafèracere m.a.o. OMBYGDE sykkler, det finns per definisjon INGENTING som heter "fabrikk-cafèracer"!!
Liker generelt alt som er ombygd og modifiser etter personlige behov og smak, ikke alt som er like vakkert, men er det orginalt (ikke i betydning av orginalt fra fabrikk) så er det nesten alltid fascinerende!!
Like lite fascinerende som "choppere" som helt tydelig bare er sammensatt av innkjøpte, masseproduserte, "customdeler"
Eller så mener æ fortsatt at karosseri er for biler
Og Plastikk-elger og "tohjuls-SUVer" er kanskje praktiske eller bra på dårlige veier, men stygge som Hæ..... er de
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
Skal man følge den logikken så er det mange kommentarer her på forumet som aldri burde vært skrevet.L-NA skrev:Javel......man kan vel kommentere politikk uten å være politiker, eller ha meninger om kunst uten å være kunstner....eller si noe om et bygg uten at en er arkitekt...eller???pelsen skrev:hmmm
Man kan mene så mangt om slike bygg, men man bør nok ha bygget noe selv før man kommenter
Det blir mye man ikke kan ha meninger om.
Tro om pelsen virkelig har
dette som leveregel når det gjelder alt og alle, eller bare motorsykler
- jonnykr
- Innlegg: 598
- Registrert: 21 mar 2010, 01:24
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
- Sted: Sørum Kommune.
Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?
Skikkelig tøff, men hvordan er noe sånt å kjøre uten bakfjærer?superduper skrev:Takk for kommentaren.. Tenkte jeg skulle lufte salget da jeg har fått tilbud på en fin CB750. Har noen kjøpere på den, men er ennå ikke helt sikker på om jeg vil kvitte meg med den... Er jo tross alt one of a kind. Så la ut BMWen på finn i dag bare for å se om det heller er noe interesse på den... Kjenner at XSen fortjener en plass i garasjen litt mer enn BMWenArcticTiger skrev: Se her a Gutter og Jenter , på finn.no dukket det i dag opp en kraftig forbedret-75 Yamaha 650 hvor bakfjæringen er fjernet og gaffern strekkt skikkelig ut:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=40546980" onclick="window.open(this.href);return false;
Tut & Kjør!
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
Maxtron sa:
"Eller så mener æ fortsatt at karosseri er for biler
Og Plastikk-elger og "tohjuls-SUVer" er kanskje praktiske eller bra på dårlige veier, men stygge som Hæ..... er de "
Enig i alt du sier ... i hele innlegget ...men vil bare legge til ( når vi nå skal si noe stygt om hverandres sykler) at "stormaxen" minner om ei tjukk gammel kjærring, som sikkert har vært
fin en gang, men som nå er blitt vulgær og fylt opp av silikon.
Beklager
"Eller så mener æ fortsatt at karosseri er for biler
Og Plastikk-elger og "tohjuls-SUVer" er kanskje praktiske eller bra på dårlige veier, men stygge som Hæ..... er de "
Enig i alt du sier ... i hele innlegget ...men vil bare legge til ( når vi nå skal si noe stygt om hverandres sykler) at "stormaxen" minner om ei tjukk gammel kjærring, som sikkert har vært
fin en gang, men som nå er blitt vulgær og fylt opp av silikon.
Beklager
Sist redigert av jhn den 27 mar 2013, 01:00, redigert 2 ganger totalt.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
Den tjukke gamle kjerringa hette FZX750 i ungdommen,
å da var a faktisk ganske fin
å da var a faktisk ganske fin
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
Ingenting å beklage det, er din smak, og det har du din fulle rett til å mene...jhn skrev:Maxtron sa:
"Eller så mener æ fortsatt at karosseri er for biler
Og Plastikk-elger og "tohjuls-SUVer" er kanskje praktiske eller bra på dårlige veier, men stygge som Hæ..... er de "
Enig i alt du sier ... i hele innlegget ...men vil bare legge til ( når vi nå skal si noe stygt om hverandres sykler) at "stormaxen" minner om
ei tjukk gammel kjærring, som sikkert har vært
fin en gang, men som nå er blitt vulgær og fylt opp av silikon.
Beklager
Faktisk så hadde æ litt samme tankene først æ såg den på bilde (brukte vel også ord som vulgær, men ALDRI gammel kjærring, DEN føler æ IKKE passer), og enda mere første gang æ såg den "live"...
Men også at den var VELDIG RÅ og så "vaks den på mæ" etter hvert da...
Men syns fortsatt at en fin GammelMax er finere, og har finere linjer, uten tvil!!
Og FZX er jo en vakker sykkel, kalles "baby-Max" i Vmax-miljøet, står på ønskelista sammen med større garasj
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?
Kjærlighet gjør selv en stygge MC pen :-)MaxTron skrev:Ingenting å beklage det, er din smak, og det har du din fulle rett til å mene...jhn skrev:Maxtron sa:
"Eller så mener æ fortsatt at karosseri er for biler
Og Plastikk-elger og "tohjuls-SUVer" er kanskje praktiske eller bra på dårlige veier, men stygge som Hæ..... er de "
Enig i alt du sier ... i hele innlegget ...men vil bare legge til ( når vi nå skal si noe stygt om hverandres sykler) at "stormaxen" minner om
ei tjukk gammel kjærring, som sikkert har vært
fin en gang, men som nå er blitt vulgær og fylt opp av silikon.
Beklager
Faktisk så hadde æ litt samme tankene først æ såg den på bilde (brukte vel også ord som vulgær, men ALDRI gammel kjærring, DEN føler æ IKKE passer), og enda mere første gang æ såg den "live"...
Men også at den var VELDIG RÅ og så "vaks den på mæ" etter hvert da...
Men syns fortsatt at en fin GammelMax er finere, og har finere linjer, uten tvil!!
Og FZX er jo en vakker sykkel, kalles "baby-Max" i Vmax-miljøet, står på ønskelista sammen med større garasj