Tomgsx-r skrev:Tusen takk folkens for innspill folkens :)
Flott om noen har r-sykkel og kan komme med noen tips? =)
Det var det da, Er ikke så mange aktive her med R sykler. Mest av de med eventyr mopper av diverse merker og noen med oddetall antall sylindre.
Men når det er sakt. Virker det som om mange av de med eventyr mopper, har eid en R eller tilsvarende sykkel opp igjennom årene.
Så veldig mange av aktive medlemmene her sitter med god kunnskap om det meste. Dette er ihverfall mitt inntrykk.
Også har vi noen som meg selv, som kjører rundt med avdanka R sykler fra det forrige århundre, eller skal vi si årtusen?
Men hva konkret tenker du på av tips?
Mange som anbefaller en dag eller to på track day, for å bli kjent med sykkelen under kontrolerte former.
Greit å lære seg og kjenne hvordan sykkelen oppfører seg i svinger, kraftig nedbremsing osv.
Samt det ofte er instruktører som kan si noe om demper innstillinger osv. En sykkel som er feil satt opp, er pyton å kjøre. Og en liten feil innstilling kan utgjøre store forskjeller.
Nå har du jo kjøpt deg en R sykkel, og med det så har vi hardt sete, framoverlent sittestilling og skarp knevinkel.
Velding mange som ikke trives med det over lengre strekning, da det sliter på armer, skuldre og rygg for å ikke snakke om en øm skinke.
Men det finne sløsninger her også, bytte sete eller oppgrader det. styrehever og justerbare fotpinner kan kjøpes inn osv. Her er det muligheter.
Det som kan være litt trøblete med en R er vel å finne gode løsninger for å pakke sykkelen for langturer. Men alt er mulig, bare en er litt kreativ og sjekker litt rund.
Eller så er det jo plenty av bling og andre tekniske duppe dingser å få kjøpt på nettet. Mye moro der
