KJEDE på en Guzzi-V-mottor :-)åL-NA skrev:Uavhengig av, fjæring, smak, kjøreegenskaper eller noe annet som ikke har med Choppere og Caferacere og gjøre, så liker jeg nå at Toppene viser seg på hver side av tanken...... synes den var drit bra![]()

KJEDE på en Guzzi-V-mottor :-)åL-NA skrev:Uavhengig av, fjæring, smak, kjøreegenskaper eller noe annet som ikke har med Choppere og Caferacere og gjøre, så liker jeg nå at Toppene viser seg på hver side av tanken...... synes den var drit bra![]()
som MaxTron skriver, den gaffelen er en Girder og ikke en springer. Med så stor gaffelvinkel er nok girderen bedre enn teleskop, hvis den funker som den skal da. Noen ledd og foringer der som skal gå lett for at fjæringen skal funke. Teleskop er bra på mindre gaffelvinkler der kreftene går mer parallelt med gaffelen.superduper skrev:Det er en fjær jo.. Men er IKKE i nærheten som en vanlig gaffel..ojda skrev:Hæsuperduper skrev:
Ingen fjæring i fronten heller.....![]()
Jeg må innrømme at jeg ikke tenker så mye over det lenger... Veldig uvant og ubehagelig i starten, men det gikk heldigvis overEn springergaffel har da fjæring som andre gaffeler,
Men hvor godt de fungerer vet jeg ingenting omHar aldrig prøvd
![]()
Veldig mange som kjører stiv-ramme uten fjæring i setet... Blant annet en kamerat som har en Triumph. Testa den en gang.. Kjørte en strekning på maks 1000m før jeg snudde... Var utrolig ubehagelig! Spesielt for ryggen!
Fordi en chopper ofte handler MYYYE mer om utseende enn om kjøreegenskaper.ArcticTiger skrev:@Pelsen: Hvorfor er det tøffest når det er dårligst?
at stivramme er dårligst er det nok ingen tvil om. Skal man bygge bobber eller chopper er det stivramme som gjelder, ingen av disse syklkeltypene har bakfjæring, og utsagnet mitt gjelder bare disse to.ArcticTiger skrev:@Pelsen: Hvorfor er det tøffest når det er dårligst?
ikke uenig i at det er forbedringer av utseende, men du trekker fram sykler som er bygd av proffe folk i et firma som bygger om sykler. Lite relevant i en tråd man skal diskutere hjemmebygg. Å bygge sykkel selv hjemme i garasjen byr på andre utfordringer enn hva proffe folk i spesialiserte firmaer møter.Hjernen skrev:Tjaa....
forbedring blir det jo...
ArcticTiger skrev:KJEDE på en Guzzi-V-mottor :-)åL-NA skrev:Uavhengig av, fjæring, smak, kjøreegenskaper eller noe annet som ikke har med Choppere og Caferacere og gjøre, så liker jeg nå at Toppene viser seg på hver side av tanken...... synes den var drit bra![]()
![]()
![]()
Åssen går det forresten med guzzien din da? Fått den hjem enda?L-NA skrev:ArcticTiger skrev:KJEDE på en Guzzi-V-mottor :-)åL-NA skrev:Uavhengig av, fjæring, smak, kjøreegenskaper eller noe annet som ikke har med Choppere og Caferacere og gjøre, så liker jeg nå at Toppene viser seg på hver side av tanken...... synes den var drit bra![]()
![]()
![]()
Hva med denne da
Den er klar for henting, regner med å få plass på en bil som kjører fra Frankrike den 6 April, Da blir det fortolling og henting på Tollager i Sandefjord når jeg kommer hjem i slutten av mnd. Regner med det skal være kjørbart over fjellet da :-) , eller så kan de jo hende jeg tar turen via Sørlandet..simpson skrev:Åssen går det forresten med guzzien din da? Fått den hjem enda?L-NA skrev:ArcticTiger skrev:KJEDE på en Guzzi-V-mottor :-)åL-NA skrev:Uavhengig av, fjæring, smak, kjøreegenskaper eller noe annet som ikke har med Choppere og Caferacere og gjøre, så liker jeg nå at Toppene viser seg på hver side av tanken...... synes den var drit bra![]()
![]()
![]()
Hva med denne da