Driver og sparer og spikrer til en MC tur i statene. Har vært innom flere reiseselskap/guider i regi av norske folk som f.eks. joyrides, mc-reiser.com osv. En ting jeg legger merke ved er at det kun går i Harley Davidson. For og si det enkelt og greit; Det blir uaktuelt. Jeg trenger en sykkel av japansk, eller europeisk oppfinnelse. Er dette omtrent helt håpløst og få leid?
Nå er det jo stort sett guidette turer vi har sett på, men må vel finnes ei sjappe med med muligheter? Mulig blir vi med på en guidet tur, ellers så leier vi sykkel og tar turen selv og ser hva som møter oss. Noen her inne som noen erfaringer dele?
MC tur - USA - Med sykkel i plast!
- Leffy
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
MC tur - USA - Med sykkel i plast!
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.
#IfYouDontRideYouDontKnow
Mine Bilder
#IfYouDontRideYouDontKnow
Mine Bilder
Re: MC tur - USA - Med sykkel i plast!
Bør jo være mulig det...
http://www.rental-motorcycle.com/nameri ... ental.html
Ser f.eks. at Eaglerider er partner til JoyRides.no som du nevner - og selv om de primært har HD, så har de også BMW R1200RT, Triumph Tiger, Honda, Suzuki...
Ser ut som om valgene fort innskrenkes avhengig av "pickup" og "dropoff" by.
http://www.rental-motorcycle.com/nameri ... ental.html
Ser f.eks. at Eaglerider er partner til JoyRides.no som du nevner - og selv om de primært har HD, så har de også BMW R1200RT, Triumph Tiger, Honda, Suzuki...
Ser ut som om valgene fort innskrenkes avhengig av "pickup" og "dropoff" by.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Carpa
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Nope, Explorify har ikke bare HD
http://www.explorify.no/turer/?tour=Rou ... cago+-+L.A" onclick="window.open(this.href);return false;.
http://www.explorify.no/turer/?tour=Rou ... cago+-+L.A" onclick="window.open(this.href);return false;.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Skjønner hva du mener og endte selv opp med en Harley Sporster :-)å
Det finnes raketter også men ikke lett å finne.
Du kan leie 1000 Harley fir hver japse du finner.
Eneste possitive er at det er billig å leie Harley. 660 usd for en uke pluss forsikring. Leverte da sykkel på samme sted som jeg hentet den.
Det finnes raketter også men ikke lett å finne.
Du kan leie 1000 Harley fir hver japse du finner.
Eneste possitive er at det er billig å leie Harley. 660 usd for en uke pluss forsikring. Leverte da sykkel på samme sted som jeg hentet den.
Kjørte 4500km på HD ElectraGlide der for noen få år siden. Var rett sykkel syntes jeg, også da turen var over. Helt kurant å kjøre HD der borte, men ikke noe jeg noen gang kommer til å eie selv.
Neste gang tror jeg det blir leie av en BMW, sannsynligvis i Chicago. Med kart og bare løselige planer for rutevalg tenker jeg.
Neste gang tror jeg det blir leie av en BMW, sannsynligvis i Chicago. Med kart og bare løselige planer for rutevalg tenker jeg.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Jarle
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Kontakt:
Kjørte kyst til kyst på en HD RoadKing og det fungerte helt greit.
En sykkel som fungerer helt greit å kjøre langt på, men ikke så mye futt i maskineriet synes jeg.
Var borte nå for noen uker siden og kjørte en 883 Sporster. Salen var elendig, men jeg skulle bare kjøre noen korte etapper så det funket med ett nødskrik.
Skal bort i juli og da satser jeg på en ElectraGlide. kunne selvfølgelig valgt noe annet, men føler liksom at siden man er i USA er det litt greit å kjøre Amerikansk. Spesielt hvis man faktisk skal mene noe om ett spesielt merke i etterkant kan det være greit å faktisk å kjørt merket også.
Selv har jeg ikke eid annet enn Tysk og Japansk.
En sykkel som fungerer helt greit å kjøre langt på, men ikke så mye futt i maskineriet synes jeg.
Var borte nå for noen uker siden og kjørte en 883 Sporster. Salen var elendig, men jeg skulle bare kjøre noen korte etapper så det funket med ett nødskrik.
Skal bort i juli og da satser jeg på en ElectraGlide. kunne selvfølgelig valgt noe annet, men føler liksom at siden man er i USA er det litt greit å kjøre Amerikansk. Spesielt hvis man faktisk skal mene noe om ett spesielt merke i etterkant kan det være greit å faktisk å kjørt merket også.
Selv har jeg ikke eid annet enn Tysk og Japansk.
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
-
- Motorsykkelen din: x
http://www.roadtrip-usa.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; Leier ut BMW, Suzuki, Yamaha ser det ut til.
Det er jo bare å guugle "bike rental usa" så kommer det opp litt av hvert.
Hvor i USA har du tenkt deg da?
Lei sykkel og kjør på egenhånd. Da er du fri og kommer dit du vil. USA er veldig greit å kjøre i. Moteller i hver en by, som er rimelig og grei overnatting. Men avslutt dagen i tide, det kan være problem enkelte steder/ganger å finne ledig rom hvis man kommer seint på kvelden. Unngå de store freewayene hvis mulig, der er lite å se. Det går alltid en mindre vei i sammme retning, der er det lettere å stoppe, trafikken går roligere og du får se mer.
God Tur 
Det er jo bare å guugle "bike rental usa" så kommer det opp litt av hvert.
Hvor i USA har du tenkt deg da?
Lei sykkel og kjør på egenhånd. Da er du fri og kommer dit du vil. USA er veldig greit å kjøre i. Moteller i hver en by, som er rimelig og grei overnatting. Men avslutt dagen i tide, det kan være problem enkelte steder/ganger å finne ledig rom hvis man kommer seint på kvelden. Unngå de store freewayene hvis mulig, der er lite å se. Det går alltid en mindre vei i sammme retning, der er det lettere å stoppe, trafikken går roligere og du får se mer.